Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Mantorp Park - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (48511 totalt)
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



PeOR skrev:
Nu har jag lagt in den röda M3'n också. Jag har ett bestämt minne av när jag blev omkörd av den ett varv. "Hur kan den bara köra om så på rakan sådär", tänkte jag med hakan i knäet. Men det hade ju sina förklaringar.



Peo.


Haha jo den ska ju i alla fall gå lite bättre än orginal. Skoj att du lagt upp våra tider också

_________________
/Petter Ledin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Uppdaterat första inlägget med start/stopp, tack Petter! thumbs up

_________________
Johan Bergin
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Lite bromsjämförelser.




Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare

_________________
Johan Bergin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Fellänkning så rätt kommer under

_________________
/Petter Ledin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Petter skrev:
PeOR skrev:
Nu har jag lagt in den röda M3'n också. Jag har ett bestämt minne av när jag blev omkörd av den ett varv. "Hur kan den bara köra om så på rakan sådär", tänkte jag med hakan i knäet. Men det hade ju sina förklaringar.



Peo.


Haha jo den ska ju i alla fall gå lite bättre än orginal. Skoj att du lagt upp våra tider också



otroligt roligt Peo
Hur gör du för att ta ut peak-hastigheter samt g-krafter i div kurvor?

Skulle vi plocka ut olika förares maxhastigheter på olika sektioner så skulle vi ju tillsammans få till ett riktigt snabbt varv

Gaute kör ju som om han stulit bilen genom hårnålen och chikanen. Själv kör jag ju fort genom långhögern efter parisen och utgången från denna, till och med snabbare än supramannen som annars är väldigt snabb överlag. Dock kör jag snabbare i 8 punkter av 15 än supramannen, men hans sluthastighet på rakan är ju inte att leka med
Pe
Skoj att sitta och analysera och fundera på vad man kan göra för att öka farten tills nästa gång.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



FEED ME skrev:
Finns det fortfarande inte någon .cir-fil från Mantorp?
Eller har jag missat var den ligger?

Jag ska dit och köra AMS Track Day den 24 maj -kanske kan försöka tillverka en sådan där då annars...

Jag var även där och körde med Peugeot Sport Club förra helgen. Har lite loggad data från några varv med en Peugeot 207RC (helt orginal) som jag körde på som bäst 1.41,1. Vet inte om det kan vara av intresse för någon att jämföra med en lite mer "normal" bil än super(supra!)-Porschar och CSL'er...



Erik, hoppas du lägger upp ett varv från dagen. Du behöver inte skämmas om du är långsammare (försöker trissa lite )

_________________
/Petter Ledin
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Petter skrev:

Erik, hoppas du lägger upp ett varv från dagen. Du behöver inte skämmas om du är långsammare (försöker trissa lite )


Det blev 1.27,9 som bäst idag. Loggfiler och video kommer när jag får tid...
Det var nog mer en prestation av bilen än av mig som förare. Det finns minst en sekund till att hämta, antagligen mer ändå. Jag måste öva lite mer för att få till det riktigt bra. Ju snabbare bil, desto svårare att köra riktigt bra rundor...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



FEED ME skrev:
Petter skrev:

Erik, hoppas du lägger upp ett varv från dagen. Du behöver inte skämmas om du är långsammare (försöker trissa lite )


Det blev 1.27,9 som bäst idag. Loggfiler och video kommer när jag får tid...
Det var nog mer en prestation av bilen än av mig som förare. Det finns minst en sekund till att hämta, antagligen mer ändå. Jag måste öva lite mer för att få till det riktigt bra. Ju snabbare bil, desto svårare att köra riktigt bra rundor...


Skoj, det var riktigt snabbt
Jag har också några varv filmade kanske skulle lägga upp det med

_________________
/Petter Ledin
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



H,hi, ja jag kör ju fort på fel ställen, tror snuten var efter mig just där faktiskt
Sätter en slant på att jag har mest driftvinkel på detta varv mot er andra

Generellt mot andra länder skulle jag gissa att vi ligger i framkant med hobbybilkörningsnörderi gällande loggning. (är en del på ett stort engelskt CSL forum, de vet knappt vad en driftbox är)

De e ju bra, man lär sig ju en del om man kollar loggen.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Mantorp.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2008-05-27_u3_mantorp . . . .

Nya Bilstein PSS9 fram men de gamla dämparna bak, nöden har ingen lag.... Överdrivet svansvillig i turn in in i Mjölby o parisen, jag fick verkligen köra med silkesvantar där . Ovant med innerhjulsspinn ut ur F2-kurvan som jag inte hade med gamla chassit, fick justera spårvalet lite för det... Jag trodde först att svansvilligheten berodde på att jag blandat olika kit med dämpare fram o bak vilket borde vara den uppenbara anledningen. Men som jag skriver längre ner om senare träffar så verkar Yokohama 048-däcken ev. kunna ge den effekten på bilen när de börjar bli slitna. Vilda gissningar men brett gick det...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

_________________
Magnus Thomé
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Magnus Thomé skrev:
Mantorp.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2008-05-27_u3_mantorp . . . .

Nya Bilstein PSS9 fram men de gamla dämparna bak, nöden har ingen lag.... Överdrivet svansvillig i turn in in i Mjölby o parisen, jag fick verkligen köra med silkesvantar där . Ovant med innerhjulsspinn ut ur F2-kurvan som jag inte hade med gamla chassit, fick justera spårvalet lite för det... Jag trodde först att svansvilligheten berodde på att jag blandat olika kit med dämpare fram o bak vilket borde vara den uppenbara anledningen. Men som jag skriver längre ner om senare träffar så verkar Yokohama 048-däcken ev. kunna ge den effekten på bilen när de börjar bli slitna. Vilda gissningar men brett gick det...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


1.32.89 med dunderklumpen är ju fint Magnus. Du är konsekvent på rakan med ca 204GPS KM på alla 4a varven thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Öpnnade detta Edströmsvarv igen och körde repair på det och vips blev det ett 1,25,9 varv...hmmmm och även mitt 1,26,6 varv blev efter lite repar ett 1,26,4 varv, hmmmmm Plötsligt så är man bara 0,6 efter toppföraren..

Så va säger drifbox proffsen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Erik (Feedme) i Gallardo runt Mantorp på snabba 1.27,9.

Eriks egen beskrivning av varvet:
"Men här kommer i alla fall ett av mina 1.27,9-varv.
Satt med mig som förare i en Lamborghini Gallardo SE med 520 hk i den helt orginal motorn. Chassi är däremot bytt till ett helt inställbart racechassi från KW. Hjulinställningar och cornerweight är utförda för att det ska gå bra på bana... Däck är Pirelli P Zero Corsa R-däck. Vädret var torrt och fint. Det var dock lite oljespill i slutet av Dragstrip-rakan. Det i kombination med lite fadande bromsar, gjorde att jag tog det lite extra lugnt innan Mjölby..."

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2008-06-23_u5345_mant . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Första upplägget är uppdaterat med en efterlängtad banprofil.

TACK Erik!

_________________
Johan Bergin
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Gjorde en jämförelse med min bil (Westfield) och Gallardon



Skulle gärna lägga upp filen om jag visste hur man gjorde
Däremot har jag varvet på film där man ser att det görs många tabbar på det snabbaste varvet Börjar ca 5:30 in i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=o9Rl3sYrZUA&feature=user

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Kimmen skrev:
Gjorde en jämförelse med min bil (Westfield) och Gallardon



Skulle gärna lägga upp filen om jag visste hur man gjorde
Däremot har jag varvet på film där man ser att det görs många tabbar på det snabbaste varvet Börjar ca 5:30 in i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=o9Rl3sYrZUA&feature=user


Jag tror det blir bättre om du ändrar till meter istället för sekunder på x-axeln.
Skoj att jämföra

_________________
/Petter Ledin
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



ok, då blev det såhär.


_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Nytt, spännande varv från Mikael Kenson i Ultiman.

"Bilen är en Ultima GTR och för dagen körde jag med 0,5 bars laddtryck bara. Jag körde detta varv när det hade börjat regna men det var inte direkt blött ännu och jag hade kört av bakre krängaren tidigare på morgonen så det var långt ifrån optimalt men ändå kanske kul för andra att titta på precis som jag tycker det är grymt kul att titta på deras varv och jämföra."

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2008-09-07_u5345_1265 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



[quote="Petter"][quote="Petter"][quote="PeOR"]Nu har jag lagt in den röda M3'n också. Jag har ett bestämt minne av när jag blev omkörd av den ett varv. "Hur kan den bara köra om så på rakan sådär", tänkte jag med hakan i knäet. Men det hade ju sina förklaringar.



Varför tog nån bort kimmens tider på grafen ?
Hur fort gick ultiman då ?

_________________
Michael Öhrström
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Micke R1 skrev:
Hur fort gick ultiman då ?


Eftersom det var med låg effekt och lite sliskig inbromsning mot Mjölbykurvan så var topfarten bara 231.x.

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Mantorp Park - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (48511 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande