Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 180zx s12
1, 2   >>
5890 besök totalt
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Då har man blivit rispojke då.
Det finns en hel del planer för den här riskokaren, men högst upp på prio listan är lite rördragning under huven och att försöka få bort det hemska "ris-rejs" utseendet på bilen.
Förr förra ägaren får inte många poäng för att laga saker på rätt sätt på bilen, hur många känner ni som spackar och primar en gummivinge? Eller sätter fast vingen med tonnvis av silikon istället för att använda skruvfästenna som faktiskt fanns...

Nåväl, håll till godo med 2st bilder på "pärlan" innan köpet:







--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 2007-10-10
Då har det tagits lite bilder och pillats lite, med betoning på lite:


Sådär ser det ut när man spacklar en gummivinge! Den vill vi inte ha kvar på bilen, den väger!


och såhär ser det ut när man limmar fast vingen istället för att använda de skruvar och skruvhål som vingen ska sitta fast med! Det här lär jag få slite med ett tag till


Motorn har varit lite ompysslad, här ska rättpysslas inom en snar framtid.


Här läcker det visst, och visst ser slangklämman lite konstig ut. Bäst vi tar en närmre titt.


om det här är tätt heter jag urban


Fin närbild på intercoolerslangarna, dessa ska nog bytas ut, även fastsättningen av intercoolern. Sportluftfilter är juh alltid kul också, men fastsättningen är något finurligt utklurad... den är fasttejpad

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 2007-12-24
Då var det äntligen jul och jag har fått lite ledigt från bägge jobben, så här kommer lite bilder på vad som har hänt på sistonne:


Det är numera lite "rörigare" här


Filtrer neddraget till hjulshuset för frisk luft och färska vattenpölar!


Ja, mindre slang och mera rör helt enkelt!
Responsen är gudomligt förbättrad!
och med anledningen av det måste en sådan här tryckas ned i bilen ganska omgående :




God jul på er alla!
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5282



Vad är planerna? Sr20dett samt drivlina vore skoj! Själv haft en röd Silvia

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
robber skrev:
Vad är planerna? Sr20dett samt drivlina vore skoj! Själv haft en röd Silvia


Ska inte avslöja för mycket ännu, men orginalmotorn ska behållas. Det finns skjut så det räcker och blir över för min del just nu, men något måste göras åt motorkaraktären, jag tror inte jag är så förtjust i ketchup xD
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



tjo.. snygg bil om du vill ha inredning så har jag en komplett grå i mycket fint skick.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nikel skrev:
tjo.. snygg bil om du vill ha inredning så har jag en komplett grå i mycket fint skick.


Tackar, men min är i aldeless utmärkt skick faktiskt, och med anledning av det får den sitta kvar ett litet tag längre
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



robber skrev:
Vad är planerna? Sr20dett samt drivlina vore skoj! Själv haft en röd Silvia


sr20 fanns väl inte som dett?

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
malfunkshun skrev:
robber skrev:
Vad är planerna? Sr20dett samt drivlina vore skoj! Själv haft en röd Silvia


sr20 fanns väl inte som dett?


Nä fanns ej standard från nissan vad jag vet, men å andra sidan behöver man juh "bara smälla dit" en till turbo så har man juh en sr20dett... Men jag vet inte riktigt vad man skulle vinna på det här?
Citera
humming
Mitten av skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 16



malfunkshun skrev:
robber skrev:
Vad är planerna? Sr20dett samt drivlina vore skoj! Själv haft en röd Silvia


sr20 fanns väl inte som dett?


Nix. Tror nog att det menades 'det', fast fingret hoppade lite väl många gånger på t:et.

Dessutom; alla vet väl att CA18DET är den bättre motorn av de båda?

_________________
Fredrik Jagenheim
På vägen: M3 E46
I garaget: V70
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
humming skrev:
malfunkshun skrev:
robber skrev:
Vad är planerna? Sr20dett samt drivlina vore skoj! Själv haft en röd Silvia


sr20 fanns väl inte som dett?


Nix. Tror nog att det menades 'det', fast fingret hoppade lite väl många gånger på t:et.

Dessutom; alla vet väl att CA18DET är den bättre motorn av de båda?


Kanske så är fallet, men i s12'orna sitter det iaf CA18ET så det kvittar nog, och jag tror nog att alla vet att det är den sämre motorn av de tre


EDIT:
Jag uppdaterade första inlägget också, bläddra upp för lite mer bilder
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



såg ju bra ut. hmm.. turbo från s13 verkar du ha med

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nikel skrev:
såg ju bra ut. hmm.. turbo från s13 verkar du ha med


Yes det sitter en T25'a på som laddar 0.6 just nu, eller nåväl.. just nu laddar den ingenting utan någon anslutning läcker olja och jag jobbar så mycket att jag inte hinner äta om dagarna ens
Men snart ska vi lösa oljeläckaget och sedan ska en särskild person förhoppningsvis bli lite ledigare så han kan leka med min motor
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



troligtvis röret mellan blocket och turbon som spruckigt.. är standard. >

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nikel skrev:
troligtvis röret mellan blocket och turbon som spruckigt.. är standard. >

Du råkar inte veta längd och dimension på det röret? Kan passa på och handla när jag har vägarna förbi mekonomen/feltema nästa gång, så kanske silvian kan få komma ut o rulla lite snart. Jag har inte tid att fixa bilen för att jag jobbar och pendlar så mycket mellan tjejen, hemmet och jobbet, och det tar sån tid att pendla däremellan eftersom jag inte kan göra det med bilen... Ond cirkel, jag måste jobba mindre
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



njaaa. kan nog bara beställas från nissan/hedin bil. är ett koppar rör.. jag lät tillverka en stålomspunnen sak. men det var jobbigt ändå. får tillverka massa verktyg o liknande för att få på den

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nikel skrev:
njaaa. kan nog bara beställas från nissan/hedin bil. är ett koppar rör.. jag lät tillverka en stålomspunnen sak. men det var jobbigt ändå. får tillverka massa verktyg o liknande för att få på den

Då var min tanke om bromsrörsdimensioner helt felaktig misstänker jag isf... nåväl, då vet jag vem som får titta på bilen på den punkten också
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
njaaa. kan nog bara beställas från nissan/hedin bil. är ett koppar rör.. jag lät tillverka en stålomspunnen sak. men det var jobbigt ändå. får tillverka massa verktyg o liknande för att få på den

Då var min tanke om bromsrörsdimensioner helt felaktig misstänker jag isf... nåväl, då vet jag vem som får titta på bilen på den punkten också


jo det e fel.. öhm varför känns det som jag hamnade i klistret nu

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nikel skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
njaaa. kan nog bara beställas från nissan/hedin bil. är ett koppar rör.. jag lät tillverka en stålomspunnen sak. men det var jobbigt ändå. får tillverka massa verktyg o liknande för att få på den

Då var min tanke om bromsrörsdimensioner helt felaktig misstänker jag isf... nåväl, då vet jag vem som får titta på bilen på den punkten också


jo det e fel.. öhm varför känns det som jag hamnade i klistret nu


Ingen fara, jag syftade på Dude här på forumet. Han hjälper mig alltid med mina lik till bilar, jag snor alldeless för mycket utav hans tid
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



pjuh.. skulle inte orka skruva en sådan slang igen.
vet att jag kommer få göra det ändå snart

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Då vart första inlägget uppdaterat lite igen då
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



såg fint ut..
vad laddar den nu?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nikel skrev:
såg fint ut..
vad laddar den nu?

För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...:


Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 180zx s12
1, 2   >>
5890 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande