Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-02 Bankörning på Anderstorp med Autostradale
1, 2, 3   >>
11017 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Ja då blev det en tredje körning på Anderstorp för mig i år!

Det var som vanligt kul, och bilen höll ihop. Det regnade på vägen dit och på vägen hem, men tiden på banan blev nästan helt utan regn. Vilken tur!

Det var extra kul denna gången eftersom min flickvän körde ett och ett halvt pass! Det var första gången för henne, och hon tyckte det var kul!


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Bazooka
Värnamo
Här sen Maj 2006
Inlägg: 6



där ser man, alltid kul när tjejen delar hobby...

tackar för en fin dag... kul var det..!!!

_________________
Tony Macuka ... Bazooka på www.sporthoj.com
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Regnet hindrade mig från att köra dit. R-däck och 930 kg bil ger inte det bästa greppet i ösregn...
Man skulle haft ett släp.... Och en dragkrok på bruksbilen.

Gött att det var torrt för er som var där! thumbs up

_________________
Lasse Alfons
Citera
Hygge
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 30



Tjena! Då finns det ett nytt lass med bilder att kika på!! Fick en del fina på dig Nisse, eller om det var frugan din som körde, det får du kika på! Jag försökte få ett par bra bilder på varje ekipage på olika ställen på banan, så det blir en del bilder.. Vädergudarna gillade nog motorsport igår, regn dit och hem men skapligt uppehåll vid banan..
Som vanligt är det jag som äger bilderna, så länge ni respekterar det slipper jag lägga en massa fula vattenstämplar på dem! Maila om ni är intresserade av bilder i större format! Träffade även PP igår vid banan, trevligt, synd att vi inte hann prata mer!

Här är adressen till bilderna http://foto.hygren.com

Mvh Fredrik Hygren foto

http://foto.hygren.com
fredrik@hygren.com

_________________
Fredrik Hygren
http://www.hygren.com
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Hygge skrev:
Tjena! Då finns det ett nytt lass med bilder att kika på!! Fick en del fina på dig Nisse, eller om det var frugan din som körde, det får du kika på!

Hej!

Ja vad kul!! Är det du som är med på några bilder med svart tröja?? Så man vet vem man ska hälsa på nästa gång!

Jättefina bilder du tar! Kul att få vara med på ett helt gäng av dem, 12st rättare sagt. Det är jag som har grå tröja och svart hjälm och Diana har svart tröja och vit hjälm med mönster på.

Vilken löjlig tur vi hade med vädret alltså! Jag kan nästan inte fatta det!?


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Håller med om att vi hade otrolig tur med vädret. Jag var nära att strunta i det när det hade ösregnat hela dan hemma 6mil från Anderstorp men det blev ju tom torrt på banan i andra passet thumbs up

Synd bara att min nyrenoverade bakaxel började tjuta som en supertouring bil under andra passet

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Hygge
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 30



Han i svarta tröjan är fotokpmpisen Robban, som oxå har en massa bilder. Jag håller mig bakom kameran..hehe

Det kan väl vara så att det blir för många bilder kanske, men det blir så om jag ska ha med alla fordon på flera ställen osv..

Denna gången var jag bara i depån ca 5 minuter innan körningen började och sen en kort stund när allt var över, men då var det nästan tomt i depån..

/ Fredrik

_________________
Fredrik Hygren
http://www.hygren.com
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
Håller med om att vi hade otrolig tur med vädret. Jag var nära att strunta i det när det hade ösregnat hela dan hemma 6mil från Anderstorp men det blev ju tom torrt på banan i andra passet thumbs up

Synd bara att min nyrenoverade bakaxel började tjuta som en supertouring bil under andra passet

Jaha... det var därför du packade ihop efter ett tag.. Tråkigt!

Jag passade på att hälsa på två st "rejsaianer" som jag kände igen. Det var Istvan i Silvrig M3 och killen med den röda fina 911an

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Skulle oxå varit med och kört igår men det var inte kul att köra i ösregnet med halvsletna R"däck , kom till Landvetter och insåg att det vart ingen ide å fortsätta köra vidare ( det var ett par bilar som hade kört i diket ) så jag ville inte utmana ödet
Tråkigt men jag får satsa på den 2/8 istället.
Vilken tur ni hade med vädret thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Hygge
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 30



[quote="Maciek Matwiejczuk"]
Tråkigt men jag får satsa på den 2/8 istället.
quote]

Inte för att vara nån världsmästare på datum, eller märka ord osv, men var inte det den körningen som var igår??
om inte måste jag kolla min almanacka..hehe

/ Fredrik

_________________
Fredrik Hygren
http://www.hygren.com
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48



Dags för lite fler bilder då, väl dokumenterad träff verkar det som :-).

Här är några bilder, hoppas det inte är för många.





























Resten av bilderna hittar ni här

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Det är alltid kul med bilder Henrik!!

(Kommer jag med på fler bilder när jag lagat rosten och lackat om bilen tror du!?)

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



[quote="Hygge"]
Maciek Matwiejczuk skrev:

Tråkigt men jag får satsa på den 2/8 istället.
quote]

Inte för att vara nån världsmästare på datum, eller märka ord osv, men var inte det den körningen som var igår??
om inte måste jag kolla min almanacka..hehe

/ Fredrik


Visst har du rätt , totalt hjärnsläpp

Får skylla på att man var rätt trött idag på morgonen

_________________

--VVTS--
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Ja tack så mkt för ett trevligt race.
Måste dock klaga på en sak, kompisen körde av me sin S2000 precis i slutet, å det började ösregna.
Åkte omkring å försökte hitta nån som kunde dra upp han, men iom det blev blött på banan så kunde
inte en vanlig bil dra upp han ur lekkulorna. Så vi snackade med martin å arangörerna om va vi kunde
göra, å de sa att deras "bil"/"hjälp" som drar upp hade dratt hem. Så vi fick ringa bilbärgningen om
inte det fanns nån annan på banan som kunde hjälpa oss, vi bad om numret, men inte ens det kunde de.
Sen så åkte de bara hem å lämnade oss där med en bil på banan, å vi åkte omkring å letade efter nån
som kanske var kvar av arbetarna, till slut hittade vi några som jobbade där.
Å de hjälpte oss där efter lite "tjat", blev snack om betalning, att vi kanske var tvugna att betala där
på en gång, eller om det fakturerades.

Vet itne hur betalningen löste sig till slut, men borde inte arangörerna stå för betalningen?
Å tycker det är kasst att bara åka hem när en bil står på banan å vi andra aldrig vart med om nåt sånt
å inte vet vad vi ska göra...

Säger det inte för att vara taskig eller nåt.. men tycker personligen att man själv som arangör borde
vart med å hjälpt till å väntat tills man ser att bilen är av banan..

MVH
István

_________________
István Csiszár
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Gillade denna bilden Humpe, (kolla in min hand )



Å denna gillade jag med fredrik, go fartkänsla på nåt sätt..

[img]http://213.113.209.7/dalbum/photo.php?file=/Anderstorp%2020060802/IMG_6711.jpg[/img]

Å lite sladdande

[img]http://213.113.209.7/dalbum/photo.php?file=/Anderstorp%2020060802/IMG_5751.jpg[/img]
[img]http://213.113.209.7/dalbum/photo.php?file=/Anderstorp%2020060802/IMG_5818.jpg[/img]

Blev förövrigt klockad till 2.02,30 som bäst av min far, låg runt där hela tiden i slutet, 2.02,30, 2.02,40, 2.02,50 typ så.
Rätt bra med tanke på att ja kör på vanliga gatdäck å det är första gången jag kör den banan

edit: varför funkar inte det att länka till fredriks bilder?

MVH
István

_________________
István Csiszár
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Istvan skrev:
Ja tack så mkt för ett trevligt race.
Måste dock klaga på en sak, kompisen körde av me sin S2000 precis i slutet, å det började ösregna.
Åkte omkring å försökte hitta nån som kunde dra upp han, men iom det blev blött på banan så kunde
inte en vanlig bil dra upp han ur lekkulorna. Så vi snackade med martin å arangörerna om va vi kunde
göra, å de sa att deras "bil"/"hjälp" som drar upp hade dratt hem. Så vi fick ringa bilbärgningen om
inte det fanns nån annan på banan som kunde hjälpa oss, vi bad om numret, men inte ens det kunde de.
Sen så åkte de bara hem å lämnade oss där med en bil på banan, å vi åkte omkring å letade efter nån
som kanske var kvar av arbetarna, till slut hittade vi några som jobbade där.
Å de hjälpte oss där efter lite "tjat", blev snack om betalning, att vi kanske var tvugna att betala där
på en gång, eller om det fakturerades.

Vet itne hur betalningen löste sig till slut, men borde inte arangörerna stå för betalningen?
Å tycker det är kasst att bara åka hem när en bil står på banan å vi andra aldrig vart med om nåt sånt
å inte vet vad vi ska göra...

Säger det inte för att vara taskig eller nåt.. men tycker personligen att man själv som arangör borde
vart med å hjälpt till å väntat tills man ser att bilen är av banan..

MVH
István

Vad är det du säger??? Jag trodde självklart arrangörerna hjälpte till med sånt här!?

Jag såg att bilen stod vid sidan av banan... Hade jag vetat att ni behövde hjälp hade jag självklart stannat kvar och knuffat/dragit eller vad som nu behövde göras... Men jag gissar att min bil skulle varit lite för lätt för att dra upp en S2000. Peter från www.Etapp.se var ju där med sin pappa och hans fyrhjulsdrivna Audi RS6. Den borde ju ha kunnat dra upp bilen. Men jag tror de åkte hem rätt tidigt tyvärr.

Var det den där gula frontlastaren som hjälpte er tillslut eller? Vad fick ni betala?

Citat:

edit: varför funkar inte det att länka till fredriks bilder?

Fredrik vill nog inte att man ska lägga upp hans bilder här tror jag. Han har ju försäljning på dem osv.

Jag vet inte vad jag hade för varvtider igår.. Men förra gången låg jag mellan 2:07 och 2:02,19 när min kompis filmade. (Så jag kunde i efterhand mäta tiderna rätt exakt )

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator



Eftersom jag är lite tokigare än Henrik passade jag på att klättra upp i tv-tornet istället för att stå nedanför och fota.





Alltså, det kan ju inte vara så, men... sitter inte spoilern snett?



AMG SLK 32. Nästan väl diskret, i alla fall när det gäller ljudet. Men den gick rätt fort.



Det var t.o.m. så att Focusen överröstade Mercan.





Öhh jaha... Anderstorps motsvarighet till Ringminin?







Är det inte dags att byta avatar snart? Det tog ett bra tag innan jag kom på vem det var som körde.


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



P.P. skrev:



Är det inte dags att byta avatar snart? Det tog ett bra tag innan jag kom på vem det var som körde.



Jo, det kanske det är...

Såg inte att du var där.
Kom fram och hälsa nästa gång så bjuder jag på en åktur (om bilen är hel.. )

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

















Hygge och c/o kom också med på ett hörn.







Var det inte denna som skulle ersättas med en M-modell?




_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Pirro
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 75



Nisse977 skrev:
Istvan skrev:
Ja tack så mkt för ett trevligt race.
Måste dock klaga på en sak, kompisen körde av me sin S2000 precis i slutet, å det började ösregna.
Åkte omkring å försökte hitta nån som kunde dra upp han, men iom det blev blött på banan så kunde
inte en vanlig bil dra upp han ur lekkulorna. Så vi snackade med martin å arangörerna om va vi kunde
göra, å de sa att deras "bil"/"hjälp" som drar upp hade dratt hem. Så vi fick ringa bilbärgningen om
inte det fanns nån annan på banan som kunde hjälpa oss, vi bad om numret, men inte ens det kunde de.
Sen så åkte de bara hem å lämnade oss där med en bil på banan, å vi åkte omkring å letade efter nån
som kanske var kvar av arbetarna, till slut hittade vi några som jobbade där.
Å de hjälpte oss där efter lite "tjat", blev snack om betalning, att vi kanske var tvugna att betala där
på en gång, eller om det fakturerades.

Vet itne hur betalningen löste sig till slut, men borde inte arangörerna stå för betalningen?
Å tycker det är kasst att bara åka hem när en bil står på banan å vi andra aldrig vart med om nåt sånt
å inte vet vad vi ska göra...

Säger det inte för att vara taskig eller nåt.. men tycker personligen att man själv som arangör borde
vart med å hjälpt till å väntat tills man ser att bilen är av banan..

MVH
István

Vad är det du säger??? Jag trodde självklart arrangörerna hjälpte till med sånt här!?

Jag såg att bilen stod vid sidan av banan... Hade jag vetat att ni behövde hjälp hade jag självklart stannat kvar och knuffat/dragit eller vad som nu behövde göras... Men jag gissar att min bil skulle varit lite för lätt för att dra upp en S2000. Peter från www.Etapp.se var ju där med sin pappa och hans fyrhjulsdrivna Audi RS6. Den borde ju ha kunnat dra upp bilen. Men jag tror de åkte hem rätt tidigt tyvärr.

Var det den där gula frontlastaren som hjälpte er tillslut eller? Vad fick ni betala?


Vi fick tag i en traktor som drog upp den, kostade 500 kr, som skulle betalas på plats... Arrangörerna lämnade banan samtidigt som vi upplyste dom att det fortfarande står en bil kvar på banan... Jag har för mig att svaret va : Ring en bärgare... Tycker det är mkt dåligt att det inte finns någon som kan dra upp bilen alt att dom inte ordnar något...! samt att flaggvakterna kan inte varit speciellt vakna då det bara GUL flaggades i den kurva där bilen stod... I övrigt hade vi tur med vädret och mkt körning...

_________________
Pierre Stamenov
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Patrik: Du får väl klippa och klistra med bilden ovan (även om den har lite väl mycket inblandning av bränd Honda-motor...). Skall komma ihåg att ta med integral-krukan nästa gång. Öppen hjälm blir nog lite blåsigt...

















Run what ya brung...





Undrar om farbror Batong uppskattar den där dekalen lika mycket som vi andra?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2006-08-02 Bankörning på Anderstorp med Autostradale
1, 2, 3   >>
11017 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande