Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M535i 1987
1 besök senaste veckan (1377 totalt)
Lundgren
Oskarshamn
Här sen Dec 2005
Inlägg: 96


Trådstartare
Hejsan!

Nu har jag tjuvläst detta forum i ca 6 månader och tänkte ta och berätta lite om mina 2 projekt, detta är ett av dem!
Lite speciellt projekt det är altså en BMW M535i från 1987 som skall agera som en allround bil! Det är tänkt att den skall kunna ta flera varv runt banan på t.ex Bilsports events men även agera som drag bil åt mitt andra projekt som är en MGB GT V8 som också kommer att kunna läsas om här på rejsa.nu!
För att BMW'n även skall fungera att åkas måååånga mil med så kommer den inte att överdrivas som banbil men den kommer att utrustas med.

Krängare från BMW M635 CSI fram o bak,
BMW 750(e32) bromsar fram och BMW 540(e34) bromsar bak (med 750ins huvudcylinder),
Polyurethan bussnigar,
FK Automotive fjädrar och dämpare (sänker 40/40mm)
och sist men inte minst
MK Motorsport fälgar (Härligt 80 tals stuk!)
Fram 17" * 8.5" skodda med 235/45*17"
Bak 17" * 10" skodda med 255/40*17"

Motor mässigt så går dem ju så underbart så det känns inte som att det behövs göras något åt det mer än att plocka bort onödigt krimskrams som pulsair osv.. kanske bygga lite häftigare avgassystem i rostfritt!


(ps) 540n framför var min gammla bruksbil tyvärr såldes den i förmån för denna! (ds)


En bild på den "smala" bakfälgen nyblästrad och polerad bara lackering av ekrarna kvar!

_________________
Richard Lundgren
------------------------
330 Bimmer utan tak
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Är det denna som du kränger ? eller har du en till?.

Tuff bil annars!

Mvh oliver

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M535i 1987
1 besök senaste veckan (1377 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande