Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 120D 2007
2734 besök totalt
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Efter att ha premiärkört bilen på Cooperswedens konbana på Lunda samt BMW SC licensutbildning på Mantorp så är det nog dags att lägga upp oljebrännaren här



Det som är gjort än så länge är att jag tryckt i en Promotech-box under huven som ska ge lite drygt 200hk/400Nm (vet inte om siffrorna stämmer men den går rätt bra )
Väghållningsmässigt är det M-sportfjädring.

Körde banpremiär 4/5 när BMW SC hade licenskurs, tyckte bilen gick över förväntan på bana faktiskt, väldigt lite understyrning och fin i chassi och bromsar (ja allt är relativt )
Men eftersom det i första hand är en vardagsbil så. Visst det kunde varit mera punch i motorn (läs 130/135i) men igår hade jag 3/4 tank innan Mantorp och ändå soppa kvar när jag kom hem till Stockholm.

Hoppas på fler banträffar framöver .

Citera
Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005
Inlägg: 235



Låter trevligt Johan!

Så chassit har klar potens att bli skoj?

snygg färg också!

jag känner mig lite sugen på en 3-dörrars 1-serie längre fram i mitt liv, rätt tuff bil!

storleks mässig är den väl motsvarande min e36:a

/ Mvh Jimmy

_________________
Jimmy Jurlestam
Åker: 328 E36
E36 2.0 under uppbyggnad
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Väldigt kul och neutralt chassi helt klart Var några ettor på licenskursen och dom instruktörer jag pratade lät positiva om chassit, var rätt spännande att drygt 400Nm från 1500varv och leka med också
Diffbroms hade dock varit trevligt..

Stod faktiskt en M3 GT bredvid så vi stod och pratade storleksjämförelse mellan E36 och 1-serien. Ettan har dock fördelen med kombi-coupé = större lastutrymme vid behov
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Liten uppdatering, kört bilsport SS med bilen och det blev en tid på 1.36.6 som bäst, intressanta är att det är 1s snabbare än min Kellener-Mini på gatdäck (dock nya asfalten nu och man kanske är snäppet bättre bakom ratten )

Första riktiga banträffen avklarad också, körde lördagen på BMW SC banträff på Knutstorp. Bilen är riktigt underhållande och fungerade över förväntan (med orginal Run-flat däck) och promotech-boxen som enda modifiering. Att bilen är snål är en bonus, gick väl en kvarts tank under hela dagen (inklusive 15mil till och från banan ) och då två körpass på c:a 20/st

R-däck står på inköpslistan, en diffbroms står på önskelistan också (spännande med 420Nm från 1500varv i hårnålarna)
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Kul att 1-serien börjar användas till det den är bra för
Nere på är ettan relativt vanlig men här hemma är den ju fortfarande lika ovanlig som en Lambo

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 574



Johan Wagréus skrev:
Första riktiga banträffen avklarad också, körde lördagen på BMW SC banträff på Knutstorp. Bilen är riktigt underhållande och fungerade över förväntan (med orginal Run-flat däck) och promotech-boxen som enda modifiering. Att bilen är snål är en bonus, gick väl en kvarts tank under hela dagen (inklusive 15mil till och från banan ) och då två körpass på c:a 20/st


Det var kul att träffas - på med en diffbroms nu så syns vi på Kinnekulle Vi körde slut på 2.5 tankar under helgen, men då gick bilen totalt runt 200 varv också....

_________________
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Jo...120d e sjukt snål...man behöver ju aldrig tanka den nästa:) däremot banbilen 90L E85 & 12,7 mil på knutan

Din 120d Är riktigt fin i blått.

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 120D 2007
2734 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande