Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 82, 83, 84   >>
14 besök senaste veckan (342313 totalt)
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1317



Kimmen skrev:
begränsa förlusterna.



Varför så blygsam Kimmen ingen kommer att slå dig. Det du förlorar på rakan äter du upp
när det svänger thumbs up

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
Jag är inte blygsam, jag är realistisk .

Lite info för dom som inte kört på regndäck, nu är det förvisso lite medlut på Falkenberg men 0-100 går på 4,45 sek i regn med regndäck (trots lite hjulspinn), då fattar ni hur coolt det är att köra på såna .

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



~4.5s i väta är inte så illa pinkat (för att underdriva), men hur snabbt går det för din bil när det är torrt egentligen!?

_________________
David Lundin
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
Brukar ta ca 4 sek blankt, med varma däck så borde det gå fortare för tiden är begränsad av greppet.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Jäkla bra betyg på regndäcken med andra ord! När man skaffat bredare fälgar till R-däcken kanske man skall hålla ögonen öppna för regndäck att kränga på de gamla fälgarna.

Vet inte om du skrivit det redan, men vilka regndäck körde du på?

_________________
David Lundin
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
Kör på Michelin (Formel Renault).

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253



Kimmen skrev:

Har bytt till en mindre oljekylare och med det kom det tydligen problem med vtec-styrningen så att man emellanåt fick nöja sig med 150-170 hk istället för 240 hk > .

Intresserad av en oanvänd "relativt stor" SETRAB ?

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798



Rolfson skrev:
Kimmen skrev:
begränsa förlusterna.



Varför så blygsam Kimmen ingen kommer att slå dig. Det du förlorar på rakan äter du upp
när det svänger thumbs up


Hmmm...
1.40 gjorde jag med gamla bilen...

MVH/ Michael K

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
Michael Karpers skrev:


Hmmm...
1.40 gjorde jag med gamla bilen...

MVH/ Michael K


Exakt vad jag menar, jag kommer kanske komma ner på 1.41-1.142 gissar jag på och senast körde Grus och cup Porscharna på 1.38.7x som bäst.
Jag har precis kommit på att jag hoppas på regn .

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798



Kimmen skrev:
Michael Karpers skrev:


Hmmm...
1.40 gjorde jag med gamla bilen...

MVH/ Michael K


Exakt vad jag menar, jag kommer kanske komma ner på 1.41-1.142 gissar jag på och senast körde Grus och cup Porscharna på 1.38.7x som bäst.
Jag har precis kommit på att jag hoppas på regn .

Skämt åsido, vi får väl se hur det går. Du brukar ju få bra fart på grejjorna!
Du kanske skulle fundera på att bygga någon form av kupé på bilen inför nästa år. Kan tänka mig att det skulle göra underverk för topphastigheten.
Har dessutom kollat med raceguden och han meddelar att det kommer att bli torrace!

Ses om ungefär en vecka!

Mvh/ Michael K

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Kimmen skrev:

Jag har precis kommit på att jag hoppas på regn .


Nja, men vänta nu, regn ska det ju inte vara. Snustorrt och gärna lite över 20 grader varmt. Nämn inte ens regn - när man talar om trollen du vet....

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



-- skrev:
Kimmen skrev:

Jag har precis kommit på att jag hoppas på regn .


Nja, men vänta nu, regn ska det ju inte vara. Snustorrt och gärna lite över 20 grader varmt. Nämn inte ens regn - när man talar om trollen du vet....
Mackan verkar också trivas i blötan


Men visst är Anderstorp trevligare i torrt, de två stora pölarna som blir precis innan inbromsningen på rakan är inte så skoj (och de ligger kvar ett tag efter en skur).

Men med lite vatten så trycks Roadsportheatet ihop rejält, sjuorna får ännu sämre förutsättningar (Rdäck på lätt bil verkar inte bita så bra i blötan, racingregndäck verkar vara en annan historia).

Men det verkar torrt på långtidsprognosen än så länge thumbs up . Jag vill få möjlighet att toppa slutfarten med lite mappning (för snål att ta mig till rullar).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



-- skrev:
Kimmen skrev:

Jag har precis kommit på att jag hoppas på regn .


Nja, men vänta nu, regn ska det ju inte vara. Snustorrt och gärna lite över 20 grader varmt. Nämn inte ens regn - när man talar om trollen du vet....


Precis, det får vara nog med regn nu!

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
Efter att ha sett Alx film med Ferrari'n ( http://youtu.be/jxpaGOPUDyE ) inser jag att jag kommer vara ett stoppmärke på rakorna jämfört med vissa bilar på Anderstorp . När han når min toppfart på Falkenberg har inte rakan börjat än... (ca 205-207 km/t) så nu blir det att trimma motorn i vinter.
Blir intressant att se hur mycket man tappar jämfört med bla. Speedlab Corvetten och Cup Porschen på långa rakan, det kommer såklart att filmas så att jag inte i vinter glömmer hur förnedrad jag blivit p.g.a. för klen spis. (Vore ju dumt om man plötsligt mitt i vintern fick för sig att den är snabb ).

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Kimmen skrev:
(Vore ju dumt om man plötsligt mitt i vintern fick för sig att den är snabb ).
Det är ju bara att välja bromsbänk efter vad du vill motivera, du har ju mätt lite här och där

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5558



Fast ska du öka toppfarten från dina fjösiga 205 till manliga 250 till exempel så behöver du ca 80% mer mos i spisen om du tar det den vägen. Det känns ju som om du borde kunna jobba lite mer med aerodynamiken och ta det den vägen i stället. Låter både billigare och mer driftsäkert om inte annat.

Eller kör de med Enzos ledord: "Aerodynamik är för de som inte kan bygga motorer"

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
Den senaste bänken gav iallafall inga bonushästar... man får ju hoppas att den visar ganska så mycket för lite (effekt vid hubbar som Rototest).

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615


Trådstartare
ove: Du ka inte prata om aerodynamik i en Seven-tråd

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5558



Äsch, förlåt mig! Glömde

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Kimmen skrev:
ove: Du ka inte prata om aerodynamik i en Seven-tråd
Lite olika resultat kan nog uppnås med olika dåliga lösningar. Framskärmarna skulle jag gissa kan påverka mest (utan att få en alltför aerodynamisk look).
om skärmarna täckte framhjulens framsidor skulle du väl uppnå en delmängd av samma effekt som när man drar ut frontspoilern för att täcka hjulen från luftflöde.
Ett roterande hjul har ju större aerodynamisk area än ett stillastående.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009
Inlägg: 254

Namndispens
Namndispens

Kimmen skrev:
så nu blir det att trimma motorn i vinter.


kompressor? eller två små turbos Ser i MCXpress sidan att med 1300 Hayabusa går få minst 400 kusar .. på 600kg vikt blir blir väl 666hk per ton nåväl .det finns massor av inspiration från japanska tuners ang honda motorn. Som bilmotor, honda är så frän, bättre hk per liter ratio än ferrari 458 (om man talar om 250hk)

håller på läsa igenom hela din tråd. (kanske för att jag är sugen på nån locost, det blir nog flera år framöver innan det blir något riktigt) Radical är ju dyr, finns väl ej kits, kopior av sådant för komma runt aero dilemmat?

som sagt aerodynamik är problemet, man får kämpa få ner vikten o bromsa närmare de snabbare men tyngre bilar

till slut säger jag, vilken frän bil du har byggt!! det är nog pga din bil blev jag locost frälst. även av ekonomisk anledning förstås.

är det inte väl en slump att vi är inne på sidan 66 ? heh

_________________
Tomas M
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 82, 83, 84   >>
14 besök senaste veckan (342313 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande