Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14   >>
21 besök senaste veckan (143978 totalt)
novajonas
stockholm/järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 236



blir nog ruskit snyggt

_________________
Jonas Fagerö

CHEVA NOVA 1972
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Japp
Då va bilen besiktigad
Blankt papper

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
En liten uppdatering då.
Fått de nya bromsarna och monterat dessa. Blir riktigt bra!!! Bilder kommer...
Fram: Wilwood 140-9803-DR. (ersätter 140-7019) 13" lösa, ventilerade, hålborrade och slitsade skivor med aluminium bells. Röda 6kolvs ok.
Bak: Wilwood 140-7144-DR. 12" ventilerade, hålborrade och slitsade skivor med integrerad parkeringsbroms (trumma). Röda 4kolvs ok.
Stålomspunna bromsslangar.
Wilwood 1 1/8" aluminium tandem bromscylinder + bromsjustering bak.
Liknande dessa bromsar http://www.lateral-g.net/rupp/

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jaha, är denna ute och rullar nu eller hur går det?
Kan det i så fall ha varit denna man såg i fredags Stenkullen, såg nån Camaro med ett rsr-emblem i grillen och så många kan det väl inte finnas.

_________________
Peter Karlsson
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Tog en sväng hem till päronen i Floda i fredags och åkte då igenom Stenkullen så...
Japp, Camaro RSR är ute och rullar igen. Inte helt komplett dock. Har fått på 18" fälgarna fram med Kumho r-däck 245-35-18" men bak rullar den med de gammla, torra 295-50-15". Skall ta ut hjulhusen inåt för att få plats med Kumho r-däcken i dimensionen 305-30-18" snarast! Bakfälgarna är breddade från 8" till 11" och ligger hemma lackade och klara.
Testade de nya bromsarna och de funkar grymt! Kort kommer om någon vecka. Skall först ner till SwedenRock och fylla öronen med hårdrock

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944



Dra på F** vad hårig bil!!!

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
ESCORTMK2MANNEN skrev:
Dra på F** vad hårig bil!!!


Man tackar!!
Fler, fräckare bilder kommer inom kort.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
jannes_z-28
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 14



Camarogbg skrev:
Testade de nya bromsarna och de funkar grymt! Kort kommer om någon vecka. Skall först ner till SwedenRock och fylla öronen med hårdrock


Jag var och SFRo-bisktigade min i torsdags, han som testade hade inte testat någon med så hög bromskraft tidigare. Nådde nästan 1G. själv höll jag på att åka ut genom vindrutan


Janne

_________________
Janne Suhr
protouring.se
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
jannes_z-28 skrev:
Camarogbg skrev:
Testade de nya bromsarna och de funkar grymt! Kort kommer om någon vecka. Skall först ner till SwedenRock och fylla öronen med hårdrock


Jag var och SFRo-bisktigade min i torsdags, han som testade hade inte testat någon med så hög bromskraft tidigare. Nådde nästan 1G. själv höll jag på att åka ut genom vindrutan


Janne


Gött änna!!! Ja, det återstår att se hur bra bromsarna tar. Tror jag fortfarande har lite luft kvar i systemet. Får lufta några gånger till.
Hur går det på banåkarfronten, Janne? Blir det någon Pro-touring träff i sommar tro?
Mikael

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Alltså, sväng/banracing-gammel-jänk e ju bara såååå cool. Vilken hårig bil.

Gratulerar till en mycket manlig bil! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Cammo skrev:
Alltså, sväng/banracing-gammel-jänk e ju bara såååå cool. Vilken hårig bil.

Gratulerar till en mycket manlig bil! thumbs up


Tack än en gång för trevliga komentarer!
Lovar att ladda upp lite nya bilder snarast!
Mikael

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Så där ja! Äntligen fått tummen ur röven och fotat bilvraket efter att fått fälgarna breddade + nya däck samt tagit ut bakrehjulhusen inåt. Skall bara justera höjden på bilen...








_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Manligt

_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
axe
Nyköping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 974



Riktigt, riktigt läckert.
En av få jänkebilar som jag är helt såld på...

/Björn

_________________
Björn Axelsson
Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

axe skrev:
Riktigt, riktigt läckert.
En av få jänkebilar som jag är helt såld på...

/Björn


Kan bara instämma riktigt elak. thumbs up

EDIT: Tycker mig dock se att du satt skivorna på fel sida. De flesta tillverkare (så vida jag vet) säger att slitsarna ska gå från centrum på navet ut mot skivans kant sett ur skivans rotationsriktning. Spelar säkert ingen roll man jag tänkte att det är bäst att påpeka det iaf

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Anledningen till det (har jag läst) är att gas och smuts ska transporteras bort från bromsen. Är de monterade som det ser ut på bilden (inåt) dras gasen in mot centrum på skivan och försvinner inte lika lätt.

Förövrigt sjukt snyggt med dessa fälgar! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Dignell skrev:
axe skrev:
Riktigt, riktigt läckert.
En av få jänkebilar som jag är helt såld på...

/Björn


Kan bara instämma riktigt elak. thumbs up

EDIT: Tycker mig dock se att du satt skivorna på fel sida. De flesta tillverkare (så vida jag vet) säger att slitsarna ska gå från centrum på navet ut mot skivans kant sett ur skivans rotationsriktning. Spelar säkert ingen roll man jag tänkte att det är bäst att påpeka det iaf


Har faktiskt monterat skivorna utefter Wilwoods anvisningar. Sitter små pilar på skivorna som anger rotations riktningen. Är dock USA grejer så man vet ju aldrig

Tackar för övrigt för trevliga kommentarer

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
CliffB
Sthlm
Här sen Okt 2007
Inlägg: 45



Riktigt fin bil thumbs up
vad har du för backspacing på fälgarna för att få plats med så breda däck i fram? tar det i något vid inspirerad körning?

Mvh Niklas

_________________
Niklas Eriksson
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
CliffB skrev:
Riktigt fin bil thumbs up
vad har du för backspacing på fälgarna för att få plats med så breda däck i fram? tar det i något vid inspirerad körning?

Mvh Niklas

Vet ej backspacen på fälgarna? Har en ca 40mm bolt-on spacer fram för att det skall funka. Men som det är nu tar det ej i någonstans thumbs up . Har även kuggstångs-styrning som inte har lika tight svängradie som med snäcka. Mycket bättre kännsla med kuggstång dock.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 724



Ja det var mig en brutal bil

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
marmander
Torestorp
Här sen Sep 2006
Inlägg: 15



Dignell skrev:
axe skrev:
Riktigt, riktigt läckert.
En av få jänkebilar som jag är helt såld på...

/Björn


Kan bara instämma riktigt elak. thumbs up

EDIT: Tycker mig dock se att du satt skivorna på fel sida. De flesta tillverkare (så vida jag vet) säger att slitsarna ska gå från centrum på navet ut mot skivans kant sett ur skivans rotationsriktning. Spelar säkert ingen roll man jag tänkte att det är bäst att påpeka det iaf




Säger bara Camaro -68 thumbs up

Angående bromsarna så är dom rätt monterade, men jag trodde själv att det var fel först. Wilwood har av någon anledning spegelvänt slitsning och borrning jämfört med "vingarna" inuti skivorna. Skivorna skall ju fungera som en radialturbin/centrifugalpump, dvs. suga in luft i centrum på navet och blåsa ut den i periferin.

edit: stavning

MVH/
Simon

_________________
Simon Marmander
Busbil; Volvo 164 TURBO. 526Whp, 724WNm B30.
(förra 164:an.. 644hk 808Nm volvo b30)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14   >>
21 besök senaste veckan (143978 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande