Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
3789 besök totalt |
S: BMW Motorsport diff (SÅLD!)
Från en Z3 M. 2,93:1 Ger 300 Km/h vid 7000 rpm med 17" med 6vxllåda. Den har en 45% spärrverkan. Denna tål rejält med vridmoment, ägaren som byggde diffen innan mig hade den i en turbo compact med över 600 hk men ville byta pga han ville ha inte lika lång utväxling Passar E30, E36 å Z3M. Helt felfri. Pris: 4500kr eller högstbjudande. ![]() ![]() ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||
orsaken till att jag säljer den nu är att jag behöver inte använda den i mitt "318is turbokonverteringsprojekt" som jag tänkt ha den till.. Jag, som vissa sett, tänkte sälja BMWn å satsa all energi på speedstern och planera det "STORA" projektet..
_________________ Mathias Lövdblad |
||
Jag vet att den renoverades/uppgraderades för lite mindre än ett år sedan..
Däremot så vet jag inte hur långt förre ägen körde med den innan han sålde den till mig, hur långt kan man ha kört en entusiastbil med 600 hk på mindre än en säsong? (uppskattar till max 500 mil?).. Hur som helst så köpte jag den av han som helt felfri. _________________ Mathias Lövdblad |
||
Hei! Forsokte å sende en PM, men det ble noe feil ved oppkoblingen...
"Klipper og limer" inn PMen her: Hei! Henrik Bergmann fra Norge her! Jeg ser du skal selge en differensial for 4500,-. Den er jeg MEGET interessert i! Finnes noe dokumentasjon på de tingene som er gjort? Jeg skal til Sverige rett etter nyttår, så jeg kan evt. hente klumpen da. Eller om du evt. vil sende til Norge (jeg betaler selvfolgelig). Kan du være så snill å sende meg et svar på min email? henrik@rbergmann.com Eller evt. ringe meg på telefon: +47 928 99 650 Med vennlig hilsen Henrik _________________ Henrik Kringstad Bergmann |
||
Ni som undrar varför denna utväxling är ändrad till 2.93:1 så har jag fått medelat till mig att han som byggde diffen ville ha större ingreppstal (minns jag hållfen rätt?) än den 3.15:1 som den gav original.
Dvs att fler kuggar greppar kronhjulet och därav klarar högre belastningar. Fast det motsäger varför han har minskat utväxlingen, för det ger en mindre kronhjul.. eller hur?.. jag måste fråga han igen.. _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
||
Halloj..
Jag tänkte bara fråga vilka bmw's som har 2.93 utväxlingen? (förutom Z3an) _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||
![]() |
SÄLJES
![]() |
3789 besök totalt |