Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
7:56 BTG med M3 E46 (splittad tråd)
1, 2   >>
5873 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Tor Helge skrev:
Vill ni veta mer är det bara att fråga.

Ja men det er off Topic og skulle vært i en annen tråd

Hvor mye veier bilen din nå og hva ble BTG?

Misunnelig på dine 10 dager i Eifel Mountains


Bilen väger ca 1400 kg nu.

Bästa BTG blev 7.56!
Hade tre tomma varv i Söndags morse och körde de första lung och kollade om det var blött sen gick det undan. drive: Andra varvet var 7.58 och sedan tog jag i lite till och fick till ett 7.56! Tror iofs att en bättre förare kan köra 5-10 s snabbare än så, bl a så kan man köra lite fortare i Ex-Mühle, Mutkurve (tror jag) och PG2.

Du kan ju alltid glädja dig åt att jag inte är där längre.
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



7.56!!


_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Tor Helge skrev:
Bästa BTG blev 7.56!


Du begynner å få fart på Beemern nå ser jeg thumbs up
Hmmm må kjore mere varv jeg og trene mer


Jo den börjar röra på sig! Lite kul att man hör snack om det när man pratar med Sabine och annat folk i byn. Bl a så fick jag höra från RR att jag kört ifrån en av AMGs testförare i en SL55. Hans kommentar var att nästa gång skulle han också ha R-däck!
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Varför fråga man inte dig om man fick sig en åktur när man ändå var på plats

Men jag får väll tänka att jag inte skulle fått plats i stolen.

_________________
// Jani Hast
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Jani Hast skrev:
Varför fråga man inte dig om man fick sig en åktur när man ändå var på plats

Men jag får väll tänka att jag inte skulle fått plats i stolen.


Snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor.

Du hade nog fått plats men vi får ta det nästa gång.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Tor Helge skrev:
Av teoretiske grunner lurer jeg på hva slags hastigheter du får på de forskjellige partiene - hoppet för Flügplatz, gjennom hoyresvingen Flügplatz, Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Kesselchen, Pflanzgarten I II og III


Quiddelbacher Höhe är varvstopp på fyran ca 220-230 mätarfart, Flugplatz 170-180 i ingången, ca 260 efter hoppet före Schwedenkreuz, 190-200 igenom SX, över 240 på mätaren före kompressionen i Fuchsröhre, över 230 före Mutkurve, ca 200 före PF1, ca 170-180 PF2 innan Schwalbenswanz går det ca 230. Vad menar du med PF3?

Sen är detta mätarfart.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Tor Helge skrev:
johann skrev:
Tor Helge skrev:
Av teoretiske grunner lurer jeg på hva slags hastigheter du får på de forskjellige partiene - hoppet för Flügplatz, gjennom hoyresvingen Flügplatz, Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Kesselchen, Pflanzgarten I II og III


Quiddelbacher Höhe är varvstopp på fyran ca 220-230 mätarfart, Flugplatz 170-180 i ingången, ca 260 efter hoppet före Schwedenkreuz, 190-200 igenom SX, över 240 på mätaren före kompressionen i Fuchsröhre, över 230 före Mutkurve, ca 200 före PF1, ca 170-180 PF2 innan Schwalbenswanz går det ca 230. Vad menar du med PF3?

Sen är detta mätarfart.


På en annen side så kjorer du vel alt for sakte hvis du har tid til å se på meteret på noen av disse stedene


Eller så är jag väldigt snabb på att läsa av mätarna.
En del av farterna har jag dock räknat om från varvtal.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Tor Helge skrev:

Ja det er vel det letteste. I bilen min er rattet i veien, ser ikke Speedometer mellom 160-170 og 260. Men nå blir det nytt Sparco ratt neste tur så da blir det nok bedre

PS! Så du bilen min på RR, eller har de gjemt den unna der de lagrer biler?


Du får helt enkelt köra mellan 170 och 260 hela varvet!

Såg den inte denna gången så den står nog undangömd från klåfingriga fingrar.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Tor Helge skrev:
johann skrev:
Tor Helge skrev:

Ja det er vel det letteste. I bilen min er rattet i veien, ser ikke Speedometer mellom 160-170 og 260. Men nå blir det nytt Sparco ratt neste tur så da blir det nok bedre

PS! Så du bilen min på RR, eller har de gjemt den unna der de lagrer biler?


Du får helt enkelt köra mellan 170 och 260 hela varvet!

Såg den inte denna gången så den står nog undangömd från klåfingriga fingrar.


Bra thumbs up Står fint der. Finnes det noe bedre sted å ha parkert sin bil da, 3 km fra Die Grüne Hölle Står vel på Ringen din også?

Ser vi har samme Avatar sving også


Japp, står hos dem åsså där den hör hemma, i trakterna av Ringen! thumbs up
Saknar den dock då det är banträffar här hemma men då får man väl åka ner igen.

Japp, Wehrseifen. Är JW skyldig till din också?
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



På de bilder som tagits på dig Johann (och är publicerade i en annan tråd) har du en en passagerare som har en "maskin" i handen...

Hur är kontrollen vid roll-out? Går det att lägga "apparaten" under sätet och sedan får passageraren hala fram den innan Antoniusbuche? Eller är de stenhårda med detektiver i depån?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



BTG skrev:
På de bilder som tagits på dig Johann (och är publicerade i en annan tråd) har du en en passagerare som har en "maskin" i handen...

Hur är kontrollen vid roll-out? Går det att lägga "apparaten" under sätet och sedan får passageraren hala fram den innan Antoniusbuche? Eller är de stenhårda med detektiver i depån?

Mvh / Micke


Jag hade Digital kamera i handen när vi körde ut i Roll-outen när jag var ner i helgen.

_________________
// Jani Hast
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Frazze skrev:
7.56!!



Insämmer i I hyllningarna thumbs up . Sub 8, imponerande!!

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Jani Hast skrev:
Jag hade Digital kamera i handen när vi körde ut i Roll-outen när jag var ner i helgen.


Ahaaaa....
Vågar man hoppas på att de släppt lite på tillämpningen av sitt idiotiska fotoförbud?

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
BTG skrev:
På de bilder som tagits på dig Johann (och är publicerade i en annan tråd) har du en en passagerare som har en "maskin" i handen...

Hur är kontrollen vid roll-out? Går det att lägga "apparaten" under sätet och sedan får passageraren hala fram den innan Antoniusbuche? Eller är de stenhårda med detektiver i depån?

Mvh / Micke


Verkar inte vara några större problem med videokameror längre så länge de inte sitter allt för tydligt monterade.
Citera
Nürburgring
7:56 BTG med M3 E46 (splittad tråd)
1, 2   >>
5873 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande