Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lancia Delta integrale -90 Liket lever! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 17 besök senaste veckan (54420 totalt) |
Nu var det så länge sedan jag skrev något så nånting måste jag väll skriva.
Har köpt en evo vinge av Lundin som jag tänkt gjuta av i svart glasfiber ( ja jag är för snål för att köpa kolfiber) Sen ska jag också försöka klura ut något sätt att tillverka lättare fäst elemänt en dom där tunga alu klumparna. I går bestälde jag en turbo också blev en TD05 big 16G som enligt en kompiss skulle bli lämpligt för mig som framför allt ska ha bilen som vardagsbil där det är trevligare med mindre lagg framför jätte effeckt. och det skulle självklart strula också, bestälde först av en firma i usa som var helt omöjliga att betala sakerna till, har aldrig haft problem att betala en sak utan det svåra brukar vara att få sakerna efter man betalt. Får tacka buttefly för hjälpen med tipps till en förvirrad e-bay nybörjare Sen hittade jag en annan firma som tyvärr var 70 dollar dyrare men det var inga problem alls att betala och jag vet att dom kan lyckas leverera saker till luleå. Här är turbon, trodde aldrig jag skulle köpa en ny turbo någon gång, men bara att söka någon annan stanns än i sverige så finns det saker till vättiga priser. och kopplingen är fortfarande försvunnen. och nya garaget till föreningen på skolan går frammåt, blev klar med all issolering i dag så det som saknas nu är gipps och el sen går det att vara där Är det någon som känner för att sponsra med 180 m2 gipps? |
||||
I går målade jag garage golvet och istället för att sitta och titta på det väldigt intresanta färgtorkningen så gjöt jag av fästena till vingen så jag har två stycken som jag kan modifera och lättningsborra. Gjutningen blev nästan lika bra som orginal men ska jag gjuta fler saker ska jag göra en liten smältugn som gör att jag kan få jämnare värme i aluminiumen då bör det gå att få det bättre än orginalet. Nu värmde jag bara med gassvets.
Bilder på garage bygget kommer om några dagar. orginal fästet i mitten efter lite puttsning. Dom andra är direkt ur formen. |
||||
En varning köp aldrig en koppling från Techniclutch!
Nu har jag hållt på att strulat med att försökt fått hem min koppling jag köpte där ifrån men dom vägrar skicka den. Så nu har jag inlätt som jag låvade dom om dom inte levererade kopplingen ett försök att få dom avstängd från ebay och paypal. Efter lite sökande på google efter Techniclutch har jag blandannat hittat dom här länkarna och det tyder på att dom inte verkar vara seriösa alls. http://www.passionford.com/forum/vie http://www.gtr.co.uk/forum/upload/49 http://www.puntosports.co.uk/forums/ Tipps på en koppling med fjädrat centrum och som tål minnst 350 hk under 5 tusen motages tacksamt, för det verkar inte vara det lättaste att få tag på. |
||||
Det där lät inget kul alls, tråkigt med oseriösa firmor speciellt om de är utländska.
Nu har jag inte läst hela din tråd men har inte OMP en förstärkt tryckplatta som tillsammans med sinterlamell borde tåla en del, den vägen har jag tänkt gå om jag inte orkar krångla till det. _________________ Joakim Karlsson |
||||
Jo det blir lite jobbigare när det är utländska firmor, både är att det blir på utländska och att det är längre om man ska åka dit och ta kopplingen. jo omp har koppling och tryckplatta men då är det tyvärr inte med fjädrat centrum åtminstone inte dom jag sätt. Jag har mailet på några kopplingar i kväll och frågat om pris, effeckt och vrid tålighet på dom, får se vad jag får för svar. Lagt upp länkarna i min tråd på lancadelta till vilka jag frågat. |
||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||
här http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EVo-3 Är en i luleå som hade köppt därifrån tidigare så dom bör leverera grejerna, men avakte med att köpa innan jag fått min. Den skickades den 7e för dom hade slut tidigare så den bör vara här snart. |
||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||
Jag hade OMP sinter i min delta 16V med fjädrat centrum.. dock tror jag att tryckplattan har utgått.. fick nämligen fel tryckplatta till min. fick till en 8V. så tyckplatta köpte jag av jonas sköld för 2200 eller 2500 minns inte riktigt.. lamell bör finnas hos dalhems. _________________ Claes Åström. |
||||
Inte på så mycket iaf, för dom sa att dom kunde skriva ned priset och han som hade köppt en likadan innan klarade sig. |
||||
ok kan vara bra att veta att det finns men var mindre bra att tryckplattan har utgått. |
||||
Nu har turbon kommit så nu vet jag att man kan åtminstone lita på dom. Enda negativa jag har att påpeka om grejerna är att matningsröret för oljan till turbon var målat invändigt med några färgflagor sittande fast. Men det spelar ju ingen roll ska ju ändå inte använda den Åkte på 203 kr extra för någonting. |
||||
Äntligen är garaget så klart att det går att vara där, vilket resulterar i totalt kaos men det händer något kreatift i detta kaos också. Tyvär går det inte så fort frammåt för mig pga. att det är massa andra som ska ha hjälp med saker.
Men jag har åtminstone hunnit med att bygga tryckrör, ic, downpipe, monterat oljekylare, dragit oljeledningar och röret in till turbon. Så har fullt har det varit nu i en vecka, lancian har fått ett eget hörn längst in, bubblan som är med på bilden har en volvo motor på ca 200 hk som snart ska vara klar och bmwn har fått en ny bakaxel för den förra rasade är den som tagit mest tid för mig, celican är inge rolig utan bara orginal. Provmontering av ICn tyvärr i minsta laget men jag fick inte platts med något mer. Blev hyfsat diskret. Föresten är det någon som vet om det går att fixa till ett intyg på att fästet framför backspegeln är till för att hålla i regplåten? Eller kanske bara skriva ut ett en text på italienska och påstå att det är intyget. Motorrummet Här var det rörigt. Lyckades hitta 3" rostfria böjar på skroten vilket passade utmärkt till downpipe |
||||
Hej Ajden.
Du e ju rolig du, Det fästet framför bakspegln är den plats man har sitt försäkrings papper på i Italien. Allt ser ju fint ut annars. Jobba på sommaren är nära. Mvh Marco. _________________ Marco Sciacca Tunström. Toyota Supra Mk5 B58 |
||||
Typsikt att det skulle vara en sån, hade hoppats på att Lancia skulle ha kommit på något smart där. |
||||
|
||||
Här är avgassystemet, blev i 3 och lite till tum rostfritt. Hade tur att det var en här på rejsa som sålde några rostfria böjar och jag hade redan raka rörbitar liggandes så det blev inte dyrt alls
Sen har jag även hunnit med att laga några rosthål. Nu ska jag iväg och spruta på underedsmassa. |
||||
De senaste dagarnas arbete har varit att tillverka en Evo vinge till Lancian, vilket resulterade i 2,5 vingar.
Varför det blev lite fler än jag tänkt var att vingen jag köpte var inte riktigt rak så jag fick sätta den i spänn och gjuta av den, när jag hade gjort det tyckte jag att det var bäst att göra en test gjutning i vanlig handupplagd glasfiber för att se att det skulle stämma. När det var gjort tänkte jag vara riktigt seriös och vakuuminjicera en vinge i svart glasfiber, för den väven såg ut som kolfiber, men det gjorde den inte utan det blev solitt svart när det hade härdat, var inte riktigt som jag tänkt mig, därför blev det bara en halv. I stället lessnade jag på alla seriösa gjutmetoder och helt enkelt handla en vinge med ett lager kolfiber ytters och sen glasfiber på det, men det ser man ju inte sen. Varför det är lite vit gelcoat på ena vingdelen är för att det är för skarpa väck för att få ned väven bra utan att använda vakuum, istället la jag gelcoaten där som jag kletade fast väven i så den följde formen. Den ska målas svart där sen. Men jag hade en med mig som gillar att fotografera när jag vakuuminjicerade vingen så ni får se dom korten trotts att det inte blev riktigt som jag tänkt mig. Formarna Första lagret svart glasfiber sitter lätt tejpat så det ligger still men går att flytta på senare när man börjar suga med vakuum På med två lager till glasfiber väv Avrivningsväven som hindrar att ditrubitions väven fastnar. ditrubitions väven Slangar med hål klippta i för att fördela injiceringspoyestern och vakumet. För större formar använder jag kabel spiraler. Här ser man slangarna som är utlagda, en ingång på mitten för polyestern och två utgångar på varsin sida för vakuumet. Vakuum baggen är på. Fått baggen tät och klar för injicering. Då var det i full gång. Klar injicerat Blev nästan bara svart. Första glasfiber vingen sitter fast tejpad utan några justerings vinklar som håller den på rätt platts. Kolfiber vingen. I delar. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lancia Delta integrale -90 Liket lever! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 17 besök senaste veckan (54420 totalt) |