Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-07 Sturup Raceway Svedala MK Kvällsträning
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (4663 totalt)
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
I går lade jag om till regndäck efter väderprognoserna. Något som jag trodde att jag skulle få ångra då solen sken i dag, men precis när jag skulle bege mig iväg till banan så började det regna... Och det fortsatte... Och det var himla roligt

700 spänn är ganska mycket, men idag blev det ändå ganska mycket åka för pengarna och det var värt att få känna på bilen på en riktig bana tillslut.

Tack Svedala och alla medförare

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Anna E skrev:
I går lade jag om till regndäck efter väderprognoserna. Något som jag trodde att jag skulle få ångra då solen sken i dag, men precis när jag skulle bege mig iväg till banan så började det regna... Och det fortsatte... Och det var himla roligt

700 spänn är ganska mycket, men idag blev det ändå ganska mycket åka för pengarna och det var värt att få känna på bilen på en riktig bana tillslut.

Tack Svedala och alla medförare



Håller med dig Anna! Sitter fortfarande och ler efter den härliga duellen jag hade med Volvon. Hoppas att jag inte var ivägen för så många.

Jag tycker oxså att 700 kr är lite mycket, så vi får se vad som händer under sommaren. Tack till er alla som arbetade med träningen!

Ha det bäst!

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
easec skrev:
Anna E skrev:
I går lade jag om till regndäck efter väderprognoserna. Något som jag trodde att jag skulle få ångra då solen sken i dag, men precis när jag skulle bege mig iväg till banan så började det regna... Och det fortsatte... Och det var himla roligt

700 spänn är ganska mycket, men idag blev det ändå ganska mycket åka för pengarna och det var värt att få känna på bilen på en riktig bana tillslut.

Tack Svedala och alla medförare



Håller med dig Anna! Sitter fortfarande och ler efter den härliga duellen jag hade med Volvon. Hoppas att jag inte var ivägen för så många.

Jag tycker oxså att 700 kr är lite mycket, så vi får se vad som händer under sommaren. Tack till er alla som arbetade med träningen!

Ha det bäst!

/ från Lomma


Såja Mats, så långsamt gick det ju inte Men nästa gång vill jag se Bettan I

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



vill du se volvo:n, mmm vi får se. Är rädd för att herr Metz får rätt då Hon skall besiktigas nu och få tillbringa sin ålderdom som dragbil åt BettanII.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
easec skrev:
vill du se volvo:n, mmm vi får se. Är rädd för att herr Metz får rätt då Hon skall besiktigas nu och få tillbringa sin ålderdom som dragbil åt BettanII.


Jag menade nog Bettan II

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Det blev ju riktigt mycket körtid tack vare lagom många deltagare samt smidig indelning av körpassen.
Svedala MK's funktionärer gjorde som vanligt ett mycket bra arbete och var snabba med flaggorna!! TACK!!
Kvällen till ära så fanns det även catering på plats med korv och läsk till försäljning

Priset?? ja allt blir ju dyrare nu för tiden. Tror inte att pengarna tillfaller Svedala MK utan Sturup Raceway, det var i alla fall så förra året.

Regnskurarna avlöste varandra och banan torkade aldrig upp vilket absolut inte gjorde något..... man har ju tak på bilen.
Stackars Bengt M. han fick nog tillbringa natten in sin frus torkskåp i tvättstugan.

Intressant körstil Volvokillarna har, bredsladd t.o.m på rakorna. Fast denna gång körde de på asfalten och lät grusen bli kvar utanför banan.

Fredrik
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej alla

Håller fullständigt med övriga skribenter

Nä Fredrik, jag behövde aldrig stå i torkskåpet men däremot en del kläder
Det slutade regna när jag körde hem så en del torkade i fartvinden

Ni skulle kollat banfunktionärerna som fortfarande inte har fått paraply eller parasol att stå under vid regn!!
Rätt kass av Sturup Raceway att inte ordna detta

Synd med vädret i går, fick dock testat lite med mitt nya koncept dvs lite fler hästkrafter
Svårigheten är nu att jag måste ha mer varv på motorn för att den skall dra bra (ca 4-4500), vilket innebar, i alla fall i vätan, att jag får välja lägre växel i svängarna
Får se hur det blir när farten kan skruvas upp på torr bana

Allt är inte effekt

Mitt bromsljus fungerade dåligt, eller rättat sagt inte alls, ett tag, vilket ju är direkt farligt på banan
Ber om ursäkt, det var bromsljuskontakten som lossnat, så de sista körpassen hade jag bromljus igen

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Bengt Metz skrev:

Mitt bromsljus fungerade dåligt, eller rättat sagt inte alls, ett tag, vilket ju är direkt farligt på banan
Ber om ursäkt, det var bromsljuskontakten som lossnat, så de sista körpassen hade jag bromljus igen


Klarar din bromsljuskontakt inte av den nya högre motoreffekten kanske ??

Fredrik
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Haj Fredrik

A du vet, jag bromsar så sällan

o du, funkade bromsljusen då du körde bakom mig?

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Sällan haft så roligt som igårkväll. Körde hela sista passet med en blå Volvo framför mig. Den bilen gick mer på tvären än rakt fram, men väldigt kontrollerat.

Varv efter varv låg vi på samma avstånd men jag märkte att i BMW-kurvan så gled bilen ut lite mer åt höger än vad jag körde. I backspegeln såg jag att Fredrik Å började komma närmare och närmare, det är nog dags att göra något åt volvobilen. Släppte förbi GT3 och lät den dra mig upp närmare Volvon. Så när vi på sista varvet kom ner mot BMW-kurvan så bromsade jag lite tidigare och tog lite bättre höjd mitt i kurvan, samtidigt som volvon driftade ut lite mer, kollade hur däcken stod (på Volvon, såg att de stod rakt fram), och smet in mellan volvo:n och innercurbsen. Sedan var det fullt race hela rakan bort till bäckenkurvan, där jag markerade min plats. Lyckades hålla undan i hårnålen och körde extremt tight vid depåinfarten då jag såg att volvon ville om där, sedan när jag såg att svartvita flaggan var framme så släppte jag av, medan volvon stod på för fullt. Även Fredrik Å kom om.

Allting skedde under kontrollerade former, härligt när man kan ha skoj tillsammans. thumbs up Bra träning att träna på dessa tävlingsmoment. Nästa gång kommer jag inte att släppa gasen förrän vi har passerat flaggan.

Jag körde, för det mesta, bara på trean igår, ibland fick jag gå ned på tvåan. Blir ju ingen riktig attack om man kör med familjebilen.

/ från Lomma.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448



Synd på vädret, annars blev det riktigt bra igår! Det blev oväntat mycket körtid och det gillar vi
Alltid spännande att köra årets första pass, speciellt med brukshinken. Var väl lite si o så med greppet men det var väl inte många rätt heller. Sannolikt felaktigt lufttryck, gatanpassade hjulvinklar och såklart marginell cambergain men det gick ändå hyggligt fort under åtminstone en period och det kändes såklart kul

_________________
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



Är det fritt för en utan medlemsskap i någon klubb, utan licens (inte många rätt här inte) att vara med på en sådan här kvälls träning, skulle väldigt gärna "prova på" banåka...

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



flopp skrev:
Är det fritt för en utan medlemsskap i någon klubb, utan licens (inte många rätt här inte) att vara med på en sådan här kvälls träning, skulle väldigt gärna "prova på" banåka...


Yes,

Det är bara att dyka upp. Körpassen delas upp mellan licensierade och olicensierade förare. thumbs up

Annars kan Porsche Club Sverige och deras banmöten rekommenderas; http://www.porsche.nu

Där kan du få en lite mer utförlig instruktion kring bankörning. Det finns trots allt en del saker
som är bra att känna till innan man ger sig ut på banan.

_________________
--
Citera
motvalls_kärring
det underbara österlen
Här sen Jun 2005
Inlägg: 121



Fredrik olsson skrev:

Priset?? ja allt blir ju dyrare nu för tiden. Tror inte att pengarna tillfaller Svedala MK utan Sturup Raceway, det var i alla fall så förra året.
Fredrik


tror du att svedala ställer upp och arrangerar kvällsträningar och inte tjänar en krona
det har jag svårt att tro

_________________
stoffe kristoffersson
____________________
klubblös men inte mållös
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



FredrikÅ skrev:
flopp skrev:
Är det fritt för en utan medlemsskap i någon klubb, utan licens (inte många rätt här inte) att vara med på en sådan här kvälls träning, skulle väldigt gärna "prova på" banåka...


Yes,

Det är bara att dyka upp. Körpassen delas upp mellan licensierade och olicensierade förare. thumbs up

Annars kan Porsche Club Sverige och deras banmöten rekommenderas; http://www.porsche.nu

Där kan du få en lite mer utförlig instruktion kring bankörning. Det finns trots allt en del saker
som är bra att känna till innan man ger sig ut på banan.


Kalas!
skönt att dom har en olicensierad grupp så man inte behöver sitta och svettas, vill helst inte vara bromskloss, kommer hellre att ta det lugnt o bara "känna på" om detta är något för mig...

När är nästa gång?

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



flopp skrev:
När är nästa gång?


Nästa gång blir 11/6 och sedan 25/6.

http://www.svedalamotorklubb.se/kalender.htm

_________________
--
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Bengt Metz skrev:
Haj Fredrik

A du vet, jag bromsar så sällan

o du, funkade bromsljusen då du körde bakom mig?

/ Bengt Metz


Vet inte, jag låg allt för nära för att se några bromsljus.

Fredrik
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



FredrikÅ skrev:
flopp skrev:
När är nästa gång?


Nästa gång blir 11/6 och sedan 25/6.

http://www.svedalamotorklubb.se/kalender.htm


Thx!
BTW, flopp = emm från www.944sverige.com

Usch, nu kanske man hamnar i klibbiga banträsket som är oerhört svårt att ta sig ur misstänker jag...

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
flopp skrev:
FredrikÅ skrev:
flopp skrev:
När är nästa gång?


Nästa gång blir 11/6 och sedan 25/6.

http://www.svedalamotorklubb.se/kalender.htm


Thx!
BTW, flopp = emm från www.944sverige.com

Usch, nu kanske man hamnar i klibbiga banträsket som är oerhört svårt att ta sig ur misstänker jag...


Varför har du inte samma nick? Jag blir bara förvirrad

(välkommen till banträsket)

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Anna

Menar du inte Barträsket
Jag hängde mest i baren

o du, varför åker ni inte med MGCC, brukar vara ett trevligt opretentiöst gäng

Vi behöver även banfunkisar den 12/5 till Ljungbyhed, gratis åkning (och matpåse) för funktionärer (2 pass)

Kontakta mig om intresse finnes

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



Anna E skrev:
flopp skrev:
FredrikÅ skrev:
flopp skrev:
När är nästa gång?


Nästa gång blir 11/6 och sedan 25/6.

http://www.svedalamotorklubb.se/kalender.htm


Thx!
BTW, flopp = emm från www.944sverige.com

Usch, nu kanske man hamnar i klibbiga banträsket som är oerhört svårt att ta sig ur misstänker jag...


Varför har du inte samma nick? Jag blir bara förvirrad

(välkommen till banträsket)


emm var upptaget =/

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
Eftersnack
2007-05-07 Sturup Raceway Svedala MK Kvällsträning
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (4663 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande