Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Kadett C GT/E T5 -75
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
48 besök senaste veckan (75732 totalt)
Coupe76
Mariestad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 384


Trådstartare
Jag håller helt med dig Patrik gillade inte heller det. Ibland blir man dock överraskad när hjulen kommer på bilen. De kan få ett helt annat utseende och harmonisera med bilen och ibland ser en väldigt vacker fälg helt fel ut när den monteras.
Men det är också ett bra test på vad som ryms i hjulhusen.
Men med känd bredd , et och däckdimension så kan man ju enklare räkna ut vad som går in eller inte.
Mer om Pontiacen kommer i den egna tråden.

Om Opeln då.

Panhardstagsfäste står på tur. Vilken dimension ska man tänka där. Har volvo 240 original bussning som är 50mm bred i steget. Tänkte fyrkanstsprofil som man svetsar fast i golvet. Likt Janne J för de som har kollat.
Sen är det fästen för coiloversen bak som står på tur. Tips emottages gärna på fästen som är justerbara i höjd.
Efter det kan jag montera hjulupphängningen fram och bak och ställe ner den på hjulen igen.

_________________
/Christer Lakkapää

Opel im Sports

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40017
Citera
Coupe76
Mariestad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 384


Trådstartare
Handbockade en kåpa till volvofläkten i aluminium. Satte i några popnuts för att ha något att skruva fläkten i.
Har ju som jag tidigare funderat på väldigt trångt mellan front och motor så en mindre intercooler finns i tankarna. Skulle det fungera med en originalintercooler till någon modernare dieselbil. De har ju höga laddtryck från fabrik och verkar ju hålla. Räcker en sådan till min ca 300hk volvogemma ed en 19t?
Anledning till att man bytte intercooler förr var väl i alla fall på Volvos att plastgavlarna lossnade vid ökat laddtryck.






_________________
/Christer Lakkapää

Opel im Sports

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40017
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Kadett C GT/E T5 -75
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
48 besök senaste veckan (75732 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande