Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tävlingar i södra Sverige
18568 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Inför snack och annonseringar för tävlingar i södra Sverige.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
MartinSkarin
Värnamo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 68



Någon som ska åka eller titta på Skilling 50 nästa helg? Jag kommer att åka (för första gången) som kartläsare till min farbror som min far normalt åker med, i en Ascona B grupp E om bilen inte har blivit såld innan förståss då ett byte är på gång tills nästa år.

Skilling 50 som normalt ingår i Energicupen kommer ju även ingå i Bilsport Rallycup efterssom en tävling tidigare på säsongen blev intsälld. Tävlingen startar 1700 så lite kul mörkeråka kommer det även bli. Det blir totalt 3ss på 24km och totalt 42km längd.

_________________
Martin Skärin
Mitsubishi Galant Rally
http://www.martinskarin.com
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

MartinSkarin skrev:
Någon som ska åka eller titta på Skilling 50 nästa helg? Jag kommer att åka (för första gången) som kartläsare till min farbror som min far normalt åker med, i en Ascona B grupp E om bilen inte har blivit såld innan förståss då ett byte är på gång tills nästa år.

Skilling 50 som normalt ingår i Energicupen kommer ju även ingå i Bilsport Rallycup efterssom en tävling tidigare på säsongen blev intsälld. Tävlingen startar 1700 så lite kul mörkeråka kommer det även bli. Det blir totalt 3ss på 24km och totalt 42km längd.


Åker nog upp och tittar.

Tar med filmkameran men det är nog mörkt hela tiden så får se om det blir nåt.

_________________
Daniel Steiner
Citera
MartinSkarin
Värnamo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 68



Jag kommer tydligen också bara att titta då bilen fick smaka på stock å sten idag. Fullt på trean i en H4 ca 110 km/h och vägen räkte inte ritkigt till, en 60-80 meters färd över allt möjligt hårt som slutade med att vänster stötdämpare gick sönder och tittade upp genom huven och sedan genom skärmen, länkarmen gick sönder och hjulet tryckte in hjulhuset så att föraren fick ont i foten. Även bakaxel och struten gick sönder. Även taket blev bubbligt. Så nu är säsongen över istället för efter skilling 50 som det var tänkt.

Men titta ska jag i alla fall!

_________________
Martin Skärin
Mitsubishi Galant Rally
http://www.martinskarin.com
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

MartinSkarin skrev:
Jag kommer tydligen också bara att titta då bilen fick smaka på stock å sten idag. Fullt på trean i en H4 ca 110 km/h och vägen räkte inte ritkigt till, en 60-80 meters färd över allt möjligt hårt som slutade med att vänster stötdämpare gick sönder och tittade upp genom huven och sedan genom skärmen, länkarmen gick sönder och hjulet tryckte in hjulhuset så att föraren fick ont i foten. Även bakaxel och struten gick sönder. Även taket blev bubbligt. Så nu är säsongen över istället för efter skilling 50 som det var tänkt.

Men titta ska jag i alla fall!



Ajdå, alltför lätt hänt i Asarum.

Kanske ändå skulle renoveras i vinter

_________________
Daniel Steiner
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Snart dags för Kongen! Nån som har pejl på vart sträckorna går? Hoppas att Ubbeboda ska vara med. Den sträckan måste vara den krokigaste och hoppigaste sträckan i hela Sverige! Underbar!!! Särskilt om dom kör den så att målet är i Vilshult.

_________________
mera grus
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Per Larsson skrev:
Snart dags för Kongen! Nån som har pejl på vart sträckorna går? Hoppas att Ubbeboda ska vara med. Den sträckan måste vara den krokigaste och hoppigaste sträckan i hela Sverige! Underbar!!! Särskilt om dom kör den så att målet är i Vilshult.


Har inte hört nåt om sträckorna i år förutom att de ska vara i väldigt bra skick.

Ubbaboda....fin sträcka men sist jag körde där kraschade vi
Full vänster krön K höger genom gård, rättså mitt på.

Lite klent startfält än så länge tycker jag.. mest gammal plåt.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Svartlock skrev:

Ubbaboda....fin sträcka men sist jag körde där kraschade vi
Full vänster krön K höger genom gård, rättså mitt på.

om den gick från Vilshult mot Ubbaboda det året så tror jag vet vilken gård du menar. En åker direkt på yttern efter krönet va?
Har rullat på den ss en gång, men vi kom vidare. Det året det regnade så förbnt. 2002???
Får hoppas att det ramlar in lite fortåkare så att det inte bara blir veteranbilar som tuffar runt i skogen.

_________________
mera grus
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Per Larsson skrev:
Svartlock skrev:

Ubbaboda....fin sträcka men sist jag körde där kraschade vi
Full vänster krön K höger genom gård, rättså mitt på.

om den gick från Vilshult mot Ubbaboda det året så tror jag vet vilken gård du menar. En åker direkt på yttern efter krönet va?
Har rullat på den ss en gång, men vi kom vidare. Det året det regnade så förbnt. 2002???
Får hoppas att det ramlar in lite fortåkare så att det inte bara blir veteranbilar som tuffar runt i skogen.


Ja precis, alltid nån som kör av där, har stått där själv och filmat tom
2002 regnade det som f*n. Åkte du med med corsan?


http://www.vombsmotorsport.com/filmer/SteinerKongen2005ss3.mpg ...

David ska ju köra men frågan är hur tuff han är första tävlingen, tar nog en stund att komma in i.
15 Amazoner är sådär spännande

_________________
Daniel Steiner
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Svartlock skrev:

Ja precis, alltid nån som kör av där, har stått där själv och filmat tom
2002 regnade det som f*n. Åkte du med med corsan?


http://www.vombsmotorsport.com/filmer/SteinerKongen2005ss3.mpg ...

David ska ju köra men frågan är hur tuff han är första tävlingen, tar nog en stund att komma in i.
15 Amazoner är sådär spännande


Nä, jag hade 205:an, en av dom första tävlingarna med den.
Jag hade kört av en drivaxel på ss1. Det var precis vid ett vägbyte så farsgubben kom med servicebilen så att vi bytte den inne på ss.
Sen tyckte gubben att vi skulle bryta, men jag ville åka resten som träning.
Vi fick ju köra bland c-förarna eftersom vi stått så länge inne på sträckan. Det var så sönderkört och blött så att hela golvet var fullt med vatten. Var gång man bromsade så kom en mindre tsunami farandes upp mot torpedväggen. Hur som helst så rullade vi på Ubbaboda och fick allt vatten över oss och framrutan sprack och det var fullt med lervälling på insidan av rutan, såg knappt ut ur bilen. Men vi kom i mål till slut. :-)

Det ser ut som att det tar emot rejält bland stenarna på åkern. Det blev lite krokigt bland bärarmarna va?
Jag hade för mig att dom bruka ha en j-a massa ata-band över det krönet. På din film så syns det inget alls.

Det är nästan synd att köra rally med Davids bil, det är ju rena rama utställningsbilen. Men jag har svårt att fatta hur man vill lägga så mycket på en 240. Man kunde ju fått betydligt mordernare grejor för dom pengarna. Men är man volvofanatiker så är man.

_________________
mera grus
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Per Larsson skrev:


Nä, jag hade 205:an, en av dom första tävlingarna med den.
Jag hade kört av en drivaxel på ss1. Det var precis vid ett vägbyte så farsgubben kom med servicebilen så att vi bytte den inne på ss.
Sen tyckte gubben att vi skulle bryta, men jag ville åka resten som träning.
Vi fick ju köra bland c-förarna eftersom vi stått så länge inne på sträckan. Det var så sönderkört och blött så att hela golvet var fullt med vatten. Var gång man bromsade så kom en mindre tsunami farandes upp mot torpedväggen. Hur som helst så rullade vi på Ubbaboda och fick allt vatten över oss och framrutan sprack och det var fullt med lervälling på insidan av rutan, såg knappt ut ur bilen. Men vi kom i mål till slut. :-)

Det ser ut som att det tar emot rejält bland stenarna på åkern. Det blev lite krokigt bland bärarmarna va?
Jag hade för mig att dom bruka ha en j-a massa ata-band över det krönet. På din film så syns det inget alls.

Det är nästan synd att köra rally med Davids bil, det är ju rena rama utställningsbilen. Men jag har svårt att fatta hur man vill lägga så mycket på en 240. Man kunde ju fått betydligt mordernare grejor för dom pengarna. Men är man volvofanatiker så är man.


Haha en såndär riktig pannbenstävling. Men man får inte ge sig

Visst får man en modernare bil men också högre driftskonstnad kanske. + att han
inte har betalt de där priserna. Själv hade jag nog byggt en bmw istället.

Ja där var ataband innan men Kjell Hansson gjorde precis som jag (hörde oxå fel)
och Johan Karlsson gjorde en 4-varvare med sin gula Golf där så inga band var kvar.
Jag hade nog kört av ändå för jag tyckte han sa full vänster över krön k höger.
Ja bärarmar och fjäderben och fälgar osv. Men körde med billigare saker på den tiden så
det var inga sura miner utan vi körde nästa helg igen.

_________________
Daniel Steiner
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142



Fröatorpsvägarna ska gå som ni pratar om frågan är om det blir södra lr bara norra som de kör men troligen så blir de start/mål i vilshult

_________________
Tim Olofsson
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Man får väl ta en sväng förbi och kolla var avspärrningsskyltarna sitter nån dag innan tävlingen... Det är ju bara ett par mil hemifrån.

Ska du köra Danilel?

_________________
mera grus
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Per Larsson skrev:
Man får väl ta en sväng förbi och kolla var avspärrningsskyltarna sitter nån dag innan tävlingen... Det är ju bara ett par mil hemifrån.

Ska du köra Danilel?


Min läkare har inte hävt mitt startförbud än tyvärr.

Får inte köra asfalt heller egentligen men risken att köra av där tycker jag är så pass liten,
går inte så fort heller.

Men vi ska upp och titta såklart.

_________________
Daniel Steiner
Citera
MartinSkarin
Värnamo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 68



Någon som var och tittade eller körde?

Själv så körde jag. Min första tävling!

Start Nr 42 Mitsubishi Galant i C Grupp-E:
Var grymt försiktig i början då jag inte tyckte jag hade någon vidare koll på bilen på underlager som var. Det var väldigt halt på första sträckan, tvåan och trean var lite hala med. Var nästan ikappkörd på första sträckan. Hade även en liten kris på tvåan där en kurva dök upp snabbare än jag förväntat och fick lite panik, bromsade upp bilen och kom ganska långt in men det gick fint det med. Sedan så släppte det, vågade inte riktigt hålla i där det gick lite fortare (4:or och uppåt) men körde hyggligt i lite långsammare partier. Innan sträcka 8 stängde jag av motorn och när jag skulle starta igen hade jag ingen ström... snabbt ut och konstatera att pluspolen satt löst! tryckte ner den och startade bilen körde sträckan och tejpade sedan ner anlutningen då jag inte hade något verktyg att dra den med. Det höll i alla fall hela sträcka 9 och ända in till målet. Körde med noter hela tävlingen och hade inga jätteproblem direkt. Kartisen stakade sig och tappade bort sig lite grann på varje sträcka med över hela taget funkade det bra.

Kul upplevelse och mycket lärorik! Gav defenitivt mersmak och är väldigt nöjd med att jag förbättrade både körning och tider hela tiden. Nästa tävling blir nog en liten E-cupstävling i Nässjö den 2/6.

Bilder och filmer tages varmt emot om någon har!

_________________
Martin Skärin
Mitsubishi Galant Rally
http://www.martinskarin.com
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



Någon somfota, filma något på BilsportBörsen Rallysprint vid Emmaboda Flygbanan idag? De avslutade specialsträckan med Superstage banan, och för Ford Fiesta FlexiFuel cup så blev det en separat SS körning ggr2. Ett publik pris var och åka med Tomas "Gullabo" Jansson i en Ford Fiesta FlexiFuel, han var snabbast.. Chockerande..

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 461



Rallycross SM drar igång Lördag 17:e Maj på Ring Knutstorp.

Hyllinge MS

Tävlingarna direktsänds på TV4 Sport!

Sändningstider.

17 Maj Ring Knutstorp 14.30 - 16.00
14 Juni Kalix 14.30 - 16.00
5 Juli Höljes EM 15.15 - 17.00
31 Juli Strängnäs 19.30 - 21.00
27 Sept Strängnäs 14.30 - 16.00

_________________
/Nicke Lindgren
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Nicke Lindgren skrev:
Rallycross SM drar igång Lördag 17:e Maj på Ring Knutstorp.

Hyllinge MS

Tävlingarna direktsänds på TV4 Sport!

Sändningstider.

17 Maj Ring Knutstorp 14.30 - 16.00
14 Juni Kalix 14.30 - 16.00
5 Juli Höljes EM 15.15 - 17.00
31 Juli Strängnäs 19.30 - 21.00
27 Sept Strängnäs 14.30 - 16.00



Dumt nog krockar Knutstorp med rally i Eslöv samma dag. :/

_________________
Daniel Steiner
Citera
Racechriss
Svedala
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Den 28 mars är det folkrace i Laholm Lite annan for av tävling än 5 papp

_________________
Christer Nilsson
Citera
jimmyc
Kalmar
Här sen Apr 2011
Inlägg: 24



17/9 är det dags för sista deltävlingen i Bilsport Rally Cup, Vätternrallyt!

Bilsport Rally Cup har en helskön WebbTV, kolla på hemsidan under RallyNytt

http://bilsport-rallycup.se/

_________________
Jimmy Christiansen
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



7 / 7, Sommarsprinten i Halmstad "Centrum/Hamnen"

Hässleholms MK arrangör.

Föråkare: Jag

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Allmänt banåkaforum
Tävlingar i södra Sverige
18568 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande