Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 82, 83, 84 >> 14 besök senaste veckan (342313 totalt) |
Varför så blygsam Kimmen ingen kommer att slå dig. Det du förlorar på rakan äter du upp när det svänger _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Jag är inte blygsam, jag är realistisk .
Lite info för dom som inte kört på regndäck, nu är det förvisso lite medlut på Falkenberg men 0-100 går på 4,45 sek i regn med regndäck (trots lite hjulspinn), då fattar ni hur coolt det är att köra på såna . |
||||
Brukar ta ca 4 sek blankt, med varma däck så borde det gå fortare för tiden är begränsad av greppet.
|
||||
Jäkla bra betyg på regndäcken med andra ord! När man skaffat bredare fälgar till R-däcken kanske man skall hålla ögonen öppna för regndäck att kränga på de gamla fälgarna.
Vet inte om du skrivit det redan, men vilka regndäck körde du på? _________________ David Lundin |
||||
|
||||
Intresserad av en oanvänd "relativt stor" SETRAB ? _________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||||
Hmmm... 1.40 gjorde jag med gamla bilen... MVH/ Michael K _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Exakt vad jag menar, jag kommer kanske komma ner på 1.41-1.142 gissar jag på och senast körde Grus och cup Porscharna på 1.38.7x som bäst. Jag har precis kommit på att jag hoppas på regn . |
||||
Skämt åsido, vi får väl se hur det går. Du brukar ju få bra fart på grejjorna! Du kanske skulle fundera på att bygga någon form av kupé på bilen inför nästa år. Kan tänka mig att det skulle göra underverk för topphastigheten. Har dessutom kollat med raceguden och han meddelar att det kommer att bli torrace! Ses om ungefär en vecka! Mvh/ Michael K _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Nja, men vänta nu, regn ska det ju inte vara. Snustorrt och gärna lite över 20 grader varmt. Nämn inte ens regn - när man talar om trollen du vet.... _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Men visst är Anderstorp trevligare i torrt, de två stora pölarna som blir precis innan inbromsningen på rakan är inte så skoj (och de ligger kvar ett tag efter en skur). Men med lite vatten så trycks Roadsportheatet ihop rejält, sjuorna får ännu sämre förutsättningar (Rdäck på lätt bil verkar inte bita så bra i blötan, racingregndäck verkar vara en annan historia). Men det verkar torrt på långtidsprognosen än så länge . Jag vill få möjlighet att toppa slutfarten med lite mappning (för snål att ta mig till rullar). |
||||
Precis, det får vara nog med regn nu! |
||||
Efter att ha sett Alx film med Ferrari'n ( http://youtu.be/jxpaGOPUDyE ) inser jag att jag kommer vara ett stoppmärke på rakorna jämfört med vissa bilar på Anderstorp . När han når min toppfart på Falkenberg har inte rakan börjat än... (ca 205-207 km/t) så nu blir det att trimma motorn i vinter.
Blir intressant att se hur mycket man tappar jämfört med bla. Speedlab Corvetten och Cup Porschen på långa rakan, det kommer såklart att filmas så att jag inte i vinter glömmer hur förnedrad jag blivit p.g.a. för klen spis. (Vore ju dumt om man plötsligt mitt i vintern fick för sig att den är snabb ). |
||||
|
||||
Fast ska du öka toppfarten från dina fjösiga 205 till manliga 250 till exempel så behöver du ca 80% mer mos i spisen om du tar det den vägen. Det känns ju som om du borde kunna jobba lite mer med aerodynamiken och ta det den vägen i stället. Låter både billigare och mer driftsäkert om inte annat.
Eller kör de med Enzos ledord: "Aerodynamik är för de som inte kan bygga motorer" _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Den senaste bänken gav iallafall inga bonushästar... man får ju hoppas att den visar ganska så mycket för lite (effekt vid hubbar som Rototest).
|
||||
|
||||
om skärmarna täckte framhjulens framsidor skulle du väl uppnå en delmängd av samma effekt som när man drar ut frontspoilern för att täcka hjulen från luftflöde. Ett roterande hjul har ju större aerodynamisk area än ett stillastående. |
||||
kompressor? eller två små turbos Ser i MCXpress sidan att med 1300 Hayabusa går få minst 400 kusar .. på 600kg vikt blir blir väl 666hk per ton nåväl .det finns massor av inspiration från japanska tuners ang honda motorn. Som bilmotor, honda är så frän, bättre hk per liter ratio än ferrari 458 (om man talar om 250hk) håller på läsa igenom hela din tråd. (kanske för att jag är sugen på nån locost, det blir nog flera år framöver innan det blir något riktigt) Radical är ju dyr, finns väl ej kits, kopior av sådant för komma runt aero dilemmat? som sagt aerodynamik är problemet, man får kämpa få ner vikten o bromsa närmare de snabbare men tyngre bilar till slut säger jag, vilken frän bil du har byggt!! det är nog pga din bil blev jag locost frälst. även av ekonomisk anledning förstås. är det inte väl en slump att vi är inne på sidan 66 ? heh _________________ Tomas M |
||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 82, 83, 84 >> 14 besök senaste veckan (342313 totalt) |