Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Nordschleife - Loggad data | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (100810 totalt) |
Loggad data och varv Ni vill dela med Er av. Skicka bara mail med filen tillsammans med bil, däckstyp och övrig information som kan vara intressant vid jämförelser.
_________________ Johan Bergin |
||||
Banprofil (Circuit overlay) till Nordslingan:
https://rejsa.nu/im/_log_general/cic BTG-split till Nürburgring, Courtesy of PeterF: https://rejsa.nu/im/_log_general/log BTG-split till Nordslingan: https://rejsa.nu/im/_log_general/sec Stående start, T13 till Gantry: https://rejsa.nu/im/_log_general/sec Splittar stående start T13: https://rejsa.nu/im/_log_general/sec BTG, inklusive 6 splittar - uppdaterad 26/10 2009: https://rejsa.nu/im/_log_general/log Ny 6 splits BTG fil för Nordslingan som rättar ett startfel vid Bridge och gör att sista splitten går Hohe Acht till Gantry, dvs du kan nu se varvets alla sektioner på splittarna utan att räkna ut sista delen. Den sista splitten slutar 4 meter före Gantry, det måste göras så för att det ska funka, den saknar därför ca 0,1 sekund i praktiken. Hela BTG tiden är nu korrekt och identisk med Gautes ursprungliga BTG fil. Installations instruktion: Ändra namnet på den nedladdade filen till DBOX.dsf och lägg den i DATA mappen på ditt SD kort. Ladda filen i Boxens meny (LOAD SPLITS) innan du kör. _________________ Johan Bergin |
||||
Ett av Richard Göranssons fulla varv under Loadeds besök i Juni, finns ett par MYCKET snabba passager
https://rejsa.nu/im/_log_general/log Splittar till samma varv... OBS, fullt Sport Auto-varv dvs start/mål på T13. https://rejsa.nu/im/_log_general/sec _________________ Johan Bergin |
||||
Faktum är jag hade Sport Autos loggsystem i min bil hela frikörningsdagen, jag skulle då kunna jämföra mig på alla punkter rakt av med Horst. Allt enligt ders sektorer o s v, nu till det tråkiga..........klart som fan att det var regn hela denna sista frikörningsdag Nåväl den hade oxå driftmode, så Sport Auto ska skicka mig min drift logg runt ringen Analyserat av deras guru:-) Werner Gussenbauer Sport Auto Driftchallanges vinnare på Hochenheim, han ville inte åka med mig runt, no insuranse som han uttryckte det _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Såg några riktigt fina foto på det hela! Vet du om dom använder fasta punkter eller går på besta värdet i den sektionen? I så fall är det betydligt enlklare att göra en gämnförelse.... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Skriver under på detta! _________________ Johan Bergin |
||||
Välkänd & färgglad standard CSL på MCPS. 7.48 min BTG med 1,8G vid 81km/h i karusellen...
https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||
Riktigt kul att gämnföra med egna varv, det är STOR hastighets skillnad i många partier mot vad man själv har. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Grattis för du menar väl att din hastighet är högre Då är det bara att memorera lägsta hastigheter...... det ska gå i 130 km/h här osv.... Fantastisk manick den där driftboxen jag trodde inte den skulle ge reultat så snabbt för en hobby åkare som jag. Nästan så man ser fram emot mörka höstkvällar när man kan djupdyka i loggad data! / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Kul att loggen andvänds. Känner att jag måste förklara mig lite då jag tycker det går lite långsamt i toppen av Kesselchen mot angstkurve, jag har på detta varv här inte mer än ca 195 som högsta. Dock ser man på loggen att den är väldigt upp och ner vilket tyder på gasavsläpp p g a trafik o s v. Min logg här vid fritt är ca 220 verkliga och den röda kurvan ser då helt annorlunda ut den är svepande rakt upp. Alltså inga avsläpp. Nåväl som sagt det finns på andra partier oxå, men det går ju alldrig att få ett optimalt varv på ringen p g a trafik. Trafiken hör ju till även under race.
Mest nöjd är jag med mina nya farter i Foxhole. Kör nu lika fort i SX som i Foxhole, ca 244 samt ca 242 Denna fart ger en minst sakt annorlunda upplevelse in mot adenaner forest. Samt jag blir tvungen att bromsa lite mer efter kompen. Jag bromsar dock inget innan kompen, bara ett minimalt avsläpp just inför sedan fullt igenom kompen igen. Snart håller jag kanske helt fullt igenom kompen Det bör gå att åka 250 verkliga km med min CSL. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Har roliga splitar som vi alla kan använda oss av på ringen. Ska tanka upp dom väl hemma.
Har insett att man inte kan analysera sina varv på ringen om man inte gör det parti per parti(splitar) Man får en helt annan överblick och helhetsbild Särskilt kul att göra compare run per partier med 3 olika CSL, satt och roade oss en hel kväll jag och några engelskmänn. Deras stora AP bromsar ställer till besvär för dom, det går långsammt _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Är du alltid på Nordschleife när du är ledig/har semester? Jag måste verkligen ta och skaffa en Driftbox, kul att sitta och kolla data! Kan tänka mig att det var knäckta herrar med herrejösses bromsar _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Som du skriver ser man direkt när det är trafik i de snabba partierna, det är även kul att kolla lite långsammare varv då dom kanske påverkas av gulflagg mm. Kan ändå vara riktigt snabbt i många partier, hittade min snabbaset tid i FX på 236 när jag analyserade ett sådant varv. 244 är imponerande snabbt Kan man få en åktur i CSLen om man skulle springa på dig där nere vid tillfälle? _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Ja, per automatik så är det ju inte alltid på de snabbaste varven man har högst topp hastighet, men ofta. Men det är ju oftast som man kollar på de snabbaste varven i slutändan. Givetvis är det bara att sitta med i CSLen. Tittar just i senaste Sport Auto på Kölns flygplats. Ferrari 599 GTB går runt på 7.47min med Pirelli P Zero. 268 km i Svenskkorset samt 249 i foxhole. Samt 240 km som högsta i upp Kesselchen. Slutligen 293km på döttingerhöe, just på döttinger åkte jag och RG i 279 km med Loaded. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Daniel Sport Auto har 5 sektorer. Sektor 1. Startlinjen på T13 bis brucke ausgang Aremberg. Antar att det är från den målade vita linjen T13 till bron i Aremberg= en sträcka på 3850m. Sektor 2. Brucke ausgang Aremberg bis posten 122 ausgang Ex-Muhle= 4235m (från bron Aremberg till 122 skylten utgång Ex-M. Sektor 3. Posten 122 ausgang Ex-M bis schild Hedwigshöhe ausgang hohe acht=4825m. (från skylten 122 utgång Ex-M till Hedwigshöhe skylten som står utgång hohe acht. Sektor 4. Schild Hedwigshöhe ausgang hohe acht bis metallbrucke ausgang galgenkopf=4846m( från Hedwigshöhe skylten till Ganty som är efter galgenkopf. Sektor 5. metallbrucke ausgang galgenkopf bis ausgang Zielkurve alte Nordschleife=2844m ( från gantry till slutet(mål) på gamla slingan T13 just efter högern in på T13) Man kan ju sätta in dessa splittar i PC programmet hemma om man vill _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Du är för rolig gubben!!!! Tacka vet jag orginal bilar........... _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Faktum är att en orginal CSL är som jag alltid menat just byggd och utprovad för bana samt gata, den skäms inte för sig varken här eller där. De engelska uppgraderade bilarna har ju det ena eller de andra problemet, ja givet är det ju inte lätt att göra om jobbet BMW redan gjort utmärkt, nä då är det väl svårt att få ihop det fullgott. Ap skivor som spricker efter 800mil, icke orginal chassin som skär upp däcken fram o s v, för att inte nämna att 300 inställningsmöjligheter kan ställa till det för hobbyföraren, ja t o m en race ingengjör torde inte ha det helt lätt med det, än mindre bosse o bengt. Det var ju några större engelska mags på plats, wow sade de om min bil, ser fin ut och den verkar gå grymt bra....gissa följdfrågan.......vad har du gjort med den Den är orginal sa jag(mer camber) Därefter var det inte så intressant att prata mer med mig Nä tacka vet jag orginal väl utprovat och underbyggt. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
"3000 utvecklingsingenjörer är svåra att slå..." ... Citat stulet från valfritt SLC kl.4-team som försöker slå GT3 cuparna med hemmabyggen. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Nürburgring Nordschleife - Loggad data | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (100810 totalt) |