Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
100800 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Tyvärr blir det oftast så att -- -- -- visas i displayen om man använder BTG-spliten som ligger här. Jag har därför tagit bort sista spliten och kör nu istället med 5 splitar, ska prova nästa helg om det funkar bra. I så fall rekommenderar jag att splitfilen som ligger här tas bort och ersätts av min istället.
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



PeterF skrev:
Tyvärr blir det oftast så att -- -- -- visas i displayen om man använder BTG-spliten som ligger här. Jag har därför tagit bort sista spliten och kör nu istället med 5 splitar, ska prova nästa helg om det funkar bra. I så fall rekommenderar jag att splitfilen som ligger här tas bort och ersätts av min istället.


Samma erfarenhet som jag har, har däremot laggt samma fil i min Vbox och det fungerar.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Hej Peter,

jag har kört med nya 6 splits filen i ca 10 varv och det har fungrat utan de effekter som du anger. Sista splittiden visas dock inte utan man får totaltiden bara. Får du splittarna och totaltiden i textfilen på boxen? I så fall är det ett displayproblem, annars ett boxproblem.

Har du den firmwaren som ger en rullande display (den gamla) eller den som inte visar nåt förräns man passerar första spliten (den senaste)? Jag har senaste firmware på min Performancebox.

Sista spliten ligger direkt före Gantry (så nära mjukvaran tillåter) och det är givetvis en risk att boxen inte hinner med att registrera spliten och sen totaltiden och därmed kommer i olag speciellt om det går klart fortare än mina 185 GPSkm/h.

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Hej,

Har säkert kört 100 varv med min bil, och fungerar i ca 50% av fallen. Detsamma gäller för alla andra (alla kör med denna BTG-split), dvs de får -- -- -- i 50% av fallen. Alla kör senaste firmwaren, och det spelar ingen roll om det är Driftbox eller Performancebox.

Men som sagt, det är ju bara att ta bort sista spliten, den vid Gantry, vilket är det jag äntligen gjort... Den sista spliten är ändå ointressant på så vis att man vill veta hur det går under varvets gång. De flesta har nu lärt sig vilka splittider som är "bra" när de visas i displayen.
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



OK, är tiderna skrivna korrekt i textfilen?

Jag gjorde filen eftersom någon ville ha sista spliten också utan att räkna ut den i efterhand, orginalfilen var utan 6:e splitten för att undvika ev. problem.

Man kan ta bort den sista spliten eller helt enkelt flytta den några meter längre från Gantry och se om det hjälper för de som vill kunna kolla sista biten in på boxen in efterhand.

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Enklast är att bara ta bort sista spliten. Allt funkar i programvaran, det är själva boxen som strular.
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Björn Fehrm skrev:
OK, är tiderna skrivna korrekt i textfilen?

Jag gjorde filen eftersom någon ville ha sista spliten också utan att räkna ut den i efterhand, orginalfilen var utan 6:e splitten för att undvika ev. problem.

Man kan ta bort den sista spliten eller helt enkelt flytta den några meter längre från Gantry och se om det hjälper för de som vill kunna kolla sista biten in på boxen in efterhand.


Det var nog jag som skrev att jag tycker det är störigt att man inte får sista sektor tiden...
ett himmla jobb att räkna fram den på alla varv

Är inte så insatt men det känns ju som en bugg i deras programvara....

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Har fått massor förfrågningar om varför inte "min" splitfil ligger här på rejsa. Någon som kan städa upp i denna tråd och lägga in min BTG fil?
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
PeterF skrev:
Har fått massor förfrågningar om varför inte "min" splitfil ligger här på rejsa. Någon som kan städa upp i denna tråd och lägga in min BTG fil?


fråga snällt bara

_________________
Johan Bergin
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



ooops, missade slutet på denna tråden.

Tog bort sista splitten, nu får vi hoppas att det fungerar fint. Box-oskuld här nu, riktigt tänd på att testa! Ifall trafiken flyter från Kiel imorgon hinner jag nog några varv imorgon

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413


Trådstartare
PeterF skrev:
Har fått massor förfrågningar om varför inte "min" splitfil ligger här på rejsa. Någon som kan städa upp i denna tråd och lägga in min BTG fil?


Klart, ligger i första inlägget.

(och här, https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2011-05-19_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Hade lite problem att ladda filen jag fick av PeterF, No splitfiles found sa boxen. Dock registrerade den splittarna när jag körde förbi dem

Sak samma, laddade 6-splittarn med gott resultat. Får testa igen nästa gång

Bifogar mitt 8,56.7-varv med Minin ifall någon vill jämföra med en till FWD-bil.

http://www.sundstrom.se/tmp/PSundstrom-BTG_8-56-7-med-6-splits.dbn

Kan bara säga att jag gillar boxen skarpt. Lätt att använda och Performance Tools är inte alls så farligt som många vill få det att verka. Nu ska man bara på .NET att lira ordentligt under Wine så även Circuit Tools går att köra under Linux.

Edit: Johan, du får gärna lägga upp loggen på rejsa så jag kan ta bort den från min webbserver.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Jag åker ner imorgon och tänkte stötta Harrys Laptimer med min PerformanceBox. Den har jag inte använt på 2 år. Så nu tänkte jag försöka uppdatera start/mål-filer så att det hela lirar när jag kommer ner.

Eftersom jag glömt bort hur man gör för att få liv i boxen har jag letat på u-tub, på div olika hemsidor men blir inte säker på hur jag skall göra.

Jag har laddat ner zip-filen med "allt" som ligger här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57123
Men när jag packat upp allt vet jag inte vilken av filerna som heter Nordschleife som jag skall klicka på för att den automatiskt skall kopieras till DBOX.DSF

Så jag laddade ner manualen på: http://www.vboxmotorsport.co.uk/downloads/manuals/RLPB_Manual-English. . . . . och försökte läsa mig till hur man skall göra.

Är det korrekt uppfattat att boxen letar i en mapp som man döpt till DATA? Och i den mappen skall man lägga "CIR-filen" för den aktuella banan?


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



BTG skrev:
Jag åker ner imorgon och tänkte stötta Harrys Laptimer med min PerformanceBox. Den har jag inte använt på 2 år. Så nu tänkte jag försöka uppdatera start/mål-filer så att det hela lirar när jag kommer ner.

Eftersom jag glömt bort hur man gör för att få liv i boxen har jag letat på u-tub, på div olika hemsidor men blir inte säker på hur jag skall göra.

Jag har laddat ner zip-filen med "allt" som ligger här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57123
Men när jag packat upp allt vet jag inte vilken av filerna som heter Nordschleife som jag skall klicka på för att den automatiskt skall kopieras till DBOX.DSF

Så jag laddade ner manualen på: http://www.vboxmotorsport.co.uk/downloads/manuals/RLPB_Manual-English. . . . . och försökte läsa mig till hur man skall göra.

Är det korrekt uppfattat att boxen letar i en mapp som man döpt till DATA? Och i den mappen skall man lägga "CIR-filen" för den aktuella banan?



Du ska lägga döpa om split-filen till DBOX.DSF och lägga i mappen DATA
.CIR-filen används bara vid analys och behöver ej ligga på kortet

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Fredrik Larsson skrev:

Du ska lägga döpa om split-filen till DBOX.DSF och lägga i mappen DATA
.CIR-filen används bara vid analys och behöver ej ligga på kortet


Tack Fredrik! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
100800 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande