Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-02-26 Långlopp på Gokartcity, Malmö
2568 besök totalt
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136


Trådstartare
Då var ännu ett tretimmars avklarat, något stukat tidschema p.g.a. OS-finalen i ishockey men efter att de som har mer snus under läppen än bensin i blodet kollat klart drog det tunnaste startfältet någonsin i seriens historia igång.

Vad gäller Black FLag Boys var det en intressant öppning med en inledande fight med TSBrorsson och team P-bot. Det pågick en strid om placeringarna medan vi som var bland de bästa av de sämsta blev frånåkta av EMS, Eurofinans, NRG och Battle for Victory. Efter lite drygt en timme började vi närma oss de snabba gängets varvtider och det var bra flyt i körningen även om man ibland kände sig lite väl ensam med endast sex andra kartar på banan.

Tabbarna för black flag boys begränsades till att det blev ett gäng vikter för mycket vid ett kartbyte. Problem med förare som fastnar i karten, frivilliga stop'n-go eller skotappningsfenomen var vi helt utan vid detta tillfälle. Dock var det kanske lite mer marginalåkning (*PANG-BoOM*) vid omkörningarna. Johan "körmaskinen" Rius fick ett grymt flyt i körningen och lagkaptenen känner oro för att han skall få helspons och lämna oss för ett liv på en grönare kvist.

De tre kartarna vi körde betedde sig alla bra men annorlunda och var i samma klass men av skild kaliber..

Jag minns inte alla tider men vi var några förare som jämförde bästa varvtider efter loppet och det blev, 31,07 - 31,11 - 31,11 - 30,84 - 30,24 eller väldigt snarlika tider. Tänk om vi bara kunde ligga på de tiderna på varje varv och inte bara några slängturer en gång per halvmåne.

Vi ses vid nästa race!

over and out från Slussplan!

_________________
Anders Hansson
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Som vanligt var Team TsBrorsson efter BFB och tyvärr sist denna gång. Var bara 7 team med och alla brukar vara snabbare än oss i vanliga fall

Det tråkiga var att första karten var riktigt seg i motorn, vi förlorade runt 0,5 sek varje varv till BFB så efter en timme var vi redan långt efter. Sen gick det bättre, tiderna var klart närmare våra konkurrenter men då var det redan för sent.

Men det är bara att ta nya tag till sista tävlingen som går i slutet av mars.

Tackar Gokartcity och alla våra konkurreneter för en trevlig eftermiddag

Mvh Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Jag är ju fortfarande fullständigt usel på "den där förbannade halkbanan".

Att jag ändå, under ett enda litet ta-i-så-man-spricker-varv , lyckades
åka snabbare än både Björn och Anders, räddade åtminstone lite av hedern...

Ett av dagens guldkorn var väl annars när Black Flag Boys, i sin iver att göra ett snabbt
depåstopp, missade att tömma viktlådorna när lagets 0,1-tonnare skulle ut och åka...

Det gick tydligen ganska tungt...

_________________
--
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Var det samma bana denna gången som sist?

Vem vann och hur bra var Lestrup jämfört med dem andra?

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



FredrikÅ skrev:
Att jag ändå, under ett enda litet ta-i-så-man-spricker-varv , lyckades
åka snabbare än både Björn och Anders, räddade åtminstone lite av hedern...


Å det grämer jag mig inte alls åt

Men bra gjort Fredrik thumbs up

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



Jo, "den förbannade halkbanan" visade sig inte vara någon särskillt gästvänlig sak. Kombinationen av halka och "lite grepp på vissa ställen" ger ganska lustiga spår som inte är helt lätta att ta till sig. Vi 08-or hade märkbart svårt att få fart på både oss och kartarna och frustrationen hängde i luften för oss alla. Det var dock skönt att slå de två amatörteamen Black Flag Boys och TS Brorson. Vårt misslyckande hade två stora orsaker. Ett, vi körde för långsamt. Två, våra förarbyten var skandalöst långsamma om man jämför med övriga team. Att jag dessutom glömde bromsa in mellan konerna när vi skulle byta kart första gången, vilket renderade 1-2 (vet inte riktigt säkert) bortdragna varv, gjorde inte vår prestation bättre det heller. mitt mål inför sista stinten var att i alla fall klara mig under förnedringsgränsen på 31 sek men det gick åt skogen. När jag såg tiderna 31.09, 31.09, 31.09, 31.02, 31.04 (satta när jag i frustration körde olika spår varje varv) insåg jag att förnedringen var ett faktum, jag tror att jag satte tre eller fyra varv på 31.02 och säkert tio på 31.09, sånt är inte kul! Lestrup var den som klarade sig minst dåligt, 30.70 satte han under den andra timmen som han körde utan byten, men han var dock missnöjd med både dålig spets och jämnhet vilket inte är så konstigt med tanke på de hyrkarttalanger han brukar visa. Irlanders frustration var också påtaglig, han satte ett gäng tider runt 31.2 men hade precis som oss andra märkbart svårt att hitta vettiga spår på det bonade salsgolvet.

Men som sagt, banan är riktigt klurig. På hemvägen disskuterade vi om någon annan stockholmare skulle göra något större väsen av sig i skåne och vi kom fram till att det kanske finns högst ett par, kanske tre stk som skulle gilla ert bonade underlag.

Nu har vi har levererat vårt bidrag till gränsöverskridande hyrkartverksamhet och vi är många som ser fram emot minst fem grötbräkande gästförare på nästa RBC den 7:e mars. Så får vi se vad ni går för på bortaplan...

_________________
Erik Lundkvist
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Erik Selim Lundkvist skrev:
minst fem grötbräkande gästförare


_________________
--
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Det var grymt roligt som vanligt! Körde bäst i min första stint 31,07 sedan började lördagens alkohol sätta för djupa spår...
Hade två riktigt roliga fighter med Jenna och lyckades pressa mig förbi båda gångerna...lite för mycket kartkontakt var det för att vara helt enligt regelboken men man måste ju försöka leva upp till vårt namn Black Flag Boys

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Tycker det är hur roligt som helst!

Något som är klart positivt är att det är så städat, minns KAK-Syds vinterkrig för många år sen där man fick vara glad att man överlevde startvarvet.
Är inte direkt missnöjd med mina tider på sista stinten men det vore önskvärt att få ner i tiderna snabbare och det är väl där vi tappar mest.
Skillnaderna mellan kartarna är stora men rent tidsmässigt ändå väldigt lika.

BFB och TSBrorsson har iaf lyckats skrapa ihop ett antal tappra poäng i en liga som uppenbarligen inte är en dans på rosor... (snarare en dans på polerat cementgolv)

Hade gärna besökt RBC men den riktiga hobbyn behöver slantarna.

Tackar så hjärtligt för en trevlig kväll!

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Eftersnack
2006-02-26 Långlopp på Gokartcity, Malmö
2568 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande