Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (100810 totalt)
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Fredrik Larsson skrev:
Skoj med fler varv att jämföra med....

Jag har jämfört lite med mitt 8.14 varv med ditt 8.09 varv....
Rätt många ställen det är jämt....

En kurva jag tänkt lite mer på är lauda links, ser inte ut som du håller stummt där.
Kanske har jag för lite fart med mig från kurvan innan men jag håller stummt där...


Bergwerk var avspärrat på detta varvet så det var 50 igenom hela sektionen.....en bil hade brunnit där så man fick köra innerspår utmed curbsen och för att hinna bromsa ned innan alla koner var man tvungen att slå av i Lauda.....väl noterat thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Läskigt snabb vmin i Schwedekruez! thumbs up

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Staffan Bergholm skrev:
Läskigt snabb vmin i Schwedekruez! thumbs up


lätt broms o balansera på femman.

Tror Gaute är snabbare här dock...

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 169



Qvisfr skrev:
Staffan Bergholm skrev:
Läskigt snabb vmin i Schwedekruez! thumbs up


lätt broms o balansera på femman.

Tror Gaute är snabbare här dock...


thumbs up

Kul läsning..

Måste åka till herr bergin och införskaffa mig en sådan manick...

_________________
Johan Blank
NS BTG 8,00
BMW M3

Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

jbergin skrev:


Maila bara, jag lägger upp den bums!


Gaute och Bergin...kom igen nu...fortfarande ingen fil. Snart bär det av!
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
PeterF skrev:
jbergin skrev:


Maila bara, jag lägger upp den bums!


Gaute och Bergin...kom igen nu...fortfarande ingen fil. Snart bär det av!


De första inläggen är uppdaterade med T13 start/mål samt splittar.

_________________
Johan Bergin
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Nu har jag fått filen. Så här ser den ut.

Detta är T13 - Gantry



Detta är vanliga Bridge to Gantry

[/quote]
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare

_________________
Johan Bergin
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Jag hoppas alla är medvetna om att det ligger en split efter ca 12 meter efter Bridge på den standard BTG fil som används här pa Rejsa.

Med den senaste Drift/Performance box softwaran innebär det att man får en första splittid på några tiondelar på displayen under hela varvet (om nu boxen hinner med).

Är detta medvetet gjort så?

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Björn Fehrm skrev:
Jag hoppas alla är medvetna om att det ligger en split efter ca 12 meter efter Bridge på den standard BTG fil som används här pa Rejsa.

Med den senaste Drift/Performance box softwaran innebär det att man får en första splittid på några tiondelar på displayen under hela varvet (om nu boxen hinner med).

Är detta medvetet gjort så?


Hej Björn, jag var inte medveten om det. Har mig veterligen inte tryckt fram en split när vi gjorde filen för snart 3 år sedan.

Har dock uppdaterat BTG.dsf till att inte innehålla spliten, vilket gör varken till eller från på själva varvet men rätt skall vara rätt. Tack för påpekandet!

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Hej,

Björn F har varit hjälpsam och gjort en start/mål-fil med sex splittar under BTG. Så här skriver han:

"BTG filen med (3) splittar skall möjligöra jämförelse med SportAutos
splittar men endast 2 av 5 funkar direkt på boxen, den 3dje kan man
beräkna. Här en fil där alla funkar utom
Gantry till T13 (körs ju inte vid BTG), vissa måste man dock lägga
ihop för att få SportAutos tid:

Start vid Bridge
Split 1: Bridge till T13 start/mål (hur bra gick Hohenrain?)
Split 2: T13 till exit Hocheichen (hur bra gick Hatzenbach?)
Split 3: Hocheichen till Exit Aremberg (lägg ihop 2 och 3 och
du får SportAutos första split)
Split 4: Aremberg till exit Ex-Mühle (samma som SportAuto)
Split 5: Ex-Mühle till Hedwigshöhe (samma som SportAuto)
Split 6: Hedwigshöhe till exit Planzgarten (hur gick Wipperman,
Brünchen och Planzgarten?)
Finnish vid Gantry (lägg ihop
split 6 och denna för att få SportAutos split 4)

Exiten på splittarna ligger medvetet vid utgångar där man har några
sekunder att kolla displayen för mellantiden på förra partiet innan
det börjar svänga ingen (SportAuto verkar ha haft samma filosofi).

Mvh Björn"

https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2009-06-10_u5345 . . . .

Genomtänkt och välformulerat, just as we like it. Tack!

_________________
Johan Bergin
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Tack Björn F, ett bra initiativ. Jag får skyllas att den ursprungliga BTG start/mål har lite konstiga splitar. Förvisso så gör det ju inget för riktigheten i BTG varvstiden om än ser det lite konstigt ut. Särskilt för de som inte är så insatta. Nåväl jag höll som bäst på för många år sedan och laborera med detta gällande splitar osv. Sedemera föll det lite i glömska och vi körde mest efter BTG och lät dena vara kvar som standard då ingen egentligen var så inresserad av splitar. Användarna har mognat idag verkar det som:-)

Nåväl split tider är superkul och intresant, tack att du tog dig tid.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Tack Johan och Göte,

ja jag är redan intresserad (kört 3 varv ) hur jag kör Tiergarten/Hohenrain eftersom det inte finns någon klar släpp/broms punkt för Tiergarten vänster-höger och hur mycket man ska släppa inför bromsningen till Hohenrain chicanen, därför började jag labba med ett var som skulle visa detta direkt på boxen. Sen följde nästa (hur tar jag Hatzenbach) osv.

För de som inte sett SportAuto varvet med splitar, här en bild från ett supertest med Kojan:



Där redovisas också vilka märken de har efter bana, de kan vara svåra att läsa, här kommer de: T13 och Aremberg är ju klart (mållinjen och bron) för ExMühle är det post 122, Exit H Acht Hedwigshöhe skylten och Gantry är ju korvspad .

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Jag har även lag in text för splittarna, ser ut så här:

Varv Tid Max speed Text
1 0 0,00 Line Start
1 00:24,90 197,06 split 1 t13
1 01:12,10 197,06 split 2 exit heichen
1 02:04,20 244,15 split 3 exit aremb
1 03:53,10 244,15 split 4 exit mühle
1 05:49,70 244,15 split 5 exit h acht
1 07:01,90 244,15 split 6 exit planzg
1 07:47,70 244,15 Line End

Är report utskriften från Toolboxen "Lap Timing- split line" (Götes CSL varv som exempel), den ger bara start till splt, på box displayen kan du få split till split genom att sätta detta i Timing modes inställningar.

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



och här slutligen hur det ser ut i Toolboxen:


_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Tjusigt thumbs up

Nu är det bara resan ner som fattas

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Nu har jag kört 2 kvällar med den nya filen med 6 splittar, den funkar perfekt . Det är kul att få mellantiderna och man ser ju också att boxen hoppat igång när man passerar startlinjen vid T13 (för de med den nya firmwaren).

Loggarna är ju inga världsrekord men om någon vill se hur 103 kusar per ton beter sig på ringen kan jag skicka en till Johan (det går fortast nedför , i kesselchen däremot har man tid att studera utsikten ).

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Björn har besökt N-ring igen, vi hoppas det blir fler resor snart.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2009-06-22_u5345 . . . .

Samma Jaguar som tidigare men med nya däck(?).

_________________
Johan Bergin
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Den kan ju va intressant som exempel hur vi nybörjare med mer normala landsvägsåk (ca 2000kg packat och klart med 207 Dieselhästar ger 0,1hk/kg eller 9,7 kg/hk) kämpar med ringen f .

Det här varvet var inte det snabbaste (de är alltid de som man inte har nån logg på ), men
körtekniskt OK och därmed representativt för bilen och min nivå på körningen just nu utom i SX och Galgenkopf där det var långsmmare bilar före (fick ta SX entry till vänster, som Pavh säger det hoppar som f-n där ). I eiskurve släpper jag en Porsche.

Jag har jämfört med Christian Eicks Clio Sport varv på 8,37, i en del långsamma kurvorna är vi hyfsat lika och i Fuchsröre men så fort det går uppför eller medelsnabba kurvor är det stor skillnad . Mutkurve är dessutom en riktig hängmatta , varenda gång säger man sig i utgången "det här är ju fullt!!" och likt förbannat är bromsfoten där nästa gång , ska arbetas bort .

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Fredrik Larsson har varit på Ringenbesök igen och loggat stabilt snabba tider.

I filen finns:
8.10,7
8.08,4
8.08,7

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2009-08-20_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



jbergin skrev:
Fredrik Larsson har varit på Ringenbesök igen och loggat stabilt snabba tider.

I filen finns:
8.10,7
8.08,4
8.08,7

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2009-08-20_u5345 . . . .


tack för det thumbs up

Har även splittider (spliten är den tagen härifrån med mellantider)

1 ---- 0'26.3"
2 ---- 0'49.3"
3 ---- 0'55.3"
4 ---- 1'52.3"
5 ---- 2'01.7"
6 ---- 1'15.7"
= 8'08.7"


1 ---- 0'27.2"
2 ---- 0'49.2"
3 ---- 0'54.8"
4 ---- 1'52.0"
5 ---- 2'00.5"
6 ---- 1'15.5"
= 8'08.4"

1 ---- 0'26.4"
2 ---- 0'49.1"
3 ---- 0'55.2"
4 ---- 1'53.8"
5 ---- 2'01.4"
6 ---- 1'16.6"
= 8'10.7"

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (100810 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande