Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-02-02 PCS Stockholm och RUF Center Sweden
1 besök senaste veckan (2232 totalt)
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
RUF Center Sweden hade en visning för Porscheklubben Stockholm igår.
Det fanns plats för c:a 60 personer och de två sista dagarna spårade ut fullständigt med anmälningarna så jag tror PCS fick säga nej till 40-50 personer (som jag iofs tror smög sig dit ändå). thumbs up

Bl.a. visade vi en 997 Carrera S 3.8liters motor med RUF R Kompressor. Den levererar garanterat 435 hk och 470 Nm.

Sedan visade vi vår demobil RUF R Turbo som kommer uppgraderas mer under våren. Bl.a. kommer ett nytt Öhlins-chassi monteras och så åker det på centrumbult (se bilden). Och så mer pulver under huven också... Inriktingen är mer bana än gata för projektet.

På bordet ligger en salig blandning av RUF-prylar.
Bl.a. handbyggt sportavgas till 996TT, short-shift, alu-pedaler, RUF-ratt, RUF-sportchassi, Stand 21-hjälm i kolfiber m.m.

Vi visade också RUFs nya DVD på projektor. Varvet runt Nürburgring i en R Turbo är bara underbart.

Marc Bongers från RUF var på plats. Han har tidigare jobbat på Porsche och är författare av boken "Porsche and RUF-sportscars" som behandlar alla Porsches modeller sedan 1948 och alla RUF-bilar sedan 1977. En riktigt bibel för den som vill läsa på om alla fakta! Den kostar 400 kr och finns att köpa via oss.

Stort tack till RUF, K3, Viktor och alla som hjälpte till och framförallt alla som tog sig tid att komma!

För den som missade detta och är seriöst intresserad kontakta mig så kan vi ordna en personlig visning.

Lite bilder...














_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



Hej Erik!
Tack för detta super evenemang,jag tyckte det var riktigt bra.
Mvh Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Eftersnack
2006-02-02 PCS Stockholm och RUF Center Sweden
1 besök senaste veckan (2232 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande