Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i Coupé -94
2 besök senaste veckan (2266 totalt)
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
Tänkte lägga upp mitt lilla projekt för att kanske få lite tips/tricks och reflektioner. Bilen är en 2-dörrars Madeiraschwarz BMW 325i från 94. Köpte bilen i våras och den är tänkt att användas som "lek och lär"-bil, innan jag köper mig något kralligare. Bilen fungerar bra åt mig som är novis, ingen raket, men det finns lagom med effekt och den ligger bra på vägen.

Började med att köpa mig bromsar, då originalen var tvärslut. Kom över borrade och slitsade Brembo-skivor från bromsmannen.se, så jag slog till. Läste senare att man ska undvika borrade, då dom lätt kan spricka, men gjort är gjort, får väl byta igen om dom går sönder

Vart även lite roligare belägg i form av TAR-OX gat/sport-doningar. Tillsammans bromsar det mycket bra, och jag blev riktigt nöjd. Dock så tycker jag bromspedalen känns lite svampig/seg men jag hoppas att nya slangar och ny bromsvätska ska hjälpa mot det.

originalstötdämparna var slut även dom, så jag beställde nya grejer även där. Det finns ju somsagt en uppsjö av grejer och jag blev inte klok på vad som lämpade sig bäst till mig. Var inne på H&R Cup-kit, men tillslut blev det Bilstein's variant med dämpare och fjädrar som var lite billigare.

Nu sitter både bromsarna och chassi-kitet på och jag tycker det fungerar bra, blev stor skillnad mot original. Visst finns det värre grejer, men plånboken tillåter inte det >

Målet är att prova på att köra på bana någon gång i år, annars så kommer det till våren.

Ska även beställa lite nya prylar när lönen anländer. Blir bromsslangar, bromsvätska, stolar och en lite roligare ratt, tror jag, den som lever får se

Jaja, det var allt från mig. Kastar upp en bild på bilen också.








mvh,
Martin

_________________
Martin Sandin | - bil-lös, arbetslös, hopplös. | mrtnfoto.se
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Fin bil

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Underbart med fler e36:or att följa. Tycker det har varit e30 dominans här på forumet men nu verkar det som vi är på gång! Övertygad att du får mycket nöje med bilen!

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Fin bil du köpt Lägg gärna upp flera bilder på bromsarna m.m

/Ricke

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225



Jätte fin bil ser fram emot tt se uppdateringar på denna

_________________
Jimmy Almgren
Citera
Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005
Inlägg: 235



Trevligt att se lite bilar från kvarteret dyka upp
Fin vagn thumbs up
/ Mvh Jimmy

_________________
Jimmy Jurlestam
Åker: 328 E36
E36 2.0 under uppbyggnad
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Fin bil!

Montera stålomspunna slangar (lämpligen från Pean Sweden) och motul rbf 600 bromsvätska så får du schyssta bromsar!

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Feffson
Täby
Här sen Mar 2006
Inlägg: 42



Fin kärra det där thumbs up

_________________
Fredrik Ohlson
Citera
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
Tack för alla kommentarer! Bilder på uppdateringarna kommer. Senaste "uppdateringen" var en välbehövlig 4-hjulsinställning. Nu slipper jag spåra av vägen

Conny: Ska kika upp PEAN Sweden med en gång!

mvh,
Martin

_________________
Martin Sandin | - bil-lös, arbetslös, hopplös. | mrtnfoto.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i Coupé -94
2 besök senaste veckan (2266 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande