Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar MB 2.5-16 EVO 1 König-Pilsener DTM '90 - SÅLD | << 1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50 >> 76 besök senaste veckan (458978 totalt) |
Swedol har väl svarta insex, vet inte om det är 12.9 dock. Däremot kan man alltid lita på Regale i Partille, de har allt möjligt, t.o.m. kragskruv i UNC om man är lagd åt det hållet. Jag hittade mina galna 12.9 till bakaxelinfästningen hos dem. http://www.regale.se/ _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Inte heller något mb fan direkt..
Alla trådar som på något sätt bevarar klassisk motorsporthistoria kan man inte annat än älska. För det man själv älskar hade inte varit vad det är om det inte funnits konkurrenter. Jag har en hel del svarta insex 12.9, och det jag inte har kan jag oftast fixa fram ändå.. Så går du bet, hojta till så kan jag posta upp. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||
Tack för alla kommentarer, alltid roligt! Jägermeister DTM-bygget är fantastiskt, hade varit kul att få se den på bana.
Det som som saknas mest är riktiga DTM-nav, bärarmar fram/bak hr jag fått tag på. Men just naven är hopplöst att hitta... Blir att köpa skruv på lunchen idag. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Tack!
Letar desperat efter rätt knapp till PTT-knappen till radion som sitter på ratten. Någon som känner igen typen? Har tre bilder som jag tagit vid olika tillfällen, dom två första är rätt dåliga, den sista har gummit över knappen slitits bort. Min första tanke var Bosch, men har inte hittat någon som var direkt lik. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
_________________ Patrick Wetterskog |
||
Ja den ser rätt lik ut, tack! Måste vara samma som denna
http://www.ebay.de/itm/Druckknopfsch _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Jag behöver förlänga rattstången en bit för att få den till samma position som originalet, samt få påsvetsad navet till quick releasen för ratten.
Funderar på hur man kan göra på enklaste sättet. Ytterdiametern på befintlig rattstång är 21,5mm Ytterdiametern på hylsan för quick releasen på ratten är 26mm. Innerdimatern på hylsan är 21mm. Tanken som jag hade först vara att skaffa lämpligt rör, behöver vara ca 100mm. Rören skulle man då kunna trä över rattstången, men trycka in i hylsan för quick releasen. Nu skiljer det 0,5mm mellan dom i diameter dock. Så jag funderar på om det är en bättre idé att låta en mekanisk verkstad svara en förlängning med rätt mått och sen TIG:a ihop det? Spontant känns det sista som bästa. Det allra bästa hade förstås varit att svarva en ny rattstång för att slippa förlänga överhuvudtaget. På tävlingsbilarna sitter det sedan en kåpa över stången så det kommer se snygg och prydligt ut [/img] _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Innan du fortsätter, förvissa dig om att det är lämpligt stål för svetsning i rattstången... Nej, bara för att en svetsloppa fastnar är det inte alltid lämpligt. Annars får du göra lösning med tex stiftning istället, ratten är en jobbig detalj om den lossnar _________________ Roland Johansson |
||
Hej, jag hade dig i åtanke för just detta jobb. Såg att du hade gjort en del splines jobb. Men detta är en sak som jag tänker lämna bort, är det något du tror att du kan hitta en bra lösning på? Polaren jobbar bara en 10min från dig och han är i Göteborg i princip varje helg, men i Sthml. på veckorna.
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Grymt bygge. Har klickat igenom hela tråden.
Ang. knappen så vet jag inte vilken typ det är, men APEM gör ganska lika knappar (dock utan utanpåliggande gummimembran): http://www.apem.com/Miniature-moment Kanske inte helt autentisk, men känslan är oslagbar och de funkar riktigt bra. Har rekommenderat APEMknappar till flera polares byggen och de har aldrig varigt misnöjda. _________________ Volvo 242 |
||
Dom knapparna är grymma ja. _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||
Fick idag hem min röruträtare från Tyskland. Ser så tråkigt ut med krokiga rör. Tänkte bygga ihop en själv men så hittade jag denna i Tyskland för ok pengar. Var tvungen att testa den idag på lunchen. Funkar finfint med allt från bromsrör til 10mm bränslerör.
först montera mackapären i skruvstädet. Konstruktion är en redig pjäs fräst i ett stycke. Ett styck 3/8" rör till bränsleavluftningen, Några minuter ett långt rör utan krökar. Så nu skall det börjas dra nya bränsle-, bensin- samt brandsläckarrör! _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Ja det var väldigt smidigt och rediga grejer.
Finns på ISA Racing i Tyskland, har i princip bara köpt från dom senaste 5 åren. http://www.isa-racing.com _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Dåligt med updates, men har fullt upp med att bygga bil och hinner aldrig ta några bilder tyvärr. Men bjuder på några mobilbilder.
Vi har börjat dra nya rör nu enligt AMG DTM '89 som förebild. Jäkla jobb, trodde det skulle gå relativt smidigt men det är många böjar, tog mig och Johan säkert en hel dag att dra två bränslerör och två bromsrör inne i kupén. Rören är aluminiumrör med Hycot beläggning, ganska hårda jämfört med Earls röret (det som inte är överdraget på bilden) för brandsläckaren som var väldigt mjukt. Alla kopplingar är Atec Autotechnik precis som originalet. Original saknas dock beläggningen men men får väl tumma på vissa detaljer antar jag. Har även börjat med dom två kabelhärvor jag saknar, det är huvudkabelstammen (bak och fram), dessa innehåller det mesta utom det som rör motorstyrning, dvs ljus, fläkt, torkare, brandsläckare, diffpump. Är extremt lite el i dessa bilar. Jag hade tur som fick kompletta elscheman från AMG. Specat exakt med längder, kabelstorlek, kontaktstycken. Så även om det är tidskrävande så blir det i princip som originalet. Övriga kabelstammar har jag fått tag på original AMG DTM. Beställde mer Raychem Spec 55 kabel samt även DR-25 krympslang samt krympdelar för kontaktstyckena. Har gjort alla längder och dragit ut, så nu ska det snart dras krymsplang! _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Våra race- och banåkarbilar MB 2.5-16 EVO 1 König-Pilsener DTM '90 - SÅLD | << 1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50 >> 76 besök senaste veckan (458978 totalt) |