Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Rejsa.nu och banträffar (splittad tråd)
1, 2, 3   >>
14066 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
BTG skrev:
Elise skrev:
SC?


BMW Sport Club. Det finns förstås ett litet märkeskrav. (Men om jag minns rätt skedde nyligen en regeländring á la att om man en gång varit aktiv medlem i klubben är man välkommen tillbaka oavsett bil?
Kolla med styrelsen: http://www.bmwsc.com/ )

Mvh / Micke


Har kontaktat dem förut och har då fått det vanliga svaret från märkesklubbar, dvs "Kul bil du har, men du är inte välkommen....."

Mvh
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Elise skrev:
Har kontaktat dem förut och har då fått det vanliga svaret från märkesklubbar, dvs "Kul bil du har, men du är inte välkommen....."

Mvh
Faktiskt en anledning till att rejsa.nu finns!! Vi har samma intresse men olika märken nånstans på bilen, varför ska man inte kunna umgås??????? Ser det som så helt självklart, så fram för mer märkesoberoende banskoj!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Elise skrev:
Har kontaktat dem förut och har då fått det vanliga svaret från märkesklubbar, dvs "Kul bil du har, men du är inte välkommen....."

Mvh
Faktiskt en anledning till att rejsa.nu finns!! Vi har samma intresse men olika märken nånstans på bilen, varför ska man inte kunna umgås??????? Ser det som så helt självklart, så fram för mer märkesoberoende banskoj!!!


Det kanske är läge att boka något i rejsa.nu's regi för nästa sommar? Några speciella regeler som ställs på arrangören, som kan hindra oss?

mvh
daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Magnus Thomé skrev:
Faktiskt en anledning till att rejsa.nu finns!! Vi har samma intresse men olika märken nånstans på bilen, varför ska man inte kunna umgås??????? Ser det som så helt självklart, så fram för mer märkesoberoende banskoj!!!
Bra talat!

Jag har tidigare bara varit på rena BMW-träffar, men efter höstens samträff med Audi Club Sport upptäckte jag hur mycket roligare det var med en blandad skara entusiaster. Folk må ha olika uppfattning om var och hur en bil ska vara byggd men intresset för racing och banåka är ju detsamma.

_________________
Anders Dauner
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Jag kommer inte lägga någon tid på att arrangera någon banträff. Det är något jag bestämde redan tidigt.

Men jag hoppas för det första på att Lazzat som ju är bilmärkesobundet ska arrangera en del saker nästa år, de hade ju både två banträffar och slalomkuppen (tack till Daniel dstr!!!) i år som var deras första år som klubb! www.lazzat.nu

Sen om några vill ta på sig att arrangera något så är det ju jättekul och nåt vi lätt kan kommunicera här, självklart!! Men räkna inte med att jag varken drar igång något sådant eller lägger tid på banträffsarrangenmang annat än informationsspridning här så att säga. Vissa saker har jag energi för men andra får jag hushålla lite med energin till tyvärr. Det har sina skäl....

om någon har lust att dra ett strå till (ban)stacken så ta gärna kontakt med Särås eller Johan b20 på Lazzat! Vem vet vad för skoj det kan leda till

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Jag hoppas ingen kände sig nedslagen av förra inlägget...


Jag tror det blir mycket skoj grejer nästa år hursomhelst!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jag skulle vilja ställa en (mot)fråga till alla? Kanske skulle göra en poll av det?

Var vill ha banmötet? Norrland/Svealand/Norra götaland eller mellersta Götaland (som ni märker är jag från Götaland eftersom jag gör skillnad på norra och mellersta... )

Hur omfattande ska arrangemanget vara? Behöver vi flaggvakter på många ställen och ska dom har kommunikationsmöjligheter? Eller kan vi köra utan en massa funktionärer etc?

Sen tror jag att det är himla svårt att få en tid en helgdag, hade det passat med en veckodag under juli eller början av augusti?

om svaret är Falkenberg, Anderstorp eller Knutstorp. Ganska funktionärsglest arrangemang där deltagare hjälps åt och "sköter sig", dvs ingen busåkning etc. Om svaret oxo är en semestervardag enligt ovan. Om allt detta är så, då kan jag tänka mig att vara ta på mig ett litet organiseringsarbete. om det däremot blir ett stort omfattande arrangemang så jag varken ork eller erfarenhet nog.

oj, vad många om det blev.....
Vill inte heller låta gnällig, hoppas det inte låter så allför mycket

_________________
Pär Hylander
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



oxå sugen på nåra märkesoberoende träffar till nästa år. Vi hade ju en mycket trevlig sådan på Björkvik Ring i höstas.
Elise- Hade inte du ett finger med i spelet där?
Håller man det på den nivån så krävs det ju inte så jätte stor insatts.

MVH

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



AndersD skrev:
Jag har tidigare bara varit på rena BMW-träffar, men efter höstens samträff med Audi Club Sport upptäckte jag hur mycket roligare det var med en blandad skara entusiaster.


Jag håller med! Jag var på båda Audi/BMW-träffarna i år, de var kanon! Dessvärre fungerar inte alla sam-banträffar lika bra. Det har jag fått erfarenhet av i år.

AndersD skrev:
Folk må ha olika uppfattning om var och hur en bil ska vara byggd men intresset för racing och banåka är ju detsamma.


Jepp! Inget är så ointressant som märkesbögeri. Tyvärr är det hos vissa vanligt förekommande.

Det finns dock, enl. min uppfattning, ett problem med att helt "hämningslöst" sam-åka. Inte pga av olika bilar utan pga av olika åldrar, erfarenhet, inställning (det är inte tävling ex.vis) och syn på säkerhet. Sam-arr. fungerar mycket bra om de som kör har samma "attityd" om ni förstår vad jag menar. Men när det är för stora skillnader - oavsett var skillnaderna består i - anser jag att det börjar riskera att bli dyrt.

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



BTG, du har en viktig point där.

Även om jag själv är otroligt märkesbunden (trots div inblandning med annat på senaste tiden ) så vore självklart en träff där likasinnade kunde dyka upp en god idé. Oavsett vad de åker. Kan inte påstå att jag känner att jag har samma inställning till bilar som alla andra som åker BMW...

Som ni säger, det handlar om attityd.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jo det är sant det där med inställning! Det är viktigt att alla är på samma våglängd.
Den enda riktiga inställningen som man kan ha på banträffar (ingen tävling), tycker jag. Är som följer.

1 Jag är här för att ha roligt
2 Jag ska åka häri från med hel bil!
3 Jag ska se till så att jag o att de runt om mig (bana/depå) har så trevligt som möjligt.

o fram för allt så måste man degripa att den enda som man tävlar mot är sig själv.

Fins säkert fler aspekter o lägga in. ni är välkommna o fylla på.

mvh

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Ja precis, attityd (eller som jag skrev med orden "sköter sig" och busåkning, ovan) är viktigt. Det är inte roligt att stå som arrangör om det kommer folk som har en mycket vildare attityd och syn på säkerhet än man själv har.... det kan vara otrevlig nog att bara vara på banan samtidigt.

_________________
Pär Hylander
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

Jag tror att bara genom att den här sighten öppnat som bla har som ambition att sprida info om olika banträffar, så kommer möjligheterna att åka på bana öka väsentligt under kommande år. Tidigare fick man luska själv och ringa runt för att få reda på om info/rykten var sanna. Anderstorp motorklubb hade tex två öppna heldagar där jag råkade få nys om en av en händelse. Det finns säkert liknande arrangemang på andra banor som passerat totalt obemärkt. thumbs up

_________________
Johan B
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Håller med till fullo!
Bara att samla folk med samma intersse på ett o samma ställe borde öppna för mer info. Och vetskap om vilka träffar o banor som fins tillgängliga.

MVH

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Fredrik C skrev:
Jo det är sant det där med inställning! Det är viktigt att alla är på samma våglängd.
Den enda riktiga inställningen som man kan ha på banträffar (ingen tävling), tycker jag. Är som följer.

1 Jag är här för att ha roligt
2 Jag ska åka häri från med hel bil!
3 Jag ska se till så att jag o att de runt om mig (bana/depå) har så trevligt som möjligt.

o fram för allt så måste man degripa att den enda som man tävlar mot är sig själv.

Fins säkert fler aspekter o lägga in. ni är välkommna o fylla på.

mvh

OTROLIGT bra formulerat!

Den här kommer jag sno och lägga upp på infosidorna i någon form så småningom

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Trevligt

En annan sak att tänka på när det knör i hop sig på banan är att.
Jag måste inte köra om de tio bilar jag har framför mig! Släpper jag av på tempot ett varv eller två, så kommer jag att få fritt spår tills körpasset är över.
oftast en bättre lösning då man sällan hinner om alla bilar som kör långsammare, de är många !

MVH

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212



Ett trevligt fenomen som uppkom vid repetarade tillfällen förra hösten var att vi hyrde Anderstorp på onsdagar.
Detta gjorde att jag fick ca 1,5 h aktiv körtid en gång i veckan vid ca 5 olika tilfällen.
Jag har pratat med hjärnan bakom detta och tanken är att det kommer att återupptas framåt våren thumbs up

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



v_skogh skrev:
Ett trevligt fenomen som uppkom vid repetarade tillfällen förra hösten var att vi hyrde Anderstorp på onsdagar.
Detta gjorde att jag fick ca 1,5 h aktiv körtid en gång i veckan vid ca 5 olika tilfällen.
Jag har pratat med hjärnan bakom detta och tanken är att det kommer att återupptas framåt våren thumbs up


Trevligt!

Jag var oxo på ett par sådana aktivteter i höstas på A-torp, dock troligen ett annat gäng (Halmstadkillar som organiserade). Vi åkte i princip utan flaggvakter mm och det gick rätt bra. Tror dock att det är viktigt att där inte är med alltför många med "avvikande attityd" enlig ovan....

Hur gjorde ni på era möten? Hur många var ni och hur gjorde ni med funktionärer och "ordningsregler"?

EDIT: Sen var jag på klubbens/företagets trackday en heldag en söndag, kom kl 10 och bensinen var slut kl 15. Det var fö bakdäcken oxo (55 varv långa banan blidde det) thumbs up

_________________
Pär Hylander
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



[EDIT: Sen var jag på klubbens/företagets trackday en heldag en söndag, kom kl 10 och bensinen var slut kl 15. Det var fö bakdäcken oxo (55 varv långa banan blidde det) thumbs up [/quote]


Den trackdayen var nog samma som jag var på, den 15/9 var det. thumbs up Hur kul som helst!! thumbs up Började precis rejsa med en silvrig TT, sen var det ngn race-vollvo som sköt motorn och spred ut fullt med olja i vänsterböjen precis innan karusellen. Fast min bensin räckte bara till kl 14 ! Antalet varv hann jag aldrig räkna.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Frazze skrev:
[ Den trackdayen var nog samma som jag var på, den 15/9 var det. thumbs up Hur kul som helst!! thumbs up Fast min bensin räckte bara till kl 14 ! Antalet varv hann jag aldrig räkna.


Stämmer nog bra det! Jag räknade inte varv men räknade ut det via tripmätaren!

_________________
Pär Hylander
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Kommer ihåg den där banträffen, klockan 02.00 på natten inann hittade jag infon på nätet om det hela!! Det var bara till att sova järnet i några timmar, sen upp och köra de 18 milen till A-torp... De som arrangerade sa det skulle bli ngn liknande raceday på vårkanten, de fick mailadressen, sen skulle de höra av sig. Ska bli kul, jag diggar Anderstorp skarpt !! thumbs up

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Inför träffar
Rejsa.nu och banträffar (splittad tråd)
1, 2, 3   >>
14066 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande