Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 744GL -86 | << 1, 2 4 besök senaste veckan (5846 totalt) |
slungdiff ska jag inte ha.. går inte att köra bra med, lammeldiff får man ha. m47 funkar allt fint om man kortar lägena och byter till lite finare olja typ redline.. bakaxeln med s diff heter 1041. vilka fjäderstag menar du.. ambulansstag eller? |
||||||
ne det var ju billigt men det var värt det i alla fall. väldigt fin o köra med och att den kom närmare än original.. |
||||||
Dessa tänker jag på, Mina erfarenheter av m47 är att dom inte håller när man kör aggresivt på assfalt. Iofs så kanske man bör tillägga att dom håller bättre om man "över fyller" lådan med olja... Sen när man kortar slaget så känns dom juh sportigare, och placebo effekten ska aldrig underskattas! [/url] _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Hehe ja allt är ju relativt eller hur!? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||||
ett sådant kan man nog smida fram sj rätt enkelt, haha jo håller inte så fruktansvärt bra nä, men för en gl så tuggar han på fint. nästan. |
||||||
jaha nu var det en ny vändning på byggandet.. kollade lite snabt under bilen förut och såg att vänster länkarm bak har gått av vid fjäderfästet och är helt bortrostat ända fram till stötdämparen..
vad ska jag göra nu.. |
||||||
problemet fixat. får en lånkarm på mondag så jag får köra lungt tills dess. ska lackera skärmarna i helgen och kanske bygga o k hämmaren bak och ställa om camber...
//Niklas |
||||||
Fixade ny dörrsidor i går (svarta original) kände även på vad dörrarna vägde, var ju skit tunga. där kan man plocka vikt. Och har ett par fälgar på g, 3 delad splitt 15" compomotive
|
||||||
Nu är båda länkarmar bytta och har även borrat om fjädertornen fram så att jag fick lite mera camber fram, blev faktiskt en stor skillnad i grepp fram. skulle även bygga om fjäderskålarna bak så jag kan montera banfjädringen från våran tr6a, men svetsgasen var slut så det fixar jag i morgon. bilder kommer i morgon.
|
||||||
över fäste Några lösa fjädrar i olika hårdhet och längd. nedre fäste med det nya fästet kan jag byta fjädrar på 20 sek på båda sidorna bak. har 5 olika längder och hårdheter som jag kan laborera med, kör nu med dom mjukaste och dom är betydligt hårdare än mina kapade original med inte lika studsiga.. ska gå upp i grovlek när jag inhandlat dämpare bak. blev aningen hoppigt med dom hårdare |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 744GL -86 | << 1, 2 4 besök senaste veckan (5846 totalt) |