Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
SM Roadracing i Linköping 24-25 Maj
1597 besök totalt
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99


Trådstartare
Vill påminna alla som vill se riktigt tight racing till helgen att dyka upp på Linköpings Motorstadion då det är SM-premiär i roadracing!
Jag kör 250SP, klassen som vägrar dö!


Lite hålltider från vår inbjudan:

Fredag: Fri träning 09.00-18.00
På kvällen spelar en kille som är grym på Eddie Meduza (som av en händelse! ), eventuellt har han med sig sitt band på ytterligare 5 personer...

Lördag: Kval 08.30-18.00, Race för 125 jr och MCS från 18.00
Vid åttasnåret tar "The Flying Phantom and his Flaming Stars" scenen i besittning för hejdlöst trevlig rockabilly. Detta band MÅSTE upplevas live, så är det bara!


Söndag: Warmup 09.00-11.00, Race i resterande klasser 12.00-16.00

Depåerna är som sagt helt öppna, vi har även ölförsäljning fre & lör kväll!

Entrépriser för publik:
Fredag gratis, Lördag 80 kr, Söndag 100 kr, hela helgen 140 kr
Ingen parkeringsavgift

Camping på området kostar 100 kr/(tält/husvagn)

Aktuella startlistor finns på vår hemsida http://www.lms.se - Roadracing - Tävlingar, där finns även detaljerat tidsschema för den som vill veta ALLT!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99


Trådstartare
Några som var där? otroligt bra bilder finns på LMS Roadracings hemsida: http://www.lms.se/Roadraci/result/index.htm
För min egen del så kan jag skryta lite med att jag hade fjärde bästa tid efter kvalet och var bästa B-förare. Första startled med andra ord, det var på tiden kändes det som! Sen gick det inte lika bra i racet utan jag slutade på en sjunde plats.
Jag hade inte så bra skjuts på rakan som de andra men nu vet jag varför, jag varvade bara till 10900 innan jag la i sexan eftersom jag räknat ut att det är optimalt givet en dynokurva från en likadan hoj som jag har. Men det var det inte alls! Den kurvan stämde inget vidare på min hoj... Det varv (singularis) som jag drog till 11300 innan jag växlade kom jag upp i 193 istf 182 km/h! Det är bra med dataloggning i bland! Roligaste racet hittills i alla fall!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Inför träffar
SM Roadracing i Linköping 24-25 Maj
1597 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande