Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel GT -69
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
13 besök idag (132925 totalt)
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Ja och storleken på föraren känner vi ju alla till

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Kurre86 skrev:
Angående tyngdpunkt så beror det väl lite på hur tjocka förare man har kontra hur mycket avgasrör/batterier/et.c. som hamnar på andra sidan i bilen...


Eric, förarergonomin? Leta apex genom a-stolpe och rutam, växla med fel arm, förarbyten mm. Detta dividerat med antal kurvor du "spar" tid på så tror jag ändå att uprightsen fram pajjar först
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Hej Pär
Fram eller bak? Jag gissar på fram.

Vi får väl se hur det går när den väl lämnar garaget.
Målet är ju som sagt redan uttalat. Först under minuten på Sviesta under race.
Måste ju putsa banrekordet.

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



En stor milstolpe avklarad.
Ikväll fick bilen vagnbok. Den andra på 18 år

Jag hoppas att jag får nytta av den iår.

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Kurre86
Strängnäs
Här sen Jun 2012
Inlägg: 64



Då är ju bilen nästan färdig nu alltså!

_________________
Kurre Källkvist
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Nu är motorns gasväxling klar.
Det blev några rör.



_________________
Eric Lycke
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5568



Är du säker på att det är en motor under alla rören?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Nej Ove det är två
Dom delar bara vevaxel med varandra

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Det går långsamt framåt.
Nu är det dags för elsystem.


Väcellåds och bakaxelkylpump


Början på plangolvet. Det skall avslutas med en diffusor under bakvagnen


Tankkopplingarna på plats.


Och här är den fina utsikten som Pär klagade på

Och tyvärr så verkar det bli svårt att nå målvikten på 850kg torr.
Den väger nu redan 820 kg.

_________________
Eric Lycke
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564



Riktigt bra jobbat!

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Pumpen som sitter där bak....är det cirkulationspump till bakaxelkylning?

Denna bil andas retromotorsport,det är mysigt thumbs up

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Det är två pumpar som är hopmonterade. En för växellådan och en för bakaxeln. Kylarna sitter precis ovanför.
Jag har valt mekaniska för att spara på el då generatorn drivs av kardan. Samt att det är något lättare.

MVH
Eric Lycke.

_________________
Eric Lycke
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Lite har hänt sen sist.Motorn är nu startad och skall mappas på lördag.







Sen ha jag även fått knapppanel i bilen




Och lite rör till kylpumparna och bränslet.
Jag lovar att det är tångt i kardantunneln.


_________________
Eric Lycke
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Svinccolt att den äntligen skall få komma ut och rejsas.

Ett tips, avlastningsventilerna ni använder er av i nedan bild framtill på laddluftkylaren brukar ha begränsad livslängd, vi gjorde av med flera stycken nya på en av mina gamla rejsbilar trots moderat laddtryck (max 1.25Bar) och RS6 varianten som skall hålla bättre. byt till annan modell.


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Ja ha då var bilen ganska klar.
Första tävlingen avklarad.
Jag är ganska nöjd med resultatet trots bruten tävling.
Bilen gick 4.5 timmar och bröt med strulande koppling.
Den presterade tävlingens snabbaste varv 1,25,464.
Med helt ojusterad bil får jag nog vara nöjd med det.

Nu är listan lång på saker att förbättra till nästa tävling.

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13269



Finns det bilder på den från banan?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1128



Jag vill oxå se den i sin helhet

_________________
MVH Kristofer Eklund
[Kristofer Eklund Motorsport]

KEM SuperMini (Projekt)
Volvo V90 T8 -19 (Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Se och se.....Jag vill köra....


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
wiking72
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 677



Ericl skrev:
Ja ha då var bilen ganska klar.
Första tävlingen avklarad.
Jag är ganska nöjd med resultatet trots bruten tävling.
Bilen gick 4.5 timmar och bröt med strulande koppling.
Den presterade tävlingens snabbaste varv 1,25,464.
Med helt ojusterad bil får jag nog vara nöjd med det.

Nu är listan lång på saker att förbättra till nästa tävling.

MVH
Eric Lycke


Såhär får man inte göra

Man kan inte skriva att den ska mappas och sen bara skriva att den har gått en tävling
Vill ju se resultatet av bygget i min favorittråd

_________________
Stefan Lindh

Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC
Bygger Manta B med 3.0 TIC

https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237




_________________
Eric Lycke
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12862



Det räcker ju knappast med EN bild...

Lite mer än så vill vi se!
Se så, visa allt nu.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel GT -69
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
13 besök idag (132925 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande