Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW 1302 -72 2,0 T | 3528 besök totalt |
Efter mycket läsande på forumet beslöt jag mig för att dela med mig lite av min bil, plus att nu har det hänt lite grejer så nu fanns det något att visa upp:
De hela började med att jag köpte en 1302:a när jag var 17 för att fixa lite med innan jag fick mitt körkort, efter en noggrannare koll upptäckte jag att hela bilen måste plockas isär och rostlagas, sagt o gjort en renovering pågick fram och till i två år. Under den tiden lärde jag mig och svetsa och hur jag ville att min bil skulle se ut, renoveringen gick väldigt långsamt mest pga. den bristande inkomsten (950kr). Förra sommaren precis när jag stod i valet och kvalet om jag skulle köpa stötdämpare eller inte dök en bil ut på annons, precis som jag ville ha den. Bur, stolar, 2 liters typ 4 motor med turbo......perfekt köper den och plockar ut buren och tar allt godis. När jag åkte för att kolla på den var den i skitfint skick, jag köpte den och vi begav oss hemåt. Jag beslutade då för att ställa bort den gamla bilen som jag lagt så mycket tid på och bygga på den nya istället....allt är i princip ombyggt från org. utom buren och motorn som jag inte börjat på än. Nog med bakgrunds historia: Motor: Just nu: 2 Liters Typ 4 Motorkod GD (67hk) Portad och planad topp Balanserad Volvo 850 turbo Solex 45 förgasare Planer: Ny turbo (den gamla har de svetsat i.) Insprutning Chassi: Polyrethean bussningar runt om. Gula Koni bak, röda fram (gula tillverkas inte längre) Jamex fjädrar sänkt 50mm Bur Egentillverkat fjäderbenstagfram Eget tillverkat så kallat "cup-stag" bak. Växellåda: org. Låda Egentillverkat extra främre fäste. Polyrethean motorfästen Bromsar: Peugeot 405 MI16 ok Brembo Max fram org. Brembo bak Greenstuff belägg Stålomspunna slangar Bromsvåg Hjul: 17" BBS Mer info kommer.. Egentillverkat motorfäste: _________________ Markus Andersson 1600 Variant -72, Brukis 1302S Typ4 2,0T -71, Racern 1302 -72 orginal, Projektet |
|
vill inte låta som någon som vet allt, men dom där polyri någontign motorfästena, dom håler inte länge kan jag säja dej, jag bygde stuma motorfästen istälet. men du har en fin bil *L*
_________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja för SSK Classic Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
Har hört det med, den gamla som satt på såg ut som en banan.... ....hoppas att det extra fästet skall ta lite av smällen. Testar la funkar det inte blir det stumma.
_________________ Markus Andersson 1600 Variant -72, Brukis 1302S Typ4 2,0T -71, Racern 1302 -72 orginal, Projektet |
Aluminiumbalk med juniorhockeypuckar funkar klockrent på min Porschelåda. Annars rekomenderar jag Rhino fästena som har en stålplatta ingjuten om man har originallåda. Kör man stumma fästen så måste man ha stummt även fram!
Men hjulhoppen när det spinner är det mer jobb att bli av med! // Jocke _________________ Joakim Piejko |
Våra race- och banåkarbilar VW 1302 -72 2,0 T | 3528 besök totalt |