Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Fiat barchetta -96
3 besök senaste veckan (2958 totalt)
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Eftersom Porschen är minst sagt obrukbar så blev jag ju tvungen att köpa något annat kul

Efter att ha tittat på och provkört allt från Fiat 500 till GTV6 så blev det en Fiat barchetta! En liten röd italienska med massor av charm och körglädje. Trots framhjulsdrift så är den riktigt kvick i svängarna och klart underhållande att köra.



Bilen är helt original (130 något hästar och 1060 kilo) och bortsett från mindre saker som bra bromsbelägg, lite roligare hjulvinklar å kanske ett avgassystem med bättre flöde så får den vara original.

Eftersom det är en cab och jag i alla fall i nuläget inte tänkt montera båge så får den hålla sig borta från rena racerbanor, men en och annan konbana lär det ju få bli!

Sen är det klart att en båge och kanske en hardtop med Zagato bubblor vore ju inte fel...å borde det inte gå att stoppa i en två-liters Alfa motor från en 155:a i den...hmm...

Att det går att åka bana med dom råder det ju inget tvivel om
http://www.trofeobarchetta.it/

_________________
/Patrik Rylander
Citera
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004
Inlägg: 565



jaaaaaaaaaaaaa! äntligen!

på in på barchetta.se å läs mina trådar.....där finner du en hel del matnyttigt om trimm mm


Coupé-motorn på 204hk går å trycka ned. Fiat gjorde de i "Barchetta Sportia" som dock aldrig lanserades

Själv har jag kapat ned min barchetta med tigersåg för nytt bygge

_________________
Stefan Johansson
Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
"på in på barchetta.se å läs mina trådar.....där finner du en hel del matnyttigt om trimm mm


Coupé-motorn på 204hk går å trycka ned. Fiat gjorde de i "Barchetta Sportia" som dock aldrig lanserades

Själv har jag kapat ned min barchetta med tigersåg för nytt bygge "


Har läst en hel del av dina inlägg på barchetta.se, massor av matnyttigt verkligen! Ska bli mycket spännande att följa ditt bygge också [/quote]

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Sommarbild, med superhjältar bakom ratten.



Grym bil - riktigt sportvagnskänsla i cockpit med korta växellägen och känslig styrning, samt en pedaluppsättning som är fullt möjlig att häl-och-tåa. Framhjuldriven balans när den är som bäst - påminner om Cooper S och Alfa GTA. Synd bara att den inte finns med kombibaklucka.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Fiat barchetta -96
3 besök senaste veckan (2958 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande