Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325i -87 | 1692 besök totalt |
Det blev ju så att efter två år utan E30 så blev det ett återfall. Jag tror dock att det finns ett rationellt argument i bakgrunden Har blivit vuxen och skaffat garage, har inte råd att krasha E36an och sånt.
Den inhandlades för ett par månader sedan men har egentligen inte gjort något åt den. Nu börjar det ordna upp sig efter flytt och jag ska kunna tänka lite på bilarna, som om man inte gjort det ändå Det är iaf en 325:a för sådan har jag inte haft förr. Har som synes på bilderna nedan begåvats med M-paket, andra speglar lite vita blinkersglas och listerna har lackats svarta. Dessutom omlackad i Misano röd färg för ett par år sedan, då byttes även en del plåt och den är utvändigt rostfri. Skall vara rostlagad under också men det får vi se hur det är med när mattan rivs ur. Lite övrig start info: Chassi: Bilstein sprint dämpare Fjädrar från motornord (kilen), inte så hårda. En del bussningar bytta till powerflex, osäker på exakt vilka och skick. Bromsar: orginal, med stålomspunna slangar Hjul: 7.5x16 ET20, kandidater för r-däck. Har också en uppsättning alpina fälgar som jag är sugen på att använda, men en fälg är skev. Motor: Vanlig M20B25. 272 graders Dr. Schrick kam. Ställlbar bränsletrycksregulator, lite höjt tryck. om mappad. Rensad kalysator, dämpare med förhoppningsvis bättre flöde. Något koniskt luftfilter Transmission: orginal låda. 3.91 slutväxel med lamelldiffbroms. Inredning: En kass tyg sportstol på förarsidan, skaplig beige skinninredning med sportstol i resten. Momo ratt och några fulpedaler. Bilder: Centrumkåporna satted på inför bilderna och trillade av två timmar efter Här bor de, tre projekt i en bild. 325:an, duetten och graget ska fixas iordning. Det som står på att göra listan till att börja med är: Kasta ur inredningen och övrigt löst och onödigt. Kolla över bussningarna och byta dem. Blir delrin till det jag kan hitta. Byta motorkuddar, delrin eller aluminium. Byta stötdämparlagringar, alu bak och justerbara fram. Nya bromsbelägg lär det också bli, men vi får se vad det blir. Sedan finns det ju mycket mer man skulle vilja göra och prova men det blir nog inget mer denna säsong. Vore ju t.ex. roligt om den gick så fort som den låter. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||
Framförallt fin färg på E30:n!!
Det ser ut som att den bilen vill ha lite lättare motorhuv, baklucka och front. Läste att stolarna var lite tveksamma, då är det ju läge för två lättare sportstolar! Bussningar till hela bakvagnen hittar du på http://www.millway.se/ Har du inte lite bilder på motorrummet? _________________ Anders Franzén 320i Touring -89 Lachssilber 320i Coupé -80 Hennarot |
||
Tack Conny!
Den vill defenitivt ha plast både här och där Måste ha iaf en riktig stol före det åks på bana, den är svinkass den jag har. Motorrum ja, jo det finns bilder. Men det är inte vackert Finns lite att pyssla med, blir nog bra så småning om. Baksäte och passagerarstol blir nog garage möbler. Skev glass ätar fälg när jag ändå är i farten. Kanske går att få fixad. Anledningen till att jag inte tänkt ha dem till banåka är för att framfälgarna är 7" och bak 8". Men vi får se hur det blir med hjulfrågan senare. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Jahopp, skulle byta hjul och lite sånt efter att fått låsbulten uppskickad av BMWTobbe
Visade sig att de satt rätt bra på naven, men att bultarna iaf lossade. Hittade ett par hål i golvet och ett läckage i tanken. Och läck i avgasystemet, en bra kväll helt enkelt Kom på att det var läge att kika på oljan, svart och fin naturligtvis. Tyckte det var lika bra att byta innan det skulle sladdas. Ja det roliga fortsatte: Redan innan jag lossade började jag ana oråd. Det är svetsat i tråget och jag kan inte hitta en vettig gänga. Pluggen hölls mest av läcktätningsmassa. orken tog lite slut då, 15 minus var det också. Någon som vet om alla M20 tråg är lika, eller iaf passar på alla M20? Jag har ett liggande från en M20B23 från 84. Planerna för framtiden är lite oklara. Hade ju tänkt byta motorkuddar iaf så jag får kanske lyfta och byta tråg samtidigt. Eller byta motor... Vi får se, väntar på varmare väder och mer flis. Får nog sälja garagekompisen M3:an också till våren. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325i -87 | 1692 besök totalt |