Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-10 Uråsa Locost Sweden
2524 besök totalt
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484


Trådstartare
Jag vill tacka för ett mycket trevlig och bra genomfört arrangemang. Det var ju kul att det fler som deltog i år och att det framförallt var många fler sjuor. Det här kan bli riktigt bra. Dessutom är man ju inte bortskämd med tillgång till kaffe, bullar och korv på konbaneträffarna.

Var banan samma som förra året? Den kändes ganska lik iaf.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Hur många vändor blev det denna gång jocke?
Var lite sugen på att komma efter SS, hur länge höll ni på?

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484


Trådstartare
Karl Birgander skrev:
Hur många vändor blev det denna gång jocke?
Var lite sugen på att komma efter SS, hur länge höll ni på?


17 rundor tror jag det blev.
Vi höll på fram till kl 17 har jag för mig, det blev lite "skitsnack" efteråt när allt plockades ihop också. Så jag kom inte därifrån förrän vid 18.30

Jag hade samma kamp i år som förra året och utgången blev densamma...

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



Mycket trevligt var det! Hoppas att arrangemanget gick ihop sig trots ganska få bilar. Vi åt ju trots allt ganska mycket korv.

Lite bilder också...

Peters (om jag minns namnet rätt nu?) R1-motoriserade leksak.


Tomas Dutton hade inte körts många meter förut, men det hindrade inte honom från att köra dagens snabbaste tider!


Håkan tar i för kung och fosterland.


Det fanns fyra sjuor till på plats, men även en brokig skara potentiella donatorbilar.

Jocke, för en gångs skull ensam med att köra Miata på en konbaneträff.





En Opel Speedster är ju en billigare variant av Lotus Elise, är det inte en slags Locost då? Tack för åkturen Jim!


Jag var inte ensam om att kasa runt på framhjulen med en stallbackamoppe. thumbs up




Hot Dogs... Och varm korv också!


Sammanfattningsvis: Ni som inte var där, var på fel ställe.

_________________
Göran Karlsson
Citera
Jim
Småland
Här sen Jan 2005
Inlägg: 136



Citat:
Sammanfattningsvis: Ni som inte var där, var på fel ställe.


Jag håller helt med, gått hela dagen och varit glad sedan igår Kommer inte ihåg när jag hade såhär roligt senast. Supertrevliga människor, mycket körning, kanon väder, goda bullar och korvgrillning thumbs up thumbs up thumbs up

Tack till er som arrangerade och till tidtagarna

_________________
Jim Kindblad
Mazda MX-5 1.8 -99
Opel Speedster 2.0 TURBO
Opel Speedster 2.2 N/A *såld*
2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda*
Citera
Arrowsmith
Småland
Här sen Feb 2004
Inlägg: 29



Hej, hej !

Jag vill på detta sätt framförallt tacka er som kom till våran tillställning och gjorde dagens aktiviteter till det trevliga evenemang som det tillslut blev.....

Själv hade jag väldigt kul och jag såg fler som hade trevligt i allt från konbanan i sej till "uppliningen" till starten eller med bulle och kaka med en kopp kaffe i handen. En enda korv blev det kvar så det var precis att det räckte till att alla skulle bli nöjda med både mat och körning, för det tunnade till slut ut i kön till konbanan när klockan började dra sej mot kvällen innan vi blåste av körningen....
Många var de som diskuterade bilbyggen och komponentval under dagen, och både lösa delar och måttband samt tumstockar syntes vevande i luften. Jag tror att många fick en kick att komma igång med byggandet eller iallafall öka på tempot i garaget så några nya byggen kanske vi får addera till de 7 olika locost byggen som deltog i körningen under evenemanget.

Övriga deltagare var en brokig skara av Saabar, Miata, Ford, Speedster mm. Och de såg lika nöjda ut som alla andra.
Tidtagningen sköttes exemplariskt av Björn F. Och listor med tider kommer upp på locostswedens forum när de sammanställts ( kanske även här det beror på protokollföraren d.v.s. inte jag).

Jag fick personligen även förslag av en besökare på att vi kanske skulle försöka oss på ett litet swapmeet för locostbyggen mm. till nästa år på området. Jag tar till mej tipset och Jag Micke och Berne kommer naturligtvis att ta ställning till det inför nästa år, för vi är beredda att köra en träff nästa år igen.

Välkommna tillbaka då !

//HB//

_________________
Håkan Book
Citera
Eftersnack
2006-09-10 Uråsa Locost Sweden
2524 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande