Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
"Scram Performance Day" på Emmaboda 060527
1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (12141 totalt)
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Den 27:e maj är det dags för lite SS körning på Emmaboda.
Det är Scram och jag som hyr banan ihop. Det kommer kosta 350:- per bil. Max antal 20bilar.
Det kommer finnas lite korv m.m. samt dricka till självkostnadsprias under hela dagen, så det är bar att ta med familj/vänner och köra eller bara ha en trevlig dag och kolla på lite roliga bilar.

Scram kommer visa upp ca 5 av sina bilar som ska köra utöver det får 10-15 bilar till komma o leka

Anmälan görs till mig på min mejl (anders.stacke@stackehydraulik.se). Anmälan är bindande! Dyker man inte upp får man betala avgiften ändå (förskottsbetalning gäller). Detta för att folk inte ska dra sig ur i sista änden och jag eller Scram då får stå för kostnaden.

Mer info om tider m.m kommer närmare maj.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Hej.

Jag är intresserad såvida inte förhållandena ändras radikalt.

Kommer Scram ha utrustning som våg och luft för att tanka däck på plats?
Finns det seriös tidtagarutrustning?

1. Klas NSX

_________________
/Klas Pihl
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Klas NSX skrev:
Hej.

Jag är intresserad såvida inte förhållandena ändras radikalt.

Kommer Scram ha utrustning som våg och luft för att tanka däck på plats?
Finns det seriös tidtagarutrustning?

1. Klas NSX


Bilsport kommer ha sin tidtagarutrustning där. Inte klart om dom kommer vara med hela dagen elle rej än. Beror nog lite på hur pass "roliga" bilar som anmäler sig.
Vad ska du med våg till? Luft kan jag ta med i min buss om så önskas. Har för mig att det finns på plats men är lite osäker.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
hmm, dåligt med folk härifrån som visar intresse. Trodde det fanns fler som var sugna på att köra SS

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Lotus
Skillingaryd
Här sen Sep 2005
Inlägg: 12



Det här ska bli skoj thumbs up

_________________
Lotus Elise S2

Kristoffer Davidsson
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896



Rallystacke skrev:
hmm, dåligt med folk härifrån som visar intresse. Trodde det fanns fler som var sugna på att köra SS


Jag är riktigt sugen

Fick dock för mig att jag inte passade in riktigt när du skrev "roliga bilar"... (Bmw 325 E30)

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
kardanaxel skrev:
Rallystacke skrev:
hmm, dåligt med folk härifrån som visar intresse. Trodde det fanns fler som var sugna på att köra SS


Jag är riktigt sugen

Fick dock för mig att jag inte passade in riktigt när du skrev "roliga bilar"... (Bmw 325 E30)


Är bilen helt standard (även väghållningsmässigt?). Återkommer efter jag talat med Scram om vilka bilar vi ska ha med!

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Lotus skrev:
Tyvär har man fått förhinder


he he. det värsta jag hört. Vad är en släktmiddag mot SS i Emmaboda...??
Att kärringen din har sån pli på dig trodde jag inte lol

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Jag är helt klart intresserad, skall kolla om jag har tid.
Räknas min bil till intressanta?

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Är en Rx-7 ok? Lite småtrimmad, men inget monster. 300hk och lite bussningar, r-däck o grejer...

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Zebb skrev:
Är en Rx-7 ok? Lite småtrimmad, men inget monster. 300hk och lite bussningar, r-däck o grejer...


Helt klart intressant!


En observation till alla. Kanske skrivit lite luddigt. Menar inte att man ska ha några monsterbilar. Men tanken var inte att det skulle komma bilar som kör typ 1.40 och uppåt. Men är det så att det inte blir tillräckligt många "prestandabilar" så kommer vi givetvis välja in andra bilar för att det ska bli så kul som möjligt för dom som tittar och det ska bli lite variation på bilarna.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
triss skrev:
Jag är helt klart intresserad, skall kolla om jag har tid.
Räknas min bil till intressanta?


Vad har du för bil?

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Se min biltråd, men en m3:a, 360hk, öhlinschassi, stoptechbromsar, 1300kg i korthet.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Måste bara flika in lite kritik här att det låter lite elitistiskt och diskriminerande mot dem som inte har råd att lägga x antal 100 tusen på häftiga lekbilar (det är ju vad det är om de fortfarande är gatreggade) för att de ska få vara med och leka. Eller är det som jag har missuppfattat det hela? För i så fall så ber jag så mycket om ursäkt.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Krille_hlm skrev:
Måste bara flika in lite kritik här att det låter lite elitistiskt och diskriminerande mot dem som inte har råd att lägga x antal 100 tusen på häftiga lekbilar för att de ska få vara med och leka. Eller är det som jag har missuppfattat det hela? För i så fall så ber jag så mycket om ursäkt.


Nja, fast under 1.40 klarar du nog med en budget på 25k iaf inkl. bil om man lägger pengarna rätt . Nya asfalten bör inte göra saken sämre. thumbs up

Ska det blinga så blir det svårare iofs.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Eric Josefsson skrev:
Krille_hlm skrev:
Måste bara flika in lite kritik här att det låter lite elitistiskt och diskriminerande mot dem som inte har råd att lägga x antal 100 tusen på häftiga lekbilar för att de ska få vara med och leka. Eller är det som jag har missuppfattat det hela? För i så fall så ber jag så mycket om ursäkt.


Nja, fast under 1.40 klarar du nog med en budget på 25k iaf inkl. bil om man lägger pengarna rätt . Nya asfalten bör inte göra saken sämre. thumbs up

Ska det blinga så blir det svårare iofs.


Ja vad räknas som roliga bilar??

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Krille_hlm skrev:
Eric Josefsson skrev:
Ska det blinga så blir det svårare iofs.
Ja vad räknas som roliga bilar??
De som genom publicering kan hjälpa till att sälja tidningar/tillbehör/tjänster?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896



Rallystacke skrev:
kardanaxel skrev:
Rallystacke skrev:
hmm, dåligt med folk härifrån som visar intresse. Trodde det fanns fler som var sugna på att köra SS


Jag är riktigt sugen

Fick dock för mig att jag inte passade in riktigt när du skrev "roliga bilar"... (Bmw 325 E30)


Är bilen helt standard (även väghållningsmässigt?). Återkommer efter jag talat med Scram om vilka bilar vi ska ha med!


Nja, inte helt... men det är ju ingen monsterbil på långa vägar så jag förstår om ni väljer andra bilar framför mig! (fattade först nu att scram var ett företag...) misstänkte att det var lite vassare bilar som prioriterades så det var därför jag frågade.

Jag har M3 E30-chassie och diffbroms (kanske 17" slicks, men de är fortfarande osäkra.)
Tuffare än så är det inte. Men en bit under 1.40 ska nog inte vara några problem!

Du kan ju höra av dig om ni inte skulle få tag i andra bilar!

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Jag har aldrig kört SS men hoppas att jag skulle kunna köra runt 1.40 med miatan (med varma R-däck..) eller vad tror ni andra? ...och om jag är välkommen så kommer jag gärna, om inte annat så får ni väl ha mig som rundningsmärke

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Krille_hlm skrev:
Måste bara flika in lite kritik här att det låter lite elitistiskt och diskriminerande mot dem som inte har råd att lägga x antal 100 tusen på häftiga lekbilar (det är ju vad det är om de fortfarande är gatreggade) för att de ska få vara med och leka. Eller är det som jag har missuppfattat det hela? För i så fall så ber jag så mycket om ursäkt.


2 saker.
För det första. Jag betalar ur egen ficka detta så jag tycker då jag ska ha rätt att välja bilar...
För det andra. Skrev som du kanske sett att det inte är krav att ha någon "värstingbil". Men det är en prestandadag och då vill jag ha lite roligare bilar. Så är det bara. Vill du dra ihop en dag med bilar för 20 000 så kan du göra det själv o se hur kul det blir...
Detta görs ihop med Scram för att göra reklam för dom och då känns det inte så aktuellt att t ex ta dit en org. golf II som är färdig för skroten.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Krille_hlm skrev:
Eric Josefsson skrev:
Krille_hlm skrev:
Måste bara flika in lite kritik här att det låter lite elitistiskt och diskriminerande mot dem som inte har råd att lägga x antal 100 tusen på häftiga lekbilar för att de ska få vara med och leka. Eller är det som jag har missuppfattat det hela? För i så fall så ber jag så mycket om ursäkt.


Nja, fast under 1.40 klarar du nog med en budget på 25k iaf inkl. bil om man lägger pengarna rätt . Nya asfalten bör inte göra saken sämre. thumbs up

Ska det blinga så blir det svårare iofs.


Ja vad räknas som roliga bilar??


Vet jag itn esjälv än. Jag ihop med Scram kommer välja ut om det blir fler än 15 som anmäler sig. Blir det färre så kommer alla som anmält sig med. Så enkelt är det.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Inför träffar
"Scram Performance Day" på Emmaboda 060527
1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (12141 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande