Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Mantorp Park - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (48506 totalt)
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Ahh.. tänkte mest på varvtider.

_________________
Michael Öhrström
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Det är ingen som tagit bort, det är bara att den ligger under körteknik.

Micke R1 skrev:


Varför tog nån bort kimmens tider på grafen ?
Hur fort gick ultiman då ?


PeOR skrev:
Nu med Joakim Granfors Westfield (Kimmen). På ett ställe, innan chikanen, så är alla andra bilar utklassade avseende hastighet. I övrigt så verkar det som att Westfielden tillåter senare bromsning och högre snitthastighet genom kurvorna. Ruggigt fort går det i alla fall.

Nu vill jag ha lite loggfiler från alla som heter Samuel i förnamn.


_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Jag kompletterade med Kenson på Körteknik/Mantorp.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Någon som har Mantorp korta banan för att lägga in i en gps laptimer? Jag hittar bara långa banan här.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Filip skickade oss ett varv på rejäla 1.32,99 med hans M3a, tiden går fort när man har roligt Hittar inte hans biltråd nu men det kanske vi kan komplettera med senare.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2009-05-18_u5345_1.32 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Vad anger siffrorna vid knycken efter Parisern? Maxfart på lilla rakan eller hastighet i en viss punkt i kurvan?

Tänkte mest eftersom den kurvan är plattan i mattan i mina loggar så det blir lite skumt...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



jbergin skrev:
Filip skickade oss ett varv på rejäla 1.32,99 med hans M3a, tiden går fort när man har roligt Hittar inte hans biltråd nu men det kanske vi kan komplettera med senare.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2009-05-18_u5345_1.32 . . . .


Finns ett varv på 1.32,89 också, men det har dropouts, bägge varven är det dock passeringar på, så lite klen fart i snabba vänstern efter mjölby. ,89-varvet tog det stopp i hårnålen efter snabba vänstern istället.
Så lägre 32'a hade nog vart möjligt, men schabblade bort de få fria varv man hade själv, så flesta tiderna låg på låga 33'or.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50063 finns biltråden i, toyo r888 255-18, nästan slut pagid gula fram och pfc-skivor, samt en förvirring om det är ett kw v3 eller clubsport som sitter på, hur som helst är det alldeles för mjukt, trots att den är så hög det går fram (-2cm för millway-camber-plattorna), så går det i botten med max comp..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
MaZ skrev:
Vad anger siffrorna vid knycken efter Parisern? Maxfart på lilla rakan eller hastighet i en viss punkt i kurvan?

Tänkte mest eftersom den kurvan är plattan i mattan i mina loggar så det blir lite skumt...


Hej, kan du ta en skärmdump eller ange vilken fil du tittar på?

_________________
Johan Bergin
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Scrolla upp så ser du bilden jag kollar på...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



jbergin skrev:
MaZ skrev:
Vad anger siffrorna vid knycken efter Parisern? Maxfart på lilla rakan eller hastighet i en viss punkt i kurvan?

Tänkte mest eftersom den kurvan är plattan i mattan i mina loggar så det blir lite skumt...


Hej, kan du ta en skärmdump eller ange vilken fil du tittar på?


Jag undrar samma sak som Maz och vi har nog båda tittat på bilden ovan där alla färgglada angivelser är listade.

I den kurvan där Spjuvern inte har ngn hastighetsangivelse, är det som sagt maxhastighet på rakan, apexhastighet eller vad ska anges?

Det är full pedal som gäller där för mig oxå så...
Kanske det är så för Spjuvern oxå och därför har han lämnat den rutan tom?

Mina loggar kommer från ett annat system, men är man välkommen att få med lite jämförelser ändå från lite "udda" fordon? Kul att se vad styrka och svagheter ligger om än lite grovt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Jag släpper av lite i snabba högern, från 142 till 141 km/t. Så där har han alltså tagit max innan släpp, tror det kan gälla alla bilar i listan eftersom alla har gott med mos .

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Citat:

MaZ skrev:
Vad anger siffrorna vid knycken efter Parisern? Maxfart på lilla rakan eller hastighet i en viss punkt i kurvan?

Tänkte mest eftersom den kurvan är plattan i mattan i mina loggar så det blir lite skumt...


Kimmen har rätt argument. Det är maxhastigheten. I punkten innan finns det vissa ekipage som släpper av på gasen. För de som kan hålla fullt järn hela vägen från Parisern har punkten innan ingen funktion.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Jag har nåt skumt med mina filer från mantorp, trots att jag använt och sparat med mål-linjen så blir det en förskjutning när jag jämför med andras varv med samma start/mål?
Har även ett par filer där grafen bara blir en jämn linje, men datat verkar finnas där?

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



om förskjutningen kommer under varvet så beror det på spårval och "olika längd på banan". Om förskjutningen finns redan från början så får man anpassa den fil som är oklippt att matcha mot den som är klippt.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



PeOR skrev:
om förskjutningen kommer under varvet så beror det på spårval och "olika längd på banan". Om förskjutningen finns redan från början så får man anpassa den fil som är oklippt att matcha mot den som är klippt.

Peo.


Det verkar vara förklaringen, jag och Thomé åker mer lika, Gaute kör ett varv som är 20-30 meter kortare än andra.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Fick en kul fil som visar att Spjuvern rastat M3an runt Mantorp den 1/7-09, snabbaste varvet visar 1,29.99 och en snabb titt på de andra varven visar att det finns ännu mer fart i bilen .

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2009-07-02_u5345_1299 . . . .

Jag tror detta är biltråden, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30217 thumbs up

_________________
Johan Bergin
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



jbergin skrev:
Fick en kul fil som visar att Spjuvern rastat M3an runt Mantorp den 1/7-09, snabbaste varvet visar 1,29.99 och en snabb titt på de andra varven visar att det finns ännu mer fart i bilen .

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2009-07-02_u5345_1299 . . . .

Jag tror detta är biltråden, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30217 thumbs up


ja äntligen vart den en 1.29 tid även om den var väldigt hög

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Även Gzon besökte Mantorp och placerade sin bil i Alx händer.

Bilen är en Nissan Skyline R34 GTR och resultatet blev:

1.24,9 med Alx ( )
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2009-07-03_u5345_1.24 . . . .

1.27,5 med Gzon
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_mantorp_2009-07-03_u5345_1.27 . . . .

Martin fyller säkert på med mer info om bilen

_________________
Johan Bergin
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Tack Johan för uppladdningen av filerna.

Detta var premiärtestet på bilen för i år. Chansade vilt på hjulinställningen dagen innan och körde maskinen på lite lägre effekt än vad som är tänkt. Kan inte säga annat än att jag har lite att lära ang. körningen då det skiljde så pass mycket mellan Alx och min tid. Tror heller inte att Alx tid var optimal då han hade mig både som extravikt och orolig ägare brevid sig i bilen. Dock så skötte sig Alx riktigt fint och visade hur en plastraket ska köras.

Bilen hade vid tillfället någonstans 500-550Hk och vägde vid körningen ca 1750kg med passagerare. 30 grader varmt och strålande solsken.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Intressant logg! Fick ju lära mig en ny funktion "Graph measure" av Björn Fehrm. Där ser man att Alx tar drygt en halv sekund på dig i den långa svepande vänsterböjen efter långa rakan (vet inte vad böjen heter...).

Nåväl, det märks ju att du kör fort också! Du har Vmax 233 och Alx 234, dock bromsar han mycket senare än du (drygt 30 meters skillnad på långa rakan).

Nu är jag mest van med loggar från Ringen, men intressant att se att det bara skiljer 1,5 meter på helvarvet mellan dig och Axl. Han kör (såklart) ett kortare varv. Trodde dock att det skulle skilja mer. Du verkar helt enkelt köra riktigt bra, även om du bromsar lite för mycket (jämfört med proffset).

Du är blå och Axl röd.

Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Tack Peter för de positiva orden. Jag satt och jämförde spårval och då känns det som att man är ute o cyklar helt i vissa partier. Vad säger ni om spårvalen?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Mantorp Park - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (48506 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande