Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9645 besök totalt |
Vi arbetar för att kunna ge er samma succé som förra året med ett liknande upplägg.
Mer information kommer vad det lider. Vad som är glädjande är att redan två månader innan banträffen så har vi närmare 20 gatbilar anmälda ![]() BMW Cup ser också ut att kunna slå ytterligare ett nytt deltagarrekord denna säsong ![]() Det verkar finnas en hel del medlemmar som är riktigt sugna på att säsongen börjar ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Jag är ruskigt nyfiken på hur M635:an kommer att ta sig runt på bana i vilket fall!
och dessutom få gasa lite över hastighetsbegränsningarna....lagligt! ![]() |
||||
Äntligen är det säsongsstart !
Förra säsongens succé fortsätter. obligatorisk träffanmälan för CS/SC-medlemmar med gatbilar: http://www.bmwsc.com/files/anmalan_gata_index.html Träffavgiften sätts in på BMW SC:s plusgiro: 630 50 25-6. Lämna ditt namn och syfte med inbetalningen på meddelanderaden om betalning sker via Internet. Sista anmälningsdatum 27/4. Ingen anmälan eller betalning på plats. Återbetalning av träffavgift enbart pga synnerliga skäl. Regn eller att inte hunnit skruvat färdigt bilen är inga synnerliga skäl. Gatbilen ska vara besiktigad, skattad, samt försäkrad. Se till att ha mönstrade däck, och bromsar i bra skick. Inga lösa föremål i bilen. En säkerhetsmässig bedömning av din bil kommer att ske vid incheckningen. Personlig utrustning såsom hjälm, heltäckande klädsel av tex. bomull, lämpliga skor, och handskar obligatorisk. Ta även med lämpliga regnkläder vid behov. Giltlig förarlicens (racing), funktionärslicens, medlemskort, och körkort ska visas upp under incheckningen. Ta med dina unika nummerlappar till gatbilen som kom med medlemskortet. BMW SC:s medlemsregister kommer att finnas tillgängligt om SC-medlemskortet ännu inte har hittat fram till din brevlåda. För Prova-På gäller det att kunna visa upp giltligt BMW Club Schweden medlemskort och körkort. Medlemskap i BMW Club Schweden kan lösas på plats vid klubbtältet. Instruktörer kommer att finnas på plats. Samtliga licensierade förare kommer att stå flaggvakt. Missat flaggvaktspass eller enligt arrangör omdömeslös körning kommer att resultera i svartflagg och hemfärd. Träffavgifter (gatbilar): 500 Kr Sport Club medlem, licensierad förare 700 Kr Club Schweden medlem, licensierad förare 150 Kr Club Schweden medlem, Prova-På (max 20 deltagare) För licensierade deltagare inkl. Prova-På: Välj infarten till banområdet märkt BMW Sport Club. Ingen incheckning möjlig efter kl. 09:00 för er som planerar att utnyttja bankörningen. Ett preliminärt schema för bankörning: 08.00-09.00 INCHECKNING 09.00-10.00 BMW CUP TRÄNING 09.30-10.00 FÖRAR/FLAGGVAKTSGENOMGÅNG 10.20-11.00 BANKÖRNING GATBILAR 11.00-11.40 PROVA-PÅ 11.40-12.20 BMW CUP DELTÄVLING 1 12.20-13.00 BANKÖRNING GATBILAR 13.00-13.40 RINGTAXI 13.40-14.20 BANKÖRNING GATBILAR 14.20-15.00 BMW CUP DELTÄVLING 2 15.00-16.00 BANKÖRNING GATBILAR 16.00-17.00 BANKÖRNING GATBILAR Ta med egen hjälm om ni vill åka Ringtaxi. Välkomna ! Mer information på hemsidan nedan inom kort. WWW.BMWSC.COM _________________ BMW MC-klubben |
||||
Undrade just hur lång tid medlemskortet tar på sig att leta upp just min brevlåda!
![]() |
||||
Vanligtvis möjligt under den stora tvådagars sommarträffen på Ring Knutstorp, men inte under vårträffen på Mantorp . Ta med en hjälm till Mantorp så kan du i alla fall få åka Ringtaxi ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Nummerlapparna till bilen som kommer med medlemskortet om vi nu hinner skicka ut allt innan Mantorp. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Det är ju närmare än man tror...frågan är om min bil hinner bli helt klar!
Besiktning den 16:e, trågpackningsbyte den 17:e och lacka sparklådorna den 28:e! ![]() |
||||
Här kommer jag med min M635:a den 5:e på mantorp.....rakan och 90 graders kurvan vänster efter depån!!
![]() |
||||
Göte, Du har betalt medlemsavgift för 2007 och träffavgift Mantorp. Medlemskortet håller på att tryckas just nu, och lär komma ut under månaden. Har du inte fått det innan 5/5 så gör det inte mycket. Vi vet vem du är ![]() Dessutom har vi medlemsregistret med oss. Medlemsnumret har du ju i din signatur redan ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Perfekt! ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Jag kommer att vara rejalt laddad infor denna traff,eftersom det ar 8 mander sedan jag var pa bana.
om Gaute ska vara med sa kommer jag att ligga bakom for att ta honom pa rakan med en sen inbromsning ![]() ![]() Halsningar Richard _________________ Richard Teern |
||||
Påminnelse:
Sista anmälningsdag, och betalning av träffavgift är 27/4. Medlemsavgiften (gäller ej PR) ska också vara betald innan Mantorp om ni planerar att deltaga. om någon hoppas på att det finns plats för efteranmälning så ber vi er att tänka om ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Finns risk att du blir svartflaggad om du kör så aggressivt under BMW träff ![]() ![]() Ska bli kul att ses Richard, det var ett tag sedan ![]() Har du fått mitt mail om Våler banan? By the way slightly of topic? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Så man får ta det lungt, inga sena inbromsningar och absolut ingen press i svängarna. Bara skyldigheter, inga rättigheter. Har rabblat mantrat på nätterna, så det ska nog gå bra ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9645 besök totalt |