Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |
Vi kommer att ha en licenskurs på Mantorp 4/5.
Denna kurs kommer även att kunna kombineras med bansäsongens start på Mantorp 5/5 till ett paketpris inkl. medlemskap, träffavgift, lunch, övernattning etc. Teori: ca kl. 12:00-16:00 Praktik: ca kl. 16:30-20:00 Mer information kommer. _________________ BMW MC-klubben |
||
Ingen aning om racebilen är klar eller inte till det datumet... men M3:an är redo iaf..
![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
För en novis som mig så undrar jag vilka moment och hur en Licensdag ser ut?
Någon som har möjlighet att förklara? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Robin,
Teori under förmiddagen Lunch Praktik under eftermiddagen med egen bil Instruktör i din bil och/eller i följebil Ta med hjälm, handskar, lämpliga skor, och heltäckande klädsel (bomull). _________________ BMW MC-klubben |
||
quote="Hobbe"]Robin,
Teori under förmiddagen Lunch Praktik under eftermiddagen med egen bil Instruktör i din bil och/eller i följebil Ta med hjälm, handskar, lämpliga skor, och heltäckande klädsel (bomull).[/quote] Tackar! Blir shoppingtur snart mao. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Jag är nybliven medlem, och är väldigt intresserad av licenskursen 4/5!
Undrar därför hur anmälan till denna utförs!? Mvh Patrik |
||
Vi kommer att lägga ut kontaktperson på hemsidan inom kort för anmälan. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
||
Licensutbildning 4/5 på Mantorp, Linköping
Licensutbildningen ger förarlicens racing, och funktionärslicens tävlingsledning C. Teori under förmiddagen och praktik under eftermiddagen. Utbildningen startar kl. 12:00 och förväntas pågå till kl. 20:00. Medlemskap i BMW Sport Club, fika, och lunch ingår i priset. Pris:1500 Kr Insättning på klubbens plusgiro 630 50 25-6. Kom i håg att ange namn, och syfte vid inbetalningen. Anmälan via email senast 27/4 till vice-ordforande@bmwsc.com Anmälan ska innehålla namn och personnummer. Personlig utrustning: Hjälm, handskar, heltäckande klädsel, och lämpliga skor. Giltigt körkort måste uppvisas. Vad det gäller din bil som du använder under praktiken så ska den vara gatlegal, dvs besiktigad, skattad, försäkrad, samt utrustad med däck med lagligt mönsterdjup. Se även till att bilens bromsar är i bra skick. EDIT: Mer om kraven på bilens skick går att läsa här:www.bmwsc.com/gatbilstraffar_index.html _________________ BMW MC-klubben |
||
Någon ![]() www.bmwsc.com/gatbilstraffar_index.h _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Inbjudan skickad även till våra skandinaviska vänner.
Vi ska försöka erbjuda nationell licens även till dessa personer. Det ser ut som om vi kommer att ha representanter från systerklubbarna redan på Mantorp 5/5 ![]() Landskamp ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Hur hårt måste man köra med bilen?
![]() |
||
Haha ![]() Jag vet men lovade mig själv att inte ta ut m3an på bana ![]() |
||
![]() Du kan mycket väl komma med "hur slö bil som helst" kursen är mer inriktad på teknik och spårval än fortåka ![]() Det är bara att anmäla sig ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |