Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-26 HPC & Rejsa på långa Anderstorp
1, 2, 3, 4   >>
14272 besök totalt
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Jag får tacka för ett väldigt trevligt arrangemang, vädret visade sig från sin sämsta sida tyvärr men annars tycker jag att det var jättekul att få köra lite på långa Anderstorp! Väldigt bra skött träffen med gott säkerhetstänk från arrangör och den biten, det blir ju lite speciellt när det är såpass med vatten på banan...

Jag hade varit redig och packat ner r-däck och domkraft mm för att byta däck vid banan, men jag hoppade över det eftersom mönstret i r-däcken kändes rätt hopplöst i detta vädret, så jag tog och körde på gatdäcken som var rätt lömska och ganska så greppfria i kurvorna. Bilen kompenserade det dåliga greppet med ett flitigt blinkande med ESP-lampan, väldigt nyttigt att få köra lite med gatdäck när det är blött tyckte jag, så man ser lite mer vad som händer när det börjar kasa.

Tack för en trevlig kväll alla inblandade, och jag hoppas jag inte bromsade upp för många på första passet när det var omkörningsförbud.

Några bilder då, dåligt med den varan då vädret inte riktigt kändes lockande att fotografera i...


Regn regn regn...


Ett helt gäng med Rejsa-kändisar på plats, Maciek hamnade bakom mig i kön ut på banan, det var väl enda gången man fick ligga framför...


Eftersom det var krypkörning bitvis på första passet för att folk ville få en liten lucka och stå på lite så passade jag på att knäppa en bild på hur det såg ut, skulle nästan haft vindrutetorkare och defroster istället för linsskydd....

_________________
Peter Karlsson
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



sicket dyng väder!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Tack alla som kom, och ni skötte är bra på banan!
Vill tacka alla som hjälpte till, flaggvakter m.m. Det flöt på hyffsat fint för att va så kasst väder m.m.
Sen så har jag och Yashar aldrig arrangerat banträffar innan, så ni får ha lite hänsyn

Endast en avåkning idag, tyvärr en, men ändå rätt bra med tanke på vädret!
Hoppas det löste sig bra för killen, såg mest bara ut å vara kosmetiska saker som förstördes!

MVH
István

_________________
István Csiszár
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Tack för ett trevligt banmöte, intressant att köra i hällregn med Cup-däcken. Fungerar t om bättre än Bridgestone! Kommer gärna igen! /easec från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



Härligt
att få träffa så mycket trevligt folk.

Ett utmärkt arrangemang som flöt på riktigt bra trots ett ihärdigt regnande. Tycker ni gjorde det riktigt proffsigt och styrde upp det bra säkerhetsmässigt. Att dessutom alla hade koll i backspeglar och inte pressade varandra gjorde det hela vara ändå bättre thumbs up

Mycket nyttigt att få åka R-däck i blötan. Man lärde sig tidigt var gränserna går och vad varierande underlaget kan vara på banan. Var tvungen att sticka vid 19-tiden för att åka upp till hotell för övernattning.

Dessutom lite roligt att träffa några 944-vänner också

Jag åker gärna med HPC igen om jag får

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Istvan skrev:
Tack alla som kom, och ni skötte är bra på banan!
Vill tacka alla som hjälpte till, flaggvakter m.m. Det flöt på hyffsat fint för att va så kasst väder m.m.
Sen så har jag och Yashar aldrig arrangerat banträffar innan, så ni får ha lite hänsyn

Endast en avåkning idag, tyvärr en, men ändå rätt bra med tanke på vädret!
Hoppas det löste sig bra för killen, såg mest bara ut å vara kosmetiska saker som förstördes!

MVH
István


Ännu verkar inget allvarligt ha dykt upp i alla fall. Nån varningslampa gick igång efter två mil, men släcktes igen så snart vi stannat. Dogge får väl själv kommentera när han rengjort och haft bilen på lyften. Kommer en suddig, men VÄLDIGT förklarande bildserie på hur det gick till imorgon eftermiddag.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Tack HPC! Bra skött tycker jag. thumbs up

Riktigt kul att få köra på regn, bilen fungerade långt över förväntningarna och det gick att stå på rätt bra.
Kul att tampas med lite bilar, roligast hade jag nog med en Accord Type-R.


Kul att ses igen Per och kul att ses Mats!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Liten teaser


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



P.P. skrev:
Liten teaser


Trodde inte du skulle kunna hålla dig ända tills nu... !

Det är också konstaterat att det är bättre med audi med 4-krafs och gatdäck än porsche med breda r-däck på mossen när man ska dra upp en rx7:a...

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Det var en trevlig träff! Jag fick åka med under hela träffen. Tack till Karl och Mattias för att jag fick åka med thumbs up

Sedan avslutade vi med att käka ihop med Maciek på McDonald Borås

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003
Inlägg: 102



Det där kan man kalla actionbild Jag fick vara med på ett hörn med m3:an också...

_________________
Anders Svensson
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Tråkigt med avvåkningen, verkligen. Men bilden var riktigt snygg. Ser ut som M3:an går på ställ också

_________________
Lasse Alfons
Citera
Audi Racer
Kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 134



Jepp, det var verkligen en super träff!! klart värt resan trots regnet. Riktigt trevligt att träffa alla Rejsa racers! hoppas att det blir en liknande träff inom en snar framtid.

Dock minus för Corsa däck i regn thumbs down har aldrig kört med något så halt, inte ens fyrhjulsdriften kunde balansera dessa däck utan det var som att åka med slicks på snö..

_________________
Lennart Strömbäck
Audi A4 2.0TFSI quattro -2010
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Audi Racer skrev:
Dock minus för Corsa däck i regn thumbs down har aldrig kört med något så halt, inte ens fyrhjulsdriften kunde balansera dessa däck utan det var som att åka med slicks på snö..


Mina Pzero Corsa C modell äldre tyckte jag funkade helt ok! Halt var det ju, men klart körbart!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Tycker också det funkade bra igår. Jag va tvungen att sticka lite tidigare. Men det blev rätt mycket kört ändå.

Imponerad över att alla skötte sig så bra. thumbs up

Åkte lite bakom en ljusblå M3E36 som åkte precis som man ska när det är blött. Fel spår men ändå rätt. thumbs up

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Audi Racer
Kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 134



Karl Birgander skrev:
Audi Racer skrev:
Dock minus för Corsa däck i regn thumbs down har aldrig kört med något så halt, inte ens fyrhjulsdriften kunde balansera dessa däck utan det var som att åka med slicks på snö..


Mina Pzero Corsa C modell äldre tyckte jag funkade helt ok! Halt var det ju, men klart körbart!


Ja, konstigt, körde tidigare med Toyo R888 och dom fungerade riktigt bra i regn med quattro, så att dessa skulle fungera sämre var en överraskning.

_________________
Lennart Strömbäck
Audi A4 2.0TFSI quattro -2010
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Samuel Lindkvist skrev:
Tycker också det funkade bra igår. Jag va tvungen att sticka lite tidigare. Men det blev rätt mycket kört ändå.

Imponerad över att alla skötte sig så bra. thumbs up

Åkte lite bakom en ljusblå M3E36 som åkte precis som man ska när det är blött. Fel spår men ändå rätt. thumbs up


Tack för din omedvetna spårvalsvisning!
Körde efter några varv (försökte iaf... ) och såg och lärde!

Den går fint din m3:a! Snyggt kört!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

A_Svensson skrev:
Det där kan man kalla actionbild Jag fick vara med på ett hörn med m3:an också...


Aha, så du fanns här. Snacka om att ha första parkett. Måste varit lite i din bil...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Trevligt arrangemang thumbs up
Tack Istvan &Co

Bra upplägg med att först ha hastighetsbegränsning och omkörningsförbud
det första passet. Då kunde man utforska greppet utan att tänka på att
kolla i backspeglarna.

Många körde bra och fort, men för egen del gick det inte bra, var nog en av de absolut långsamaste bilarna
på banan om inte den långsamaste. Bakelitbakdäck och ingen bakkrängare.
Hade verkligen noll grepp i vätan. Men det är alltid kul att ratta
och träffa rejsa folk.

Hondaklubben får gärna bjuda in Rejsa igen!

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
MZM
Forserum (Jkpg)
Här sen Apr 2004
Inlägg: 326



Även jag får tacka för en trevlig kväll, även om jag bara körde 4 varv. Kombinationen oerfaren förare, regn och slitna lågprisdäck bak gjorde upplevelsen lite för spännande när man snurrade i riktigt låg hastighet (startkurvan) . Hoppas på fler körningar i bättre väder!

_________________
Martin Ek
Citera
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003
Inlägg: 102



P.P. skrev:
A_Svensson skrev:
Det där kan man kalla actionbild Jag fick vara med på ett hörn med m3:an också...


Aha, så du fanns här. Snacka om att ha första parkett. Måste varit lite i din bil...


Jo det kan man lugnt säga. Hoppas allt gick bra med dig och bilen. Tänkte först stanna, men det var lite mycket trafik bakåt, med dålig sikt så valde att fortsätta in till depån och säga till.

Mer bilder?

_________________
Anders Svensson
Citera
Eftersnack
2007-06-26 HPC & Rejsa på långa Anderstorp
1, 2, 3, 4   >>
14272 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande