Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar EAS by Butterfly -07 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (87890 totalt) |
Det sitter på massor av bilar vi gjort. Men jag vet inte varför ni ska tala om allt ni gör för SFRo..?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
tanken är god.. tänkte mig själv att använda dubbel D rör fån bmw eller Opel... men ibland passar ju inte fortsättningen ihop..och tråkig om sfro bes mannen säger..gör om gör rätt och kom tillbaka.. är inte tveksam att det håller.. bara ville veta om de är något vanligt eller något du endast gjort på detta fordonet.
_________________ Michael Thulesius |
||||
ok så du har svetsat fast den på pinjongen till styrväxlen, och har D-axel i andra ändan? _________________ MvH Klas-Göran Winqvist |
||||
Jag har försiktigt lagt på matrial på pinjongaxeln med svetsen. Sedan har jag svarvat rent till en diameter på 19mm. Efter det har jag slipat eller fräst ner två sidor till 17mm...så att knuten passar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
ok där ser man tackar för tipset. _________________ MvH Klas-Göran Winqvist |
||||
Nu har jag ljugit också.... På just den här bilen, har jag inte använt mej av metoden ovan, såg jag idag. I detta fall, har jag tagit den nedre delen av 240-knuten och den övre från 340. Själva korset är 340. 240 delen är uppborrad....för att passa 340-korset. Kopparna till 340-korset är säkrade i 240 delen, med svetsade brickor, då det inte går att lita på presspassningen. opperationen är ungefär som att byta knutkors i kardan....fast mycket pilligare....och lätt att misslyckas. Inget att rekomendera... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det har hänt lite...i alla fall.
Helt ombyggt pedalställ. Och nu börjar jag bli nöjd. "Rullen" till gasvajrarna, har varit en del jobb, att få att funka. Men vajrarna går lit trögt. VAR HITTAR MAN HÖLJEN TILL 1,5MM VAJER...NED NYLON I..?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ja men den får inte plats i höljet. Jag var tvungen att köpa nya vajrar....då orginalet var för korta. Det enda ställe jag hittade som hade vajrar...var moped-affären. Och dom har inte nyloninsida. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Kalas lösning med rullen Tanken är att jag skall göra nån liknande lösning....som det är idag för mig så nöter jag av några gasvajrar per år vid pedalen _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Det gälle nog att hålla vajrarna så korta som möjligt. Jag kommer att flytta själva rullen bakåt.....förhoppningsvis bredvid stolen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Dte är en Volvo 850...tror jag. Men det är ombyggd och ändrad 1000ggr... Den var för klen för att orka dra vajer och fyra förgasare. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
ok
Tack för svaret, tyckte den såg bra ut. Fin liten leksak och en spännade klass verkar det kunna bli. Lycka till
_________________ Per Wahlqvist |
||||
Wire och hölje finns hos www.duells.se
Kolla under Moped/wire/wire och nipplar Wire i 1,2 samt 1,5mm i rostfritt samt höljen med innertub. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Varför just titan. :P har aldrig märkt den fördelen. Själv så kör jag med en 40*5mm bakaxelför ökad styvhet. _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Det hade säker med vikt at göra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tack.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
jo men de får ju max väga 190kg och det ligger vi på redan :P om man vill att nått ska flexa och röra något på sig (om man håller sig till reglementet och har en "stel axel") så bygger man in det i svingen så att lagerbanorna kan rörapå sig och därmed tillåta svingen att ge vika. man bör dock passa sig. då man inte kan ha hur hårda dämpare då som helst. för då kväcks svingen. utan nån form av krängningshämmare är att rekomendera. _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Våra race- och banåkarbilar EAS by Butterfly -07 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (87890 totalt) |