Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-08-07 Kvällsträning Sturup Raceway | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (6333 totalt) |
Då var ytterligare en träning avklarad. Märktes att det är tävlingar på söndag.
otto kommer nog att få det svårt på söndag, många taggade Roadsport B-åkare tränade. Gäller att täcka på innern. Herr olsson körde riktigt snabbt. Tomas, i Alfan, klagar på att däcken snabbt tar slut. 2 mm la han i svängen, glatt! Det kanske blir en 911 istället. Det kommer mer, har lite över 1000 bilder från ikväll. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Var tvungen att springa lite först, blev ju inte ens trött efter Sturup.
Adios / från Lomma _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Bara dé långsamma som var och tränade. Hög 1,13 för dig eller, vad siktar du på?
Det var rätt mycket bilar och liiitttteeee kaos emellanåt. Inget ont åt Svedala, det var brand i depå och någon avåkning, som störde ritningarna. Är som vanligt nöjd med dessa träningar. från Lomma _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Ja, såklart Visste ju t o m att ni köpt dom hjulen, men tänkte på gröne elvan.... _________________ Pär Hylander |
||||
Tackar Fredrik, vad det gäller som fotograf är det ju tekniken som sköter det mesta, och som chaufför går det mest bakåt! Funderar på att köpa en remmjohan,(343/66) den går ju lika snabbt bakåt som framåt från Lomma. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Jättefina bilder, Mats, tackar Kul att få se "PG" "in action"
"PG" gick bra, bättre med de nya fälgarna. Med bredare fälgar bak än fram så är den inte lika understyrd längre och det går att gasa sig genom kurvorna. Dock satte de hårda/gamla gatdäcken en ganska tydlig begränsning > Chassit är väl inte heller helt optimalt; framskärmen (tror jag) tar i marken vid snäva svängar (eftersom bilen lutar så mycket). I övrigt är jag nöjd med arrangemanget. Tack Svedala och övriga _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||
Det blev ju en trevlig tillställning till slut.
Svedala MK överraskades av det stora deltagarantalet i förhållande till Sturup Raceways direktiv ang. antalet bilar på banan under träning. Efter lite strul med indelning av licensgänget i två grupper och en del missförstånd så rullade det på bra. Som nämnts tidigare så är Svedala MK en smidig klubb med många duktiga funktionärer. För min egen del så blev det en del träningsvarv. Sista körpasset blev lite av ett mini KM3 då jag själv, en röd Miata med vita fartstreckar samt en gul liten bil av engelsk härkomst kom ut på banan efter varandra. Den långsammaste i gänget (jag) låg först till att börja med. Den gula lättviktsraketen letade sig förbi efter några varv och jag försökte hänga på så gott det gick. I ivern att förbättra varvtiden så ransonerade jag mer och mer på bromsmaterialet inför högfartsvänstern på väg från den nya rakan in på det gamla banavsnittet innan krönet. Till slut testade jag att hålla i någorlunda på 4'an utan att bromsa, vilket tydligen var gränsen då bakändan långssamt kom ut på högersidan (här går det liksom ganska fort) och jag insåg till slut att det inte gick att hämta hem. Färskt i minnet vad som hände en annan C-bil tidigare under kvällen i samma avsnitt (det gick åt en del silvertape för att klistra ihop bakändan på den bilen) så steg pulsen ordentligt. Av någon anledning så kom orden "bla bla in a spin, both feet in....." fram. jag stod på bromspedalen och fann mig åkandes baklänges längs räcket i innerkurvan och till slut stannade ekipaget snyggt ca 0,5 meter från räcket med nosen mot färdriktningen strax innan krönet. Den röda Miatan med vita fartlinjer passerade med en förare som hade tefatsstora ögon...( Tack Magnus för att du höllt igen och lät mig stunta klart innan du passerade) Jag fick igång motorn, gjodre en F1 sväng och var på spåret igen. Varvtiden för det varvet blev 1,28. Fina bilder Mats!! Vet någon hur man får tag i bröderan Aulin? De glömde väskan med sina racingpyjamasar i depån på Sturup. Väskan finns att hämta i Sturups expedition. Fredrik |
||||
Jag o en teamkollega var där och åkte med BMWn (den utan BMW-cup-dekaltrim). Kul att få åka lite, har inte blivit så mycket av den varan i år! Bilen gick fint och vi fick några 1:15-tider.
Det känns som banan börjar bli lite ojämn på olika partier med ny asfalt. Speciellt i kurva 2 (snabba vänstern) är det lite friskt vågat att hålla fullt; har man otur tar bilen ett rejält skutt. |
||||
Nää inte vad jag kunde se. Det finns i och för sig ganska mycket gummi i slitbanan att fördela slittaget på då mönstert börjar bli väldigt grunt. En del av glidandet skedde strax utanför det svarta och där det sliter mindre på gummit. Fredrik |
||||
Hej
Mycket åkning som vanligt med Svedala MK och Sturup Lite kaotiskt med indelningar av grupper men som tidigare sagts berodde detta nog på att antalet bilar var större än vanligt Själv körde jag och några fler Sevenbilar ihop med Formelvagnarna, vi var ca 6-7 bilar samtidigt på banan så det var inte kökörning precis Körde för dagen på sledna däck för att spara lite gummi till MGCCs klubbmästerskap den 13/8 Kapade 2 tiondelar på mina gamla tider Måste nog köra 1-2 sekunder snabbare på söndag om jag vill hamna på pallen / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
via PM skulle jag ha skrivit!!! om du vill!!! Kör ju inte i B och inte i C heller för den delen!
Jag tror inte att jag är så långt ifrån mina gissningar! Har börjat att köra ett lite annorlunda spår: http://www.seventwentyfour.org/porsc Vad tror du om detta spår? /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Tackar jag också, trots viss irritation på "stöket" ett tag.
Med nya chassit styr ju äntligen bilen dit man vill nästan samtidig som man rattar, tidigare var det lätt en sekunds fördröjning innan pråmen kommit i position. Baksidan är just baken... Det har blivit stötigt så in i h---e men lösningen är nog inte långt borta. Trots bättre chassi gick det långsammare, om det berodde på värmen, bakänden eller en kombination av båda får utredas vid nästa tillfälle. Naturligtvis finns det mer att hämta bakom ratten också. Dagens bästa blev 1:16.78 enl. laptimern mot 1:15:34 med gamla originalfjädrar.
Inte för att det spelar någon roll men min första tanke: Jasså! På vilket pass då? De vi nötte ihop var höga 1:16-varv...
Får hålla med tillsvidare... Har ett par saker som ska kontrolleras i bakänden innan jag skyller mitt studsande på banan. EDIT: Tack till easec för bilderna! _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Hans går att nå på e01ha@efd.lth.se Vems är den gula giulian förresten, och den röda 75an? _________________ Pontus Fyhr |
||||
Eftersnack 2006-08-07 Kvällsträning Sturup Raceway | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (6333 totalt) |