Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel GT -69 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 17 besök idag (132908 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Hej
Nej serien börjar i april Men efter att ha blivit 10 år sen så har jag inte så brottom. Spjällen är som det mesta andra på denna bil något jag hittade i garaget. Dom kommer från Fiat Croma. Lätt modifierade i svarven och fräsen. Vi ses förhoppningsvis till hösten på mantorp.... MVH Eric _________________ Eric Lycke |
||||
Är det en synvilla, eller är dom trattformade i inloppet ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
De är svagt trattformade, ja. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Hej
Japp dom är trattformade i inloppet. Har för mig att slanganslutningen är 80mm och trottelplattan är 60mm. När vi körde vår Fiat Tipo i MSLS så sparade vi på gamla cromor. Så jag hade en hög med trottlar över. Bara att återvinna. Vi ska ju tänka på miljön. MVH Eric _________________ Eric Lycke |
||||
Hej
Har jag sådan tur att det finns någon här på Rejsa som vet vart jag kan få tag i avgaskammar till en GM HFV6:a 3.6l sugmotor. Jag tror den heter LY7. Durationen på mina saabkammar är för liten så jag skulle behöva ett par kammar till sugmotorn som har längre duration. MVH Eric Lycke _________________ Eric Lycke |
||||
om du har för liten ic.. så har jag en större
med luft/vatten kylning god för över 2500+ hk. vet att jag varit på dej förut, men den där underbara besten och opeln dessutom passar mycket bra i mitt garage.. OM du nu skulle få för dej det onämnbara,(4sale). kul det händer något med den. _________________ peter johansson |
||||
Hej
Laddluftkylaren är vald efter pris. Den kommer från en Scania och var gratis Och den är faktiskt inte så tung när orginalgavlarna är utbytta. Det är egentligen två stycken laddlusftkylare. En till varje turbo. Motorn kommer att gå som två radtreor med samma vevaxel. Så helt separerade gasväxlingssystem. Vill du ha en likadan så är det bara att bygga. Jag har alla formar till karossen och ritningar på det mesta. Hur lång tid kan det ta.... Målvikt på bilen just nu är 850kg, och det verkar som det går ihop. Måste bara vara försiktig mot slutet så det inte springer på. MVH Eric Lycke _________________ Eric Lycke |
||||
Nu börjar motorn bli klar.
Nya vevstakar och kammar med längre duration. Dom flesta hål som inte skall vara är pluggade. Snart kommer chassiet tillbaka från lack så då börjar slutmonteringen. Nu är det bara att hoppas att vi hinner till någon tävling iår. MVH Eric Lycke _________________ Eric Lycke |
||||
|
||||
GM brukar vara duktiga på att sälja sånt själva, sök på GM Performance så finns det säkert massa gött. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Nej Kurre
Jag har bara optimerat. Åt vilket håll går svenska banor? Vart vill du ha tyngdpunkten? Det är ndra högerstyrda bilen vi bygger. Tyvär fick jag inte göra samma sak i Porschen Har Volvon fått sett dagens ljus iår? MVH Eric _________________ Eric Lycke |
||||
Nja, Volvon har nog sett dagsljus, men det har bara varit när jag hämtade ut motorcykeln ur garaget...
Angående tyngdpunkt så beror det väl lite på hur tjocka förare man har kontra hur mycket avgasrör/batterier/et.c. som hamnar på andra sidan i bilen... _________________ Kurre Källkvist |
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel GT -69 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 17 besök idag (132908 totalt) |