Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Tisdagsträning ikväll Knutan
<<   1, 2
6988 besök totalt
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2595



Eddie Varvstopp skrev:
Rikard Carlsson skrev:


...
Mercan är en replika byggd i Barsebäck, i år med VOLVo-motor?! Går som tusan gör den iaf!!

...


Är det "Mercedia" mercan? Vi i BMW CS Syd som var och hälsade på Erland Cox förra våren fick följa med ut till en snubbe som hade ett par 190or med ett antal motorer (mercedes 16v 2,3&2,5). Jag har sett han köra på Sturup och han fegar inte för att ge maskinen syre om man så säger...


Ja, det är en Mercedia-bil, men jag blir inte klok på om det är samma bil som tidigare? Bilen som var på Knutan i veckan hade annan lack, riktig bur och Volvomotor!! Min gissning är att detta är en annan bil...

Var också med på "Cox-träffen" så vi måste ha träffats! Tyckte bara din avatar stämde illa med BMWCS (säger han som åker golf -88 till vardags...)

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Rikard Carlsson skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Rikard Carlsson skrev:


...
Mercan är en replika byggd i Barsebäck, i år med VOLVo-motor?! Går som tusan gör den iaf!!

...


Är det "Mercedia" mercan? Vi i BMW CS Syd som var och hälsade på Erland Cox förra våren fick följa med ut till en snubbe som hade ett par 190or med ett antal motorer (mercedes 16v 2,3&2,5). Jag har sett han köra på Sturup och han fegar inte för att ge maskinen syre om man så säger...


Ja, det är en Mercedia-bil, men jag blir inte klok på om det är samma bil som tidigare? Bilen som var på Knutan i veckan hade annan lack, riktig bur och Volvomotor!! Min gissning är att detta är en annan bil...

Var också med på "Cox-träffen" så vi måste ha träffats! Tyckte bara din avatar stämde illa med BMWCS (säger han som åker golf -88 till vardags...)


Hehe. Golfen är bara en bruksbil (om det kniper kan man köra bana med en oxå..). Jag var på den "första" "Cox-Träffen" och körde då en vit Öpel Combo ut till Mercedia.

Förra året hade han i.a.f. en vinröd orginalbil och en silver (som blev tvåfärgad senare) med bur. Med tanke på att han hade 3-4 merca motorer så verkar det konstigt att det sitter en Volvospis i den. Jag var nere en snabbis för ett par veckor sedan på Sturup och såg en flerfärgad evo190 med en bekant körstil så det kan vara samma man. Jag får väl masa mig ut på en testkväll och inspektera lite...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Enligt den här Mercedia-killen var den första tvåfärgade Mercan bara en "prototyp" för vad som komma skulle...
Jag var åxå på Cox-träffen..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag hittade en bild på den tvåfärgade 190an, så ni som undrar över vad upstådelsen är över..



Rackarns fräsig bil..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2452



Eddie: Där fanns en annan Mercedia Merca sist med SLC startplåtar och andra hjul... Såg lite annorlunda ut än denna (tror jag )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



ooops! Glömde skriva att bilden är från 2002 på KAK träff på Knutan. Så Johan har mer aktuell info...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Inför träffar
Tisdagsträning ikväll Knutan
<<   1, 2
6988 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande