Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
BMW-träffar (splittad tråd)
4575 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291


Trådstartare
Claes Haglund skrev:
Du har så rätt, men jag har ett par 15" rejäla hockeypuckar preppade med rejält med luft till kommande banträff (nästa vecka ).


Kanon!
Då ses vi på Knutan den 26:e då eller?

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



BTG skrev:


Kanon!
Då ses vi på Knutan den 26:e då eller?

Mvh/ Micke


Dessvärre inte. Det blir Anderstorp den 23:e för mig. Den 26:e går det karavan till Elmia istället. Och så BMW-träff den 27:e.
Vore kul att vara med på Knutstorp också, men det får vara för denna gången. Blir nog mycket i alla fall känns det som.
Du kommer inte förbi på BMW-träffen i Jönköping den 27:e då?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291


Trådstartare
Claes Haglund skrev:
Du kommer inte förbi på BMW-träffen i Jönköping den 27:e då?


Njo...det skulle jag väl kunna? (Basen för den helgen är föräldrahemmet en bit in i Västergötland (Habo) och det tar mindre än 6 min. på 195:an till Jkpg så visst!)
Var någonstans och vid vilken tid skall vi göra vad?
Jag kan nog dessutom dra med mig en del andra BMW-förare till det...

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



BTG skrev:

Njo...det skulle jag väl kunna? (Basen för den helgen är föräldrahemmet en bit in i Västergötland (Habo) och det tar mindre än 6 min. på 195:an till Jkpg så visst!)
Var någonstans och vid vilken tid skall vi göra vad?
Jag kan nog dessutom dra med mig en del andra BMW-förare till det...

Mvh /Micke


Jag klistrar in direkt från BMWPower-forumet ang. denna träffen.

Citat:
Vi samlas kl.17.00! vid "Baksidan" av A6.
Därifrån avgår det en kortege (eller hur det stavas) kl.17:30! Denna går genom staden och upp till Domsand. Kortegen leds av "Peter78w" och "DeejayWasp". Beräknad tid vid Domsan är oklart men väl där så kommer vi att grilla snacka BMW och kolla på alla fina bilar.


Gå gärna in och anmäl dig till Kim som håller lite i träffen på hans hemsida. http://fly.to/cimmen/.
Tror inte man måste anmäla sig, men det rekommenderas tydligen ganska starkt för att de ska kunna beräkna var exakt vi skall vara. Men det löser väl sig.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



Claes Haglund skrev:
BTG skrev:


Kanon!
Då ses vi på Knutan den 26:e då eller?

Mvh/ Micke


Dessvärre inte. Det blir Anderstorp den 23:e för mig. Den 26:e går det karavan till Elmia istället. Och så BMW-träff den 27:e.
Vore kul att vara med på Knutstorp också, men det får vara för denna gången. Blir nog mycket i alla fall känns det som.
Du kommer inte förbi på BMW-träffen i Jönköping den 27:e då?


Tänker du inte lite fel nu? Påsk är ju till helgen och Elmia är ju nu till helgen. Enligt länken till den där bmw-träffen så går den av stapeln den 20e April vilket är på Söndag.

Detta resulterar i att du kan åka till Knutan thumbs up

_________________
/Per Hylthén
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Per Hylthén skrev:

Tänker du inte lite fel nu? Påsk är ju till helgen och Elmia är ju nu till helgen. Enligt länken till den där bmw-träffen så går den av stapeln den 20e April vilket är på Söndag.

Detta resulterar i att du kan åka till Knutan thumbs up


Du har rätt i ditt resonemang. Problemet är bara att BMW-träffen är dagen efter jag skall vara på Elmia. Karavanen med bilar går alltså på lördag och innefattar inte bara BMW:s.
Bra invecklat är det allt, men jag skall alltså åka till Jönköping både lördag och söndag.
Man måste ju inte alltid gör det lätt för sig.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



Claes Haglund skrev:
Per Hylthén skrev:

Tänker du inte lite fel nu? Påsk är ju till helgen och Elmia är ju nu till helgen. Enligt länken till den där bmw-träffen så går den av stapeln den 20e April vilket är på Söndag.

Detta resulterar i att du kan åka till Knutan thumbs up


Du har rätt i ditt resonemang. Problemet är bara att BMW-träffen är dagen efter jag skall vara på Elmia. Karavanen med bilar går alltså på lördag och innefattar inte bara BMW:s.
Bra invecklat är det allt, men jag skall alltså åka till Jönköping både lördag och söndag.
Man måste ju inte alltid gör det lätt för sig.


Men knutan är ju helgen efter så jag förstår fortfarande inte hur det kan krocka...eller är det jag som är snurrig?

_________________
/Per Hylthén
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Per Hylthén skrev:
Claes Haglund skrev:
Per Hylthén skrev:

Tänker du inte lite fel nu? Påsk är ju till helgen och Elmia är ju nu till helgen. Enligt länken till den där bmw-träffen så går den av stapeln den 20e April vilket är på Söndag.

Detta resulterar i att du kan åka till Knutan thumbs up


Du har rätt i ditt resonemang. Problemet är bara att BMW-träffen är dagen efter jag skall vara på Elmia. Karavanen med bilar går alltså på lördag och innefattar inte bara BMW:s.
Bra invecklat är det allt, men jag skall alltså åka till Jönköping både lördag och söndag.
Man måste ju inte alltid gör det lätt för sig.


Men knutan är ju helgen efter så jag förstår fortfarande inte hur det kan krocka...eller är det jag som är snurrig?


Eller så är det jag som är ute och cyklar?! Ja det är absolut jag som är ute och cyklar!
Det är inte lätt att hålla reda på alla datum nu. Men det var något nästa helg också.. Det är jag säker på. Hmm... Blev dock erbjuden att åka med en kompis ner till Knutan. Kanske borde ta och plugga på kalendern en aning och se om man inte ska packa sig ner dit i alla fall!
Får ta och kamma mig tror jag.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



"banfrälst amatör" -och så har du inte ens kolla på banträffarna...? och prioriterar spojlermässan...

Ack dom ungormarna, annat var det på våran tid.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



höfläkt skrev:
"banfrälst amatör" -och så har du inte ens kolla på banträffarna...? och prioriterar spojlermässan...

Ack dom ungormarna, annat var det på våran tid.



Till mitt ringa försvar kan jag säga att jag inte har haft så många år på mig att orientera mig i banträffjungeln. Är ju trots allt bara 21 -> 22 år. Får hoppas att rutinen i vad man skall prioritera skärps till en aning med åren.
Vad gör man när hela kompskretsen + 50 bilar skall karavanköra till mässan? Kan ju vara något rått bygge som man kan vila ögonen på samtidigt som de andra går och tittar vem som har fått på mest plast och tyngst fälgar.

Sen kan man ju inte ha koll på allt. Man är väl inte kvinna.

Lovar i vilket fall att försöka att inte flumma till datumen, träffarna och alltihop så mycket igen. Det blev riktigt rörigt detta märkte jag.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291


Trådstartare
Claes Haglund skrev:
Vad gör man när hela kompskretsen + 50 bilar skall karavanköra till mässan?

Nu krockar ju inte datumena så man kan väl kanske göra både ock, men att prioritera bort Knutan är ju för f-n brottsligt!

Claes Haglund skrev:
Lovar i vilket fall att försöka att inte flumma till datumen, träffarna och alltihop så mycket igen. Det blev riktigt rörigt detta märkte jag.

Kanon! Då när vi rätt ut det här så är det bara att haka på till Knutstorp! Ta 26:an från Borås mot Gislaved, när du kommer till Dörarp så står jag där och väntar (ca. 07.00 ok?)! Därefter är det bara att fälla ner HELT i mitt kölvatten så lotsar jag till Kågeröd!

Knutstorp ÄR Sveriges roligaste bana! Den får inte missas! Enda riktiga gången i år! (Träffen i augusti erbjuder inte den här sortens banköra!)

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



BTG skrev:
Kanon! Då när vi rätt ut det här så är det bara att haka på till Knutstorp! Ta 26:an från Borås mot Gislaved, när du kommer till Dörarp så står jag där och väntar (ca. 07.00 ok?)! Därefter är det bara att fälla ner HELT i mitt kölvatten så lotsar jag till Kågeröd!

Knutstorp ÄR Sveriges roligaste bana! Den får inte missas! Enda riktiga gången i år! (Träffen i augusti erbjuder inte den här sortens banköra!)

Mvh /Micke


Jag skall kolla upp lite närmare men det låter väldigt intressant. Återkommer med ett P.M. eller här på tråden inom några dagar med besked om hur jag gör. Hittar till Gislaved gör jag i alla fall.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Kanske kan hänga på där?

Kommer ju också ifrån Borås, och skall ju om inte Murphy ställer till
det för mycket (sjukdom i familjen och okbyte till helgen)
ner till Knutan!

Lurar på om inte den svarte skall få skjuts på kärra ner, då får man
ju plats för en omgång däck till dessutom

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Kanske kan hänga på där?


Självklart! Det blir lite som "Smokey and the Bandit" om du drar ett släp.
Skicka PM om så blir fallet så synkar vi!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Kommer PM efter helgen när jag vet hälsoläget i familjen och hur
mekandet gått thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Inför träffar
BMW-träffar (splittad tråd)
4575 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande