Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
100800 besök totalt
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Loggad data och varv Ni vill dela med Er av. Skicka bara mail med filen tillsammans med bil, däckstyp och övrig information som kan vara intressant vid jämförelser.

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Banprofil (Circuit overlay) till Nordslingan:
https://rejsa.nu/im/_log_general/cicuit_overlay_nordschleife_2007-06-2 . . . .

BTG-split till Nürburgring, Courtesy of PeterF:
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2011-05-19_u5345 . . . .

BTG-split till Nordslingan:
https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2009-06-10_u5345 . . . .

Stående start, T13 till Gantry:
https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2009-05-04_u5345 . . . .

Splittar stående start T13:
https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2009-05-04_u5345 . . . .

BTG, inklusive 6 splittar - uppdaterad 26/10 2009:
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2009-10-26_u5345 . . . .

Ny 6 splits BTG fil för Nordslingan som rättar ett startfel vid Bridge
och gör att sista splitten går Hohe Acht till Gantry, dvs du kan nu se
varvets alla sektioner på splittarna utan att räkna ut sista delen.
Den sista splitten slutar 4 meter före Gantry, det måste göras så för
att det ska funka, den saknar därför ca 0,1 sekund i praktiken. Hela
BTG tiden är nu korrekt och identisk med Gautes ursprungliga BTG fil.

Installations instruktion: Ändra namnet på den nedladdade filen till
DBOX.dsf och lägg den i DATA mappen på ditt SD kort. Ladda filen i
Boxens meny (LOAD SPLITS) innan du kör.

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Ett av Richard Göranssons fulla varv under Loadeds besök i Juni, finns ett par MYCKET snabba passager
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2007-06-27_u5345 . . . .

Splittar till samma varv... OBS, fullt Sport Auto-varv dvs start/mål på T13.
https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2009-05-04_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Är det någon händig mäniska som kanske har sport autos split tider och ladda ner. Det är ju riktigt bra jämnförelsepunkter...

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Daniel Gudmundsson skrev:
Är det någon händig mäniska som kanske har sport autos split tider och ladda ner. Det är ju riktigt bra jämnförelsepunkter...


Faktum är jag hade Sport Autos loggsystem i min bil hela frikörningsdagen, jag skulle då kunna jämföra mig på alla punkter rakt av med Horst. Allt enligt ders sektorer o s v, nu till det tråkiga..........klart som fan att det var regn hela denna sista frikörningsdag Nåväl den hade oxå driftmode, så Sport Auto ska skicka mig min drift logg runt ringen Analyserat av deras guru:-) Werner Gussenbauer Sport Auto Driftchallanges vinnare på Hochenheim, han ville inte åka med mig runt, no insuranse som han uttryckte det

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Göte RS6 Sjögren skrev:


Faktum är jag hade Sport Autos loggsystem i min bil hela frikörningsdagen, jag skulle då kunna jämföra mig på alla punkter rakt av med Horst. Allt enligt ders sektorer o s v, nu till det tråkiga..........klart som fan att det var regn hela denna sista frikörningsdag Nåväl den hade oxå driftmode, så Sport Auto ska skicka mig min drift logg runt ringen Analyserat av deras guru:-) Werner Gussenbauer Sport Auto Driftchallanges vinnare på Hochenheim, han ville inte åka med mig runt, no insuranse som han uttryckte det




Såg några riktigt fina foto på det hela! Vet du om dom använder fasta punkter eller går på besta värdet i den sektionen? I så fall är det betydligt enlklare att göra en gämnförelse....

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
M M
SWE
Här sen Jul 2005
Inlägg: 62



Ett litet tillägg för dem som vill åka med Driftbox/PerformanceBox på ringen.

Banan har ganska många täckta partier, vilket gör att GPS mottagningen generellt är till och från.
Rekommenderar varmt att ta med sig en extern antenn.
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Magnus D skrev:
Ett litet tillägg för dem som vill åka med Driftbox/PerformanceBox på ringen.

Banan har ganska många täckta partier, vilket gör att GPS mottagningen generellt är till och från.
Rekommenderar varmt att ta med sig en extern antenn.


Skriver under på detta! thumbs up

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
Välkänd & färgglad standard CSL på MCPS. 7.48 min BTG med 1,8G vid 81km/h i karusellen...

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2007-07-21_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



jbergin skrev:
Välkänd & färgglad standard CSL på MCPS. 7.48 min BTG med 1,8G vid 81km/h i karusellen...

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2007-07-21_u5345 . . . .


Riktigt kul att gämnföra med egna varv, det är STOR hastighets skillnad i många partier mot vad man själv har.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Daniel Gudmundsson skrev:
jbergin skrev:
Välkänd & färgglad standard CSL på MCPS. 7.48 min BTG med 1,8G vid 81km/h i karusellen...

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2007-07-21_u5345 . . . .


Riktigt kul att gämnföra med egna varv, det är STOR hastighets skillnad i många partier mot vad man själv har.




Grattis för du menar väl att din hastighet är högre Då är det bara att memorera lägsta hastigheter...... det ska gå i 130 km/h här osv....
Fantastisk manick den där driftboxen jag trodde inte den skulle ge reultat så snabbt för en hobby åkare som jag. Nästan så man ser fram emot mörka höstkvällar när man kan djupdyka i loggad data!

/ John

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Kul att loggen andvänds. Känner att jag måste förklara mig lite då jag tycker det går lite långsamt i toppen av Kesselchen mot angstkurve, jag har på detta varv här inte mer än ca 195 som högsta. Dock ser man på loggen att den är väldigt upp och ner vilket tyder på gasavsläpp p g a trafik o s v. Min logg här vid fritt är ca 220 verkliga och den röda kurvan ser då helt annorlunda ut den är svepande rakt upp. Alltså inga avsläpp. Nåväl som sagt det finns på andra partier oxå, men det går ju alldrig att få ett optimalt varv på ringen p g a trafik. Trafiken hör ju till även under race.

Mest nöjd är jag med mina nya farter i Foxhole. Kör nu lika fort i SX som i Foxhole, ca 244 samt ca 242
Denna fart ger en minst sakt annorlunda upplevelse in mot adenaner forest. Samt jag blir tvungen att bromsa lite mer efter kompen. Jag bromsar dock inget innan kompen, bara ett minimalt avsläpp just inför sedan fullt igenom kompen igen. Snart håller jag kanske helt fullt igenom kompen
Det bör gå att åka 250 verkliga km med min CSL.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Har roliga splitar som vi alla kan använda oss av på ringen. Ska tanka upp dom väl hemma.
Har insett att man inte kan analysera sina varv på ringen om man inte gör det parti per parti(splitar)
Man får en helt annan överblick och helhetsbild thumbs up
Särskilt kul att göra compare run per partier med 3 olika CSL, satt och roade oss en hel kväll jag och några engelskmänn. Deras stora AP bromsar ställer till besvär för dom, det går långsammt

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
M M
SWE
Här sen Jul 2005
Inlägg: 62



Göte RS6 Sjögren skrev:
Kör nu lika fort i SX som i Foxhole, ca 244 samt ca 242


Ganska obehaglig fart i båda partierna
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1091



Göte RS6 Sjögren skrev:
Har roliga splitar som vi alla kan använda oss av på ringen. Ska tanka upp dom väl hemma.
Har insett att man inte kan analysera sina varv på ringen om man inte gör det parti per parti(splitar)
Man får en helt annan överblick och helhetsbild thumbs up
Särskilt kul att göra compare run per partier med 3 olika CSL, satt och roade oss en hel kväll jag och några engelskmänn. Deras stora AP bromsar ställer till besvär för dom, det går långsammt


Är du alltid på Nordschleife när du är ledig/har semester?
Jag måste verkligen ta och skaffa en Driftbox, kul att sitta och kolla data!
Kan tänka mig att det var knäckta herrar med herrejösses bromsar

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Göte RS6 Sjögren skrev:
Kul att loggen andvänds. Känner att jag måste förklara mig lite då jag tycker det går lite långsamt i toppen av Kesselchen mot angstkurve, jag har på detta varv här inte mer än ca 195 som högsta. Dock ser man på loggen att den är väldigt upp och ner vilket tyder på gasavsläpp p g a trafik o s v. Min logg här vid fritt är ca 220 verkliga och den röda kurvan ser då helt annorlunda ut den är svepande rakt upp. Alltså inga avsläpp. Nåväl som sagt det finns på andra partier oxå, men det går ju alldrig att få ett optimalt varv på ringen p g a trafik. Trafiken hör ju till även under race.

Mest nöjd är jag med mina nya farter i Foxhole. Kör nu lika fort i SX som i Foxhole, ca 244 samt ca 242
Denna fart ger en minst sakt annorlunda upplevelse in mot adenaner forest. Samt jag blir tvungen att bromsa lite mer efter kompen. Jag bromsar dock inget innan kompen, bara ett minimalt avsläpp just inför sedan fullt igenom kompen igen. Snart håller jag kanske helt fullt igenom kompen
Det bör gå att åka 250 verkliga km med min CSL.


Som du skriver ser man direkt när det är trafik i de snabba partierna, det är även kul att kolla lite långsammare varv då dom kanske påverkas av gulflagg mm. Kan ändå vara riktigt snabbt i många partier, hittade min snabbaset tid i FX på 236 när jag analyserade ett sådant varv. 244 är imponerande snabbt

Kan man få en åktur i CSLen om man skulle springa på dig där nere vid tillfälle?

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Daniel Gudmundsson skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Kul att loggen andvänds. Känner att jag måste förklara mig lite då jag tycker det går lite långsamt i toppen av Kesselchen mot angstkurve, jag har på detta varv här inte mer än ca 195 som högsta. Dock ser man på loggen att den är väldigt upp och ner vilket tyder på gasavsläpp p g a trafik o s v. Min logg här vid fritt är ca 220 verkliga och den röda kurvan ser då helt annorlunda ut den är svepande rakt upp. Alltså inga avsläpp. Nåväl som sagt det finns på andra partier oxå, men det går ju alldrig att få ett optimalt varv på ringen p g a trafik. Trafiken hör ju till även under race.

Mest nöjd är jag med mina nya farter i Foxhole. Kör nu lika fort i SX som i Foxhole, ca 244 samt ca 242
Denna fart ger en minst sakt annorlunda upplevelse in mot adenaner forest. Samt jag blir tvungen att bromsa lite mer efter kompen. Jag bromsar dock inget innan kompen, bara ett minimalt avsläpp just inför sedan fullt igenom kompen igen. Snart håller jag kanske helt fullt igenom kompen
Det bör gå att åka 250 verkliga km med min CSL.


Som du skriver ser man direkt när det är trafik i de snabba partierna, det är även kul att kolla lite långsammare varv då dom kanske påverkas av gulflagg mm. Kan ändå vara riktigt snabbt i många partier, hittade min snabbaset tid i FX på 236 när jag analyserade ett sådant varv. 244 är imponerande snabbt

Kan man få en åktur i CSLen om man skulle springa på dig där nere vid tillfälle?


Ja, per automatik så är det ju inte alltid på de snabbaste varven man har högst topp hastighet, men ofta. Men det är ju oftast som man kollar på de snabbaste varven i slutändan.
Givetvis är det bara att sitta med i CSLen.
Tittar just i senaste Sport Auto på Kölns flygplats.
Ferrari 599 GTB går runt på 7.47min med Pirelli P Zero. 268 km i Svenskkorset samt 249 i foxhole. Samt 240 km som högsta i upp Kesselchen. Slutligen 293km på döttingerhöe, just på döttinger åkte jag och RG i 279 km med Loaded.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Daniel Gudmundsson skrev:
Är det någon händig mäniska som kanske har sport autos split tider och ladda ner. Det är ju riktigt bra jämnförelsepunkter...


Daniel Sport Auto har 5 sektorer.

Sektor 1. Startlinjen på T13 bis brucke ausgang Aremberg. Antar att det är från den målade vita linjen T13 till bron i Aremberg= en sträcka på 3850m.

Sektor 2. Brucke ausgang Aremberg bis posten 122 ausgang Ex-Muhle= 4235m (från bron Aremberg till 122 skylten utgång Ex-M.

Sektor 3. Posten 122 ausgang Ex-M bis schild Hedwigshöhe ausgang hohe acht=4825m. (från skylten 122 utgång Ex-M till Hedwigshöhe skylten som står utgång hohe acht.

Sektor 4. Schild Hedwigshöhe ausgang hohe acht bis metallbrucke ausgang galgenkopf=4846m( från Hedwigshöhe skylten till Ganty som är efter galgenkopf.

Sektor 5. metallbrucke ausgang galgenkopf bis ausgang Zielkurve alte Nordschleife=2844m ( från gantry till slutet(mål) på gamla slingan T13 just efter högern in på T13)

Man kan ju sätta in dessa splittar i PC programmet hemma om man vill thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Göte RS6 Sjögren skrev:

Särskilt kul att göra compare run per partier med 3 olika CSL, satt och roade oss en hel kväll jag och några engelskmänn. Deras stora AP bromsar ställer till besvär för dom, det går långsammt



thumbs up thumbs up thumbs up


Du är för rolig gubben!!!!
Tacka vet jag orginal bilar...........

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Särskilt kul att göra compare run per partier med 3 olika CSL, satt och roade oss en hel kväll jag och några engelskmänn. Deras stora AP bromsar ställer till besvär för dom, det går långsammt



thumbs up thumbs up thumbs up


Du är för rolig gubben!!!!
Tacka vet jag orginal bilar...........



Faktum är att en orginal CSL är som jag alltid menat just byggd och utprovad för bana samt gata, den skäms inte för sig varken här eller där. De engelska uppgraderade bilarna har ju det ena eller de andra problemet, ja givet är det ju inte lätt att göra om jobbet BMW redan gjort utmärkt, nä då är det väl svårt att få ihop det fullgott. Ap skivor som spricker efter 800mil, icke orginal chassin som skär upp däcken fram o s v, för att inte nämna att 300 inställningsmöjligheter kan ställa till det för hobbyföraren, ja t o m en race ingengjör torde inte ha det helt lätt med det, än mindre bosse o bengt.
Det var ju några större engelska mags på plats, wow sade de om min bil, ser fin ut och den verkar gå grymt bra....gissa följdfrågan.......vad har du gjort med den Den är orginal sa jag(mer camber)
Därefter var det inte så intressant att prata mer med mig
Nä tacka vet jag orginal väl utprovat och underbyggt.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Göte RS6 Sjögren skrev:

Nä tacka vet jag orginal väl utprovat och underbyggt.

"3000 utvecklingsingenjörer är svåra att slå..."
... Citat stulet från valfritt SLC kl.4-team som försöker slå GT3 cuparna med hemmabyggen.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
100800 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande