Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2007-04-22 Gotland Ring
4089 besök totalt
mangel
Stockholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 92


Trådstartare
En preliminär koll av intresset för en vårdag på Gotland Ring

Pris ca 800 SEK, förskottsbetalning, inget krångel, bara kul.

Mer info finns här: http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=22647

PM'a för frågor!


_________________
Magnus Lindberg
Italienskt
Citera
Robert Hultman
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


22 april står det på AlfaPower. Jag hoppas det är det datumet som gäller. Till den 22 mars har jag inte suck att få någon bil i ordning!


_________________
Robert Hultman
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Robert Hultman skrev:
22 april står det på AlfaPower. Jag hoppas det är det datumet som gäller. Till den 22 mars har jag inte suck att få någon bil i ordning!



Ja, jag har mailat Magnus T. Om det. Det står fel i bankalendern, men sånt händer. Det som gäller är alltså det som står i den här tråden 22/4, dvs i april, inte mars.

mvh Seb

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Ajajaj! F'låt. Fixat nu

_________________
Magnus Thomé
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Tjena!

Nu är det dags att anmäla sig till banträffen på Gotland Ring söndagen den 22:e april!

För er som är intresserade men som inte fått mailet ang. anmälan av oss, skicka omgående eran mailadress till oss så fixar vi det. Eller meddela oss här i tråden.
Detaljer om betalning m.m. finns i det mailet. Skulle det bli så att vi inte får ihop 20 bilar måste vi ställa in. Då betalas naturligtvis varenda öre tillbaka.

Priset för dagen på GR är 800:-/bil och vi har banan 09.00-17.00. Billigare körning på GR finns inte!!

Boende ordnas lättast på "Grannen", vandrarhemmet i Lärbro, bara ett par kilometer ifrån banan.

Här är deras hemsida: http://www.grannen.se/
Tfn: 0498-22 50 33


Båtbiljetter bokas på: http://www.destinationgotland.se/publish/dg/upplevgotland.htm

Uppläggt för dagen ser i stora drag ut så här:

* Vi samlas på banan runt 08.30. Jag kommer då att hålla en snabb genomgång om säkerhet mm.

*Sen delar vi in oss i grupper efter bil och förmåga. 2-3 grupper, beroende på hur mång vi blir.

*Finns det intresse så tar vi några varv "följa John" så att alla får se idealspår.

* Vi jobbar på att det kommer att finnas en korvkiosk på plats som har det mesta.

* Jag kommer att finnas tillgänglig för spårvalsvisning mm om det finns nån som vill lära sig mer. Jag har jobbat som instruktör på GR i 4 år nu och har uppskattningsvis 3000 varv körda i olika bilar

Har ni några andra frågor, så tveka inte att kontakta mig eller Mange.

sebastian.stein@bj-konsult.se
mange369@gmail.com

mvh Seb & Mange.

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Planeras det något till hösten i alfakretsar? officiellt i klubben eller som den här träffen spelar inte så stor roll.. . alfafolket är trevligt hursomhelst

Min bil kommer ju inte vara körklar till april tyvärr.. motorn är förhoppningsvis igång osv men redo för bana.. tveksamt

_________________
Martin Öberg
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Tjena obizz...z!

Jag vet inte om klubben kommer att ordna nåt på GR i höst, men det är möjligt. Pengarna har satsats på andra evenemang i år. Annars kanske jag gör det då igen.

Se nu till att få bilen klar till april. Mycket av folket från alfaträffarna kommer att vara där, plus en hel del andra.

Kom igen nu alla gasglada, missa inte denna chans att öppna säsongen på GR!

mvh Seb

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



obizzz, jag har kontaktat Åke (i alfaklubben) och på honom verkade det som det inte blir något GR med CAR i år. Däremot kommer dom troligen släppa in rejsafolk på deras knutstorp-sturup-träff den 30/6-1/7.

_________________
Mattias Meldert
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



meldert skrev:
obizzz, jag har kontaktat Åke (i alfaklubben) och på honom verkade det som det inte blir något GR med CAR i år. Däremot kommer dom troligen släppa in rejsafolk på deras knutstorp-sturup-träff den 30/6-1/7.


Tack för den infon

Då ska ju iallfall bilen vara klar så de datumen markerar jag i min kalender

_________________
Martin Öberg
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Tjena killar!

Nu är det en månad kvar till våran dag på GR, 22/4. Missa inte att köra sveriges roligaste bana en hel dag för det ringa priset av 800:-

Jag har jobbat som instruktör på banan i flera år och kommer att finnas till hands för dem som vill ha hjälp med spårval mm. En jättechans att få ett "grepp" på Gotland Ring.

mvh Seb

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Hej alla körsugna!!

Det drar sig allt närmare vår dejt i stenbrottet på Gotland. Själv kapade jag bort reservhjulsbaljan på banbilen igår för att vinna lite fart i accelerationerna

Nu hoppas vi på att alla som anmält intresse verkligen kommer så att det blir av. Detta innebär betalning oss till handa senast 4/4, men gärna så fort som möjligt. Ju fortare kan vi få grepp på om vi är tillräckligt många för att det skall gå att genomföra. Det finns ännu plats ifall man inte anmält sig ännu.
Känner ni fler som kan vilja vara med, så säg till dom åxå. Det är viktigt att vi har 20 betalande till den 4/4 för att vi skall kunna betala för banhyran.

* Här hittar ni lite mer om hur dagen kommer att se ut: http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=22874

* Boende ordnas lättast på "Grannen", vandrarhemmet i Lärbro, bara ett par kilometer ifrån banan. Tfn: 0498-22 50 33

* Båtbiljetter bokas på Destination Gotland: http://www.destinationgotland.se/publish/portal/start.htm

om ni har några som helst frågor om evenemanget eller det runt om, så tveka inte att höra av er till nån av oss.

mange369@gmail.com , 0768 - 52 60 57
sebastian.stein@bj-konsult.se , 0703-45 33 99

mvh Seb & Mange

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Hebbe
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Är det bara för alfafolk ?
är det absolut sista anmälningsdag idag?

Mvh Hebbe

_________________
Herman Gustafsson
EVO 6 TME HKS
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Tjena!

Det är ok att anmäla sig idag åxå. Skicka mig ett mail på sebastian.stein@bj-konsult.se så skickar jag uppgifter om betalning mm.

mvh Seb

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



På söndag smäller det! Vi har ännu platser kvar, så slå till! Ni är hjärtligt välkomna!!

sebastian.stein@bj-konsult.se

Eller 0703-45 33 99

mv seb

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Nån från trakten runt sörmland som ska över till Ön? Jag har två st Porschespoilrar som jag skulle behöva få över dit.
PM;a om ni kan hjälpa mig .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus_L
Gävle
Här sen Okt 2006
Inlägg: 44



Hej,
Jag har raukat ut för två små missöden, ett igår och ett idag.
Igår lyckades jag krocka bilen....satt och pillade på färddatorn när framförvarande stannade och pang sade det. Som tur är så går det att köra bilen utan problem.

Det som känns lite tråkigt nu är att min lokale däckgubbe inte kunde kränga på mina slicks. Hur fasen löser jag det, finns det någon som har öppet på Gotland i morgon som kan göra detta? Isf kan jag ta med slicksen.

Jag behöver ett snabbt svar på detta, senast ikväll!

_________________
Magnus Lind
Citera
Inför träffar
2007-04-22 Gotland Ring
4089 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande