Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-09-08>10 Gatebil på Rudskogen | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (6166 totalt) |
Bilder från Gatebil på Rudskogen i helgen
Blev över 800 bilder som kom upp. Resten finns som vanligt på hastig.se _________________ // Jani Hast |
||||||||
Imponerande vilket drag GATEBIL har lyckats få ihop i Norge på sina evenemang.......
Men gör inte Bilsport tidningen några liknande evenemang i sverige? och iaf när det gäller webrapporteringen så känns det inte alls så "häftigt" som Gatebil..... vad är skillnaden? |
||||||||
Måste väl vara att vi norrmänn är gjorda av ett annat virke helt enkelt. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Gatebil är helt galet bilsport 74 grader Gatebils topplockspackning har gått för längs sedan. Ett litet exempel. Kan du tänka dig reaktionerna om bilsport tvätta bil på samma sätt i Sverige? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
ok så nakna damer är något bilsport inte vågar använda ??? Fråga då till "grabbarna" här..... vad skulle hända om vi började med lite såna damer här i SLC? Skulle vi få mer drag på racingtävlingarna eller är det fel om man är svensk arrangör ?........ eller skulle det inte göra någon skillnad? moralmaffian skiter jag i... Och är inte rädd för |
||||||||
...nu var ju inte frågan riktad till mig, men sticker ut hakan med en kommentar i alla fall. Den här typen av lättklädd depåpersonal är ju knappast något nytt påfund och jag tvivlar på att de här tjejerna har någon som helst påverkan på storlek på startfält eller uppslutning i övrigt. Nere i Europa är det hur vanligt som helst och Rhino's Euro GT är ett exempel. Trots exemplarisk organisation och stora klassponsorer som kommer alla deltagare till del OCH TROTS väldigt söta gridgirls OCH gridboys har man ändå ett vikande startfält. Så tyvärr, Fredrik, jag tror inte kreativ biltvätt är svaret på frågan, men givetvis är det säkert ett underhållande grepp som en del skulle uppskatta mycket (och kanske andra mindre... ) _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||||||
Tror inte heller att det gör någon påverkan på startfältet........ men kanske kan man få åskådare och genom att få åskådare (vilket vi ju inte har i någon större omfattning nu för att vara ärlig) så kan man höja seriens deltagarantal...... Men det är klart att när nyhetens behag är över med behag så gör det väl varken från eller till med extra lull-lullet som man ju får anse att dessa damer och herrar är utan det är nog andra saker som till slut är viktigare.... men självklart är frågan även riktad till dig....... du är en del av SLC likväl som det finns många andra delar. |
||||||||
Ja, "grabbarna" du har med dig i Puma som förare och mekar är rätt sorts "grabbar" ...... synd att ni inte fick ihop det till A-torp. |
||||||||
Riktigt trevliga bilder, avundsjuk som attan..
Nästa år skall jag minsan oxå dit och titta lite:p Vad krävs för att komma in som press? Gissar på att du har gjort detta med tanke på bilderna! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||||||
Är inte Gatebils målgrupp grabbar mellan 12 och 25 år och mer attityd än motorsport, mer show than go så att säga. Åmande damer som tvättar bilar känns väldigt pubertalt och mest pinsamt faktiskt.
Men det hela är väldigt populärt verkar det som. Jag skulle dock hellre välja en vanlig banträff 7 dar i veckan och 2ggr på söndagen . _________________ /Anders C |
||||||||
Apropo biltvätt Visst är det fånigt men är väl signifikativt för allt de håller på med.
Biltvättande kanske inte fyller några startfält MEN Allt annat de gör är ju också over the top. ergo Skal man köra sladdning Då skall det sladdas så in i helv**e Skall det tvättas bilar ja då jä**r tvättar vi bilar så folk drömmer pubertala/Viagradrömmar i veckor efteråt osv. FÖR MYCKET AV ALLT ÄR LITE FÖR LITE Not my cup of tea ..... Men en härlig inställning _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
Grejen med Gatebil är väl att man får köra lite som man vill och med vad man vill utan att få svartflagg?
|
||||||||
|
||||||||
Det var en Ägget CCX där.
Kille hade köpt den en vecka tidigare. Han kan inte köra bil på bana men tyckte att han kunde åka ut en sväng ändå och visa upp bilen. Det sluta i sandfållan men ägaren var lika glad för det. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Hej och välkommna till kvällsnovellen. Som inbiten besökare/åskadare av Gatebils träffar så får jag väl vädra mina åsikter lite. Jo draget är det sannerligen inget fel på, ändå har jag endast varit där som dagsbesökare, partajet och festival/campinglivet i leran lockar mig föga. Men är man ute efter sånt så verkar det ju riktigt bra annars, ett tvådagarspartaj. Bilsports grejer har i mitt tycke inget att hämta, lite av amatörerenas afton känns det som ibland, möjligtvis är det lite billigare priser här av naturliga skäl vilket får anses som positivt. För att göra en jämförelse så ligger väl Bilsports en dag på racerbanan på Kinnekulle bra till då det är den enda av Bilsports träffar som inriktar sig på det många av oss på detta forumet gillar, att köra på bana. Har inte kört själv på något av dessa evenemang heller. Bilsports en dag på racerbanan gick av stapeln för några veckor sedan och det var bland de sämsta träffarna jag har varit på än så länge, avsaknaden av folk var väldigt påtaglig och det var glest mellan bilarna... På Bilsports grej då behöver man en endagslicens som förare vilken man löser på plats om man inte redan har licens, som grädde på moset behövs en instruktör(!) som tilldelas före färd, denne ska guida föraren runt bananså att framfarten sker på ett säkert sätt förmodar jag? Så när man väl har slantat upp och stått i kö nån timma (i bästa fall) för att få komma ut och köra, då får man köra 3 eller om det var 5 varv, sen är man välkommen att ställa sig sist i kön. Flytet på denna träff är också helt sjukt dåligt i mitt tycke, helt galet att banan ska stå tom när bilarna nu har flaggats av, ut med nya istället för att låta publiken (jo det fanns fortfarande några sådana på den senaste träffen) stå där och titta på en tom bana. Arrangemanget hade nog enkelt kunnat göras mycket bättre med enkla medel kan man säga. Sen när det gäller bilarna, vagnparken i norge för närvarande måste ju vara nåt av de sjukare som skådats, där finns väl helt enkelt det mesta representerat. På deras träffar är det ju lite så också att åker man till på denna träff så har man dels provat på bankörning tidigare, sen har de flesta ( ) bilar som är avsedda för ändamålet, rostiga Volvo 745dieslar med barnstol är lätträknade på banan... Tanken är väl lite att här ska det ska gå undan, och det ska gå brett under tiden. Det satsas ju friskt på dessa träffar från deltagarna (smått fantastiskt från vissa håll), är det show så är det show. Här kommer slutligen några av mina bilder o män något komprimerade, resten av bilderna kan när photobucket väljer att sätta igång sin sida igen ses på denna adress --> http://s99.photobucket.com/albums/l2 Ford med lite fuktig förardörr. Rask svängPontiac tar en Sierra Cosworth på innern. Pannrummet på samma bil. Så här ser 1400hk och 1500Nm ut. www.pollymotorsport.no Fords Cossiemaskiner är ett poppis motorval i Norge, man hittar dom i allt från gamla oplar till BMW E30. Dagens däckhög... Fint väder, sommarvärme. Täta rejs i Gatebils racingserie, här kampen om 2:a-platsen i lördagens heat. Finsk Sisu. En del godbitar på utställningsområdet/depån. En bra låg Amazon, ögongodis. _________________ Peter Karlsson |
||||||||
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Här är en liten film från när Tommy Sharif testar sin nya Koenigsegg.
http://pub.tv2.no/multimedia/na/arch _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Nu ångrar man sej som f-n att man inte åkte dit! Har varit till rudskogen på "juli träffen" två år i rad nu som publik och skulle ha varit dit nu också men det blev inte av..
Ser ju ut som att det har varit en lyckad tillställning som vanligt! Gatebil kan sin sak.. _________________ Peter Zetterberg. Sandviken. |
||||||||
Hmm... http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete
Bara jag som inte riktigt fattar poängen med artikeln?! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||||||
Eftersnack 2006-09-08>10 Gatebil på Rudskogen | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (6166 totalt) |