Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-27 Prova På Banåka Sviestad
1538 besök totalt
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530


Trådstartare
Det var några tappra som trotsade regnet i alla fall. Det är riktigt kul att köra när det är blött, om det inte vore för den lilla egenheten med öppen bil att föraren åxå blir blöt. Jätteblöt.

Undviker man pölarna och dessutom lyckas få lite temperatur i däcken så är det förvånande vilket bra grepp man kan få i den blöta asfalten. Över 0.8g både lateralt och i bromsning i plaskvätan var mer än vad jag trodde det skulle bli. Prickade man en pöl var det dock som att kliva på en tvål i duschen.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Ja jäklar va blött det var. Inte optimalt för en förstagångare på bana. Men tjejen min var fast besluten att prova ändå..Gick inte så fort, men spåren tog sig rätt bra mot slutet, och farten blev högre. Vi han tom prova på en avåkning i utgången av esset. Däcken är riktigt hala i regn, och är inte särskilt tacksamma för r-däckshjulvinklar. Tyvärr stod r-däcken bara och blev blöta. Jag struntade i att köra själv. Det var dock väldigt kul att instruktöra min flickvän istället...Hoppas ekipaget inte var för mycket ivägen. Men det heter ju trots allt "prova på"

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
hod
Mjölby
Här sen Aug 2004
Inlägg: 5



Kul med vattenplaning och strejkande torkare.

_________________
Dennis Holmström
Citera
Eftersnack
2007-08-27 Prova På Banåka Sviestad
1538 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande