Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 318i - Det var visst en iS 8V ändå . . . | << 1, 2, 3 17 besök idag (13550 totalt) |
Ny fin motorolja - Endast det bästa e gott nog kapar framfjädrarna på plats Svetsat fast dem i fjäderskålen för att hindra dem från att "lossna" Blev 3,5 varv per framfjäder... Lite mera personifierad... & svartmålad hela underkanten runt om upp till listen bort med det tunga strålkastarearrangemanget Vägde säkert 2-3kg st ... - Kommer en tunn plastbit där istället med påmålade strålkastare Här skulle egentligen varit en burnoutbild... men kameramannen hann inte med den vita blixten Så ni får hålla te godo med detta mästerverket... Här är dock ett bevis för att bilen funkar... - rökig kupe & ett till bevis... - ibland 2wd ibland 1wd - Imorgon Svetsdiff parkerad för kvällen... Vem kan se att detta är en skrotbil ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
nej tyyyysan - det väger ju mera då... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Varje gång man ser undersidan av en e30 så blir jag bara mindre å mindre sugen på att någonsin äga någon
Ser hett ut, har du inte vägt den än ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
hehehehe... Nepps - ingen vägning då bilen står på skroten - dock har jag tillgång till 3 st digitala lastbilsvågar inom 1500m hemmifrån - så det blir att väga så fort bilen står hemma... men jag har testat den littegranna ikcälls som sagt & den är så lätt i baken att den studsar rundor inne på skrotområdet när man "lullar" runt i ettans växel i sakta fart. Ute på gatan så drog jag loss bakhjulen stillastående i tvåan direkt (båda hjulen - men så fort bakaxeloljan blev varm så skickade den över all kraften till höger hjul. Dock var det inte det minste problem att göra ringar i tvåan. Svetsa imorrn :-) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
bakre ljuddämparen av ...
Så här blev det istället Tar loss differentialkåpan för att svetsa diffen Svetsar Klart: så här blev fronten - skall bara monteras 4st runda spegelbitar med buntband ser det ut som att där sitter strålkastare _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Tjabba Fredrik. Efter diskussion med bilskrotens ägare Niklas, så kom vi framtill att det varken behövs rätt sorts olja, eller exakt rätt mängd olja då diffens verkan är borttagen helt. Jag hällde i ca: 7dl 10/40 olja Difhuset är väldigt litet när man öppnat locket. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
||
Bilen funkade bättre än jag trodde i driftingbanan på S-D-S -
Jag är mer än övertygad om att många med mig tyckte detsamma Enda jag gjorde med den under dessa två dagar var att tanka, pumpa däcken & byda dem 2 ggr. - vi var 17st som kvalade på fredagen & 16 stycket skulle gå vidare till finalen på lördagen. Två bröt på kvalet så alla andra gick vidare - kul för publiken med fler bilar ju. Banan var nästan perfekt lagt denna gången - Svårt med att lägga en bana med max 80 som gräns. jag tränade i 2:ans växel - då jag hade mina aningar om att bilen inte skulle orka i trean - men efter några rundor så var det så enkelt attdet skulle krävas treans växel för att överhuvudtaget kunna gå på sladd i den mittre sektionen på driftingbanan - en lång högersväng . så jag struntade helt enkelt i de två första konpartierna i banan & gasade för att få fart i långsvängen & de sista två konsvängarna istället - Detta lyckades jag med nästan alla gångerna under träning & kvalet - men i bästa16 på lördagen så kom jag med minimalt för hög hastighet in i den långa högern & fick höger framhjul upp på kurb'sn & bilen tappade farten & sladden tyvärr. Så jag gick ner i tvåan & tvingade bilen till sladd med varvstoppet/ratten genom de två sista svängarna. Gick ej vidare till bästa8 (hade inga direkta förhoppningar på detta heller ) En mkt trevlig 2-dagars event för övrigt - mkt flickor, bilar, plast, vingar & däckrök. Direkt efter S-D-S #2 så körde jag upp till prova-på-drifting banan & fortsatte med att slita ut den - & bilen - körde nog 10 rundor utan att behöva vänta alls - sedan var däcken slut & jag burnade upp dem i tvåans växel med en 2 min lång rullande burnis till ena hjulet pangade nån som har film på detta ? MVH/ .......K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Tackar - ja i vår lilla depå - så var det folk hela tiden nästan som kollade in bilen o så _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 318i - Det var visst en iS 8V ändå . . . | << 1, 2, 3 17 besök idag (13550 totalt) |