Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90
2799 besök totalt
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare


Nu har jag inskaffat min 3:e 318is 16v som haft 8 tidigare ägare inkl. bilhandlare.
Har haft en svart tidigare som är såld nu + en vit(skabbig) som jag fortfarande har kvar men som av någon anledning inte har så mycket oljetråg kvar .



Bilen är så gott som rostfri, men någon liten bubbla har det kommit främst ovanför skyltbelysningen bak. Annars ser den hel och fin ut i karossen. Ett annat problem är att någon okunnig person har monterat höger framsidoruta.. Dom har kladdat fast rutan med silikon eller liknande i de undre "skenorna" utan att använda de svarta klipsen som sitter där från början.. Detta får resultatet att rutan inte går hela vägen upp till översta listen, utan det glipar 2-3mm och det ger ett väldigt susande ljud i kupén. Ska åtgärdas så fort som möjligt! -FIXAT

Motormässigt går den riktigt bra, och brummar på rejält med sista ljuddämparen utbytt mot rostfritt rör.

Anledningen varför jag köpte den här bilen var delvis att jag verkligen gillar dessa bilar (både karossmässigt och m42 motorn) och att jag precis sålt min BMW 325 -94 när jag såg annonsen på den här bilen och var i behov av ny bil.

Så här såg den ut när ja köpte den:




BILEN ÄR TILLSALU!

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Släng ut baksäte, mattor och ljudisolering, reservhjul, passagerarstol, domkraft och mattor i bagageluckan och vips så har du sparat en sisådär 100 kg

Köp sedan mitt lättade svänghjul och trimchips samt ngt begagnat Gula Koni paket med stötdämpare eller om du har lite mer pengar ett H&R chassie av Sandtler (som har bra priser på dessa). Skaffa ett par justerbara krängningshämmare och helt plötsligt har du en rejser som med rätt chaufför går att köra riktigt bra på BMWSC träffar. Sen när du upptäckt att det är det roligasta du har gjort så köper du en bur en skruvbur för strax över 5 tkr och lite annat småpill och vips så kör du BMW CUP standard. thumbs up

Lycka till!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare
Jo jag är faktiskt lite sugen på dina grejor JohnC, men till en början så ska all inredning vara kvar i bilen förutom en annan förarstol och någon form av sportratt tror jag. Provmonterade mina Borbet A fälgar på bilen idag, ser lite fetare ut med dom hjulen på men dom ska sitta på endast medans jag väntar på mina svarta mim hjul, sitter nämlingen inga däck på dom än..

Det tråkiga är att de 225breda bak däcken vill inte hålla sej innanför skärmkanten..
Någon som är sugen att köpa Borbet fälgar kan väl skrika till! : )

Bild:

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
skywalker
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 208



Valsa skärmarna istället å åk manligt
Tyskar ska ju ha breda ostar på!

_________________
- Magnus Ripén
- Bmw 2002
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare
skywalker skrev:
Valsa skärmarna istället å åk manligt
Tyskar ska ju ha breda ostar på!


Kanske är så man ska göra Vi får se hur det blir.. får åka som det är nu ett tag iaf då ett "nytt" (25mil gammalt) 15" däck tydligen exploderat vid påläggningen på mim-hjulen... Inge bra att åka runt på 3 hjul

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
DannyMk1
Kvidinge (Skånela)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 247



Har 4st Borbet med samma brädd som dinna fram, vill ha ett par bredare bak på min Manta, kanske göra ett byte

Mvh

_________________
Danny Svensson

Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan)
Bmw M535i -87 Diamantsvart
Bmw 323i sport -79 (samlaråk)
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare
Hehe.. Ja kanske det.. hur ser dina ut då? också svarta / kromkant eller ?

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
DannyMk1
Kvidinge (Skånela)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 247



Dom e hel silvriga med lite kass färg som släppt, du ska
väll åndå lacka dom vita på den bilen Blir ju helrätt på den

_________________
Danny Svensson

Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan)
Bmw M535i -87 Diamantsvart
Bmw 323i sport -79 (samlaråk)
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare
Ja de kanske är sant.. Du är inte sugen att köpa mina då? : )

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
DannyMk1
Kvidinge (Skånela)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 247



finanserna e inte dom giftigaste nu, håller på att skissa på en ny spis i Mantan
som antagligen kommer kosta en liten slant.

Men det beror ju på prislapp.?

Mvh

_________________
Danny Svensson

Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan)
Bmw M535i -87 Diamantsvart
Bmw 323i sport -79 (samlaråk)
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare
okej..

Lacka dina fälgar vita då så kanske vi kan byta sen : P

Näe ja vet inte riktigt.. de ser ju tufft ut med feta hjul i bak också, det är ju egentligen det som gör dessa fälgar häftiga..

Ska fundera ut nåt pris..

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140


Trådstartare
Lite mer bilder på min 318is.. Nu med is-läppen och vänster stötfångarlist monterad

En sänkningssats vore inte helt fel kanske..
Men det får bli till våren isf.. Om jag har bilen kvar då, det finns en liten risk att jag måste sälja den här bilen till förmån av en annan bil.. Någon som är intresserad?







_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90
2799 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande