Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-05 Ferrariträff på Kostaflygfält
3 besök senaste veckan (4626 totalt)
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48


Trådstartare
Vet inte om jag skall lägga tråden här eller bland bilder och videos men kanske hänger någon av förarna här på rejsa?

Masade mig iväg för att kika på Ferrariträffen på Kosta flygfält idag. Många fina bilar men tyvärr fick jag inte se Enzon köra :-/ Sällan man får chansen att fota så pass fina bilar i den här delen av landet (Aldeles för långt till de "Riktiga" racebanorna.











och så två bonusbilder ifrån ett kort gästspel ;-)

[img]http://foto.brosenius.se/var/resizes/motorsport/2006/ferrari2006/IMG_3828.JPG?m=1284724285[/img]

[img]http://foto.brosenius.se/var/resizes/motorsport/2006/ferrari2006/IMG_3831.JPG?m=1284724286[/img]

Resten av bilderna här:
[img]http://foto.brosenius.se/var/thumbs/motorsport/2006/ferrari2006/.album.jpg?m=1284722404[/img]

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



de där Ultimakillarna har svårt att hålla sig borta från flygfälten va?

_________________
Martin Öberg
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Riktigt fina bilder,men jag måste fråga en sak, använde ingen hjälm under körningen?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
heralue
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 212



Den blåa var riktigt snygg !!!

_________________
Micke Lvov

mkt40
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48


Trådstartare
Figgz skrev:
Riktigt fina bilder,men jag måste fråga en sak, använde ingen hjälm under körningen?


Tack.

Men nej det verkade inte som om någon använde hjälm, reagerade oxå över det. Var iofs inte någon direkt tävling utan mer chansen för dem att få köra av sig lite men precis när jag gick så körde tre stycken ihop vid vändningen.

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



e de tävling på rejsa vem som först kommenterar någon bild där en person kör utan hjälm??

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



fridh skrev:
e de tävling på rejsa vem som först kommenterar någon bild där en person kör utan hjälm??


i så fall förlorade jag - men jag undrar också varför...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Håkan Svensson1
Växjö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 19



kosta boda/orrefors nya ägare Torsten Jansson är ferarri fantast så detta ska tydligen bli en återkommande träff dock mer organiserad ifortsättningen, om jag har rätt info.
/Håkan

_________________
Håkan Svensson
205gti-89 under uppbyggnad
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48


Trådstartare
Håkan Svensson1 skrev:
kosta boda/orrefors nya ägare Torsten Jansson är ferarri fantast så detta ska tydligen bli en återkommande träff dock mer organiserad ifortsättningen, om jag har rätt info.
/Håkan


Inte alls omöjligt, han som är ägare till både F50'n och Enzon.

Vet inte riktigt vad de skall organisera bättre för det är inte så mycket till publikevenemang då körningen i stortsett bestog av 600 meter raksträcka, en 180 graderssväng runt en konrad och raksträcka igen. Säkert kul för ägarna att få gasa på lite utan att behöva oroa sig för däckslitage mm men det är inte så himla kul att titta på. Fram för en superstage bana thumbs up

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Tycker det ligger lite delar på banan och att den ena Ferrarin (328GTS:en) är lite knyckling framtill!
[/url]

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48


Trådstartare
Matz skrev:
Tycker det ligger lite delar på banan och att den ena Ferrarin (328GTS:en) är lite knyckling framtill!


Stämmer bra! Så himla typiskt att de körde ihop samma sekund som jag vände för att gå (Efter några timmar slaviskt fotande) så jag missade tyvärr själva kollisionen. Ljudet skar genom märg och ben när man visste hur pass dyra bilar som var ute och körde där.

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
johnjohn
Kalmar
Här sen Jun 2004
Inlägg: 74



Ajabaja inte diskutera sammanstötningen, då får ni snart alla moraltanter på er.

Jag tyckte det var kul att se och säkerligen kul att köra, havdant väder bara. Tyvärr parkerades bilen i depån och jag själv på publikplats = kom inte över innan det var slut. Vi andra med hobbybilar var också välkomna att köra om vi ville, nedrans. Inte varje dag det bjuds på lokal "banåka".

_________________
Mvh
John Johansson
Porsche 964 WTL 1992
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



Vems är Ultiman, jag måste ha missat den tidigare. Trodde det bara var Kenson och Majjola ( Stavning ) uppe i den här byn som hade färdiga vagnar.
Kul om det finns fler.
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48


Trådstartare
Vet inte vem ägaren är men den finns här i Kalmartrakten. Varit lite snack och mkt verkstad här då den blivit byggd på väldigt kort tid (Sedan i julas tror jag).

Dyker upp på div event här i trakten då och då.







/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Jag har fått för mig att det är Esther-killarna som byggt denna

Esther=Se7en i kalmar

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Westeras skrev:
Jag har fått för mig att det är Esther-killarna som byggt denna

Esther=Se7en i kalmar


Japp det stämmer (jag är från Kalmarområdet egentligen)

_________________
Martin Öberg
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Det är inte Supramannens gamla då, som de lackat om och byggt klart?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



ThomasT skrev:
Det är inte Supramannens gamla då, som de lackat om och byggt klart?


Nej denna är beställd som ett eget ex. En av byggherrarna (de är 3-4 st) sade något om att 5-6 stycken beställts till detta land.
Bilen i delar ankom kalmartrakten i början på December förra året och besiktigades i början på maj här i Kalmar.
Motorn är en Cheva 350 som är intim med en Porsche låda (G50 om jag minns rätt.)
Bilen väger (igen, om jag inte minns fel) 965 kg torr, och puffran är effektstinn så det räcker och blir över.
Hela bilen gör sig betydligt bättre i verkligheten!
Lite fler bilder på åket kan beskådas på http://forum.ksr.se under Bilder -> Däckiadagen
Just nu verkar dock forumet ligga nere..
Dessa grabbar är som sagt mycket verkstad och lite snack. Trevliga herrar också!

Sa jag mycket fel P.P.??

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



[lite mer OT]

När vi var i england sist på världens största kitcar-mässa så samlades det ca 20-25 Ultimor + ett 30-tal GT40. Det var riktigt angenämt att höra och se dessa härliga bilar....

[/ot]

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Inte nämnvärt, de är 4 st som byggt den, 2 ifrån Kalmar och 2 ifrån Södertälje. Och den vägde nog 975 tror jag...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2006-06-05 Ferrariträff på Kostaflygfält
3 besök senaste veckan (4626 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande