Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190e 2.3-16v -88 *såld*
2876 besök totalt
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678


Trådstartare
Har då köpt mig en merca. Känns som hyfsat mycket mer bil än min gamla 318is och kör jag inte under 1.25 på mittsverigebanan i skicket som den är nu så skrotar jag den. (Klarade 1.27 med is:en)

Planer? Har inte tänkt så långt egentligen så vi får se vart det brakar åt. Ska iallafall byta dämpare, fjädrar och bussningar. Avgassystemet ska få sig en törn också. Tips på dyliga tingest mottages gärna thumbs up
Bakskivorna har rostangrepp på insidan så dom ska bytas. Kanske man kan få tag på 500sl skivor och ok dessutom fram?

Jag har två Sparco Evo och Sabeltbälten liggandes som så småningom lär leta sig ner i bilen men nuvarande skinnstolar duger för vinterväglag iallafall. Träratten ska givetvis bort snarast. Har en Momo Corse liggandes.

Potent chassie som fan med ASD diff borgar för mycket nöje. Om jag ska ställa av den under vintern vet jag inte. Lär tvätta 2-3 gånger i veckan om jag kör med den.


Bättre bilder ska tas men det va mörkt så denna får duga för nu

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314



effekt? porsche topp?

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678


Trådstartare
170hk vid ~6200rpm har jag för mig. Dock ganska milt trimmade kusar. Komp, ventilspel och kamkedja/drev är tiptop.

Cosworthtopp

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Grattis, jäkla roliga bilar att köra. Lådan är ju guld. Fick nöjet att köra en på ringen för två år sedan, dock en 2.5. Redan med originalprylar är chassiet mycket fint.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Verkar vara rätt potenta både 2.3 och 2.5 då med diff, rwd och den effekten och ett chassie som duger... måste säga att jag fått upp ögonen lite mer för såna sen Jovani skaffade sin!

Lycka till med bilen!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678


Trådstartare
Tackar så mycket för orden.
Har fått utvärdera bilen lite nu på snöbeklädda vägar och diffen är skit. Vill ha lamelldiff
Dock är chassiet helt fenomenalt. Vet inte hur man ska göra för att tappa kontrollen.
Sen klonkar det i bakaxeln mellan 3an och 4ans växlingar. Ska nog byta bussningar och fräscha upp i allmänhet där under. Verkar lite slutkört :/
Motorn låter som en långörad kanin på äventyr i grönsakslandet när man ligger och småkör och motorbromsar. Men tammesatan va det brölar då man ger åt fullgas! HERREJÖSSES!
Kommer ju inte bli billigt detta känner jag

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3371



Gratulerar johan! hoppas vi kan ta en runda tillsammans på någon bana i sommar!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678


Trådstartare
Hoppas jag med
Får se vart man jobbar någonstans nu i sommar, med lite tur blir det väl i dom södra regionerna så då ska det väl funka thumbs up

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678


Trådstartare
Lite saker har hänt med bilen.
Sportratt med lustgasknapp och växelspaksknopp i kolfiber *bläng bläng*
"Adaptrar" mellan Sparco Evo och orginalunderreden håller på att tillverkas samtidigt som Sabelt 4p bältena bara är fyra hål i hatthyllan ifrån montering.
Stålomspunna bromsslangar fram är monterat men bak stötte vi på lite problem så idag har jag köpt nya nipplar och bromsrör.
Hardyskivorna skulle vi också byta men såg att stödlagret var tvärslut, så det är också beställt.
Ny huvstjärna är också på ingång

Dämparna fram är dåliga varav en är obefintlig och går inte igenom sbp för fem öre, så jag beställde ett H&R Cup kit. Ställbart i höjd och en allmänt bra kompromiss skulle jag gissa på. Skulle gärna köra på Öhlinare istället men vem vet, hoppas jag kan spara lite i sommar så

Fälgar har blivit o.Z Superturismo i 16". När däcken är slut så ska dom pulverlackas vit men i sommar blir det till att glida på silverfälgar.

Det var allt för nu tror jag :shifty:

(Igentligen har lite mer hänt, men det är rent slitage.. Fick renovera generatorn och byta nån del till... Gamla bilar )

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190e 2.3-16v -88 *såld*
2876 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande