Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325IM -1990 SÅLD
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (7830 totalt)
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Nu blev det en e30 igen efter att jag sålt min 318is..

Tröttnade lite på att is:en var för snäll på bana, gick odramatiskt och hade lite för dåligt bottendrag, och sedan har ju sex cylindrar det otroligt sköna murret och vridet...

Bilen är en original utrustad 325im med stora m paketet från fabrik med allt vad det innebär...


Info om Bilen: Än så länge

*Svensksåld
*Diamantsvartmetallic
*Trimkam
*Större spridare
*Extraktor Grenrör
*Svarta Skinn sportstolar + Svarta sidodörrar
*Hartge 16" Alu Fälgar
*M3 ratt kramgo och fin
*Servostyrning >
*ABS >
*El taklucka >
*El speglar
*Chippad men vet ej vad för chip
*Weitec Väghållningkit 60mm




SE SID 2 FÖR NYA BILDER...


Fler bilder kommer men som sagt det är dålig kvalite då det är taget med min telefon



Förvånad över hur fast jag sitter i sätena faktiskt, trodde det skulel vara halkigt men det verkar vara rikigt bra stöd!!!

_________________
Pär Moberg
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Ruskigt snygg! Kombinationen m-paket, hartge fälgar och en mörk e30 är svårslagen.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



thumbs up

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Japp jag tycker m paketet gör rikigt mycket på e30 och som du säger hartge fälgar dock bara 16" coh svart är rikigt mysigt...

Har letat bra länge efter en sådan här oxå, toppen är gången men ska skaffa en ny....

Lycklig ägare

_________________
Pär Moberg
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Åååååh, så fin, påminner en hel del om min innan den förvandlades kan man lugnt säga...

Välkommen till 325:maffian...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Bistec skrev:
Åååååh, så fin, påminner en hel del om min innan den förvandlades kan man lugnt säga...

Välkommen till 325:maffian...



Tackar tackar

Det är något speciellt med E30 som gör att man måste ha minst en, har sålt mina e30 mellan åren men det har inte gått många månader innan jag köpt en ny...

Din är ju grymt trevlig på bana kan jag tänka mig...

_________________
Pär Moberg
Citera
DuCCe
Göteborg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 137



lite mer bilder--

_________________
Daniel Hult
Cayman GT4 CS
Porsche 964 C4 -91
Bmw M3 E36 -96 såld
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Mer bilder kommer på söndag ska åka till bilen då och flytta den till annat garage


Då får ni lite mer

_________________
Pär Moberg
Citera
320isE30
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 94



Väldigt snygg bil! Svart E30 ger ett både race-igt och sobert intryck. Håller med om att m-tech 2 kitet ger mycket till E30:n's utseende.

Har du fler planer förutom toppen?

Kan tipsa om Ferritas sportavgas som tillsammans med ett 57i konfilter från KN ger betydligt mer flås för runt 5.000.- Har haft det på min 325i Touring nu i cirka 3 år och är helnöjd!

Kort sagt bra val av bil!

_________________
Patrik Grahn

För familjen: BMW E61 530 Xi Touring
För mig: BMW E9 3.5 Csi Alpina (under konstruktion)
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Pär Moberg skrev:
Bistec skrev:
Åååååh, så fin, påminner en hel del om min innan den förvandlades kan man lugnt säga...

Välkommen till 325:maffian...



Tackar tackar

Det är något speciellt med E30 som gör att man måste ha minst en, har sålt mina e30 mellan åren men det har inte gått många månader innan jag köpt en ny...

Din är ju grymt trevlig på bana kan jag tänka mig...


vad är de för fel på den gamla toppen?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Planerna är många men i första hand innan jag ens vet hur skick på motor/låda/axel är så vågar jag inte planera en massa men det blir nog rostfritt avgas, öppet filter, lite småfix med bakluckan(dålig rost lagning fel kulör) etc etc..

Apropå vad som är fel så tror jag den är sprucken, killen som hade den innan sa att den började gå dåligt sedan gick det sämre och till slut inte alls, jag kollade expannsionskärlet och där var tomt så vattnet gar försvunnit någonstans...

Elr har ni några teorier så är jag idel öra

_________________
Pär Moberg
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Pär Moberg skrev:
Planerna är många men i första hand innan jag ens vet hur skick på motor/låda/axel är så vågar jag inte planera en massa men det blir nog rostfritt avgas, öppet filter, lite småfix med bakluckan(dålig rost lagning fel kulör) etc etc..

Apropå vad som är fel så tror jag den är sprucken, killen som hade den innan sa att den började gå dåligt sedan gick det sämre och till slut inte alls, jag kollade expannsionskärlet och där var tomt så vattnet gar försvunnit någonstans...

Elr har ni några teorier så är jag idel öra


M20 toppen är ju väldigt känslig, vattenkanalen är så stor så att toppen blir svag och sviktar och spricker. På min motor är vattenkanalen igenlagd på mitten för att toppen inte skall svikta. I vissafall går de laga toppen, i andra fall får man skänka toppen till någon som vill såga sönder den för att se hur mycket de går att porta. (jag köper mao gärna din gamla topp om den är kass).

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Japp jag har hört att det är för att kammen är blir dålig och börjar vibrera för mycket och därmed spricker toppen...

Inte omöjligt med en försäljning men ska se vad som går att göra, en kompis får väl TIGA ihop kanalerna i den nya toppen så den håller bättre...

_________________
Pär Moberg
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Det var tur att denna bilen gick till en banintresserad ägare!

Jag såg annonsen på Autopower på den bilen och jag var riktigt nära att lyfta på luren, men hjärnan övervann hjärtat trots allt. Oerhört vacker bil! Helt oerhört vacker bil! Den förtjänar lite bantid!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Hilmersson
Vetlanda
Här sen Dec 2003
Inlägg: 20



[quote="Claes Haglund"]Det var tur att denna bilen gick till en banintresserad ägare!

Jag såg annonsen på Autopower på den bilen och jag var riktigt nära att lyfta på luren, men hjärnan övervann hjärtat trots allt. Oerhört vacker bil! Helt oerhört vacker bil! Den förtjänar lite bantid! [/quote

Självklart, en bil ska köras och gärna på bana såklart, ska bara försöka få igång den först då det ev är mer än toppen som har fått sätta livet till....

Men då finns det ju möjligheter att stoppa i lite godis oxå och det är ju aldrig fel

_________________
Ronnie Hilmersson
http://www.hilmersson-racing.com
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
[quote="Hilmersson"]
Claes Haglund skrev:
Det var tur att denna bilen gick till en banintresserad ägare!

Jag såg annonsen på Autopower på den bilen och jag var riktigt nära att lyfta på luren, men hjärnan övervann hjärtat trots allt. Oerhört vacker bil! Helt oerhört vacker bil! Den förtjänar lite bantid! [/quote

Självklart, en bil ska köras och gärna på bana såklart, ska bara försöka få igång den först då det ev är mer än toppen som har fått sätta livet till....

Men då finns det ju möjligheter att stoppa i lite godis oxå och det är ju aldrig fel


oj då nu blev det visst på kompisens inloggning, det var ju inte meningen menmen..

Nu har jag lagt upp lite mer bilder, dock så är det dålig kvalite då jag tog dem med telefonen...

/ Pär

_________________
Pär Moberg
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



tuff stereo thumbs up

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Folxam skrev:
tuff stereo thumbs up


ehhhhh, ja det kanske det är, nej ingen avancerad anläggning i banbil det väger för mycket....

_________________
Pär Moberg
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



MP3-spelare runt halsen väger ännu mindre! thumbs up

Snygg bil förresten, trots att jag hör till de som inte riktigt kommer överens med M-Tech plasticen ...
Det är inte bara det att den väger bly, jag tycker att den förstör linjerna ...


_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Folxam skrev:
MP3-spelare runt halsen väger ännu mindre! thumbs up

Snygg bil förresten, trots att jag hör till de som inte riktigt kommer överens med M-Tech plasticen ...
Det är inte bara det att den väger bly, jag tycker att den förstör linjerna ...



Japp smaken är som baken , men min åsikt är tvärtom jag tycker de ser för nakna ut under kofångare alldeles för rundade in på trösklarna, hjulen sticker ut för mycket, är det "kjolar" så blir sidorna lite rakare men som sagt detta är min åiskt

Hade alla tyckt lika hade det bara behövts en bil modell

_________________
Pär Moberg
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Snygg bil hurrududu

325im e riktigt snygga..

Mvh oliver

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325IM -1990 SÅLD
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (7830 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande