Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-10-12 SLC-Gatbilar
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (22556 totalt)
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Från regn till kallt uppehåll men överlag en bra dag. Bilder kommer men under tiden får ni kika på resultatet från:
"5 varv jämnast tid" (inofficiellt resultat)
Gatbilstävling 2007-10-12


Plac   Namn      Diff
11   Stefan Larsson   2.476
10   M. Bernebrandt   2.409
9   Jan Andersson   2.306
8   Mikael Ankler   2.051
7   Lennart Petersson   1.833
6   ola Malmqvist   1.813
5   Maciek Matwiejczuk   1.673
4   Lars ohlson   1.373
3   Kristoffer Lidbrandt   1.352
2   Björn Davidsson   1.229
1   Thord Jansson   0.555   Gul 968

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Se där ja.
Det var ju kul att den gule kunde prestera så jämna tider.
I och för sig var det ju bara att åka så mycket man orkade
och hoppas på det bästa.

Det här var första gången jag åkte med SLC och jag måste säga
att detta var ett toppenarrangemang.
Inga dötider, maxilmalt med bantid.

Många trevliga människor dessutom. Jag återkommer defenitivt.

Tack för en härlig bandag,SLC

_________________
Thord Johnsson
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



Tack Steffe för transporten hem till Jönköping thumbs up

Det var jättekul så länge det varade och jag vill redan här be om ursäkt för att ja la en sträng med glykol i Mjölbykurvan. Det var visst några efter som fick känna av det Tyvärr blåste jag topplocket och konstaterade vatten i cylindrarna så nu blir det meka under vintern.

Tack SLC för trevligt banåka.
Åkte också första ggn med SLC och tyckte det funka rikigt bra.

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 185



Jag tycker det är ett perfekt upplägg! Kul att kunna vara med och köra OCH uppleva de snabbare bilarna på samma gång. Det blev ju bra med fäste oxå så det är thumbs up och vill vara med igen!

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Det här gav ju MERSMAK!

Kul med rejsteamen på plats det förhöjer ju racingkänslan avsevärt. Första stintet med gatbilarna var ju ganska kaosartat med avåkningar, omkörningar, köbildning och incidenter varvet runt. Gatebil kändes ju nästan kontrollerat i jämförelse

Men sedan ordnade det upp sig och blev riktigt bra och även hyffsat grepp. Fick ett stint där vi lyckades komma undan från den värsta trafiken ett tag och då var det riktigt kul.

Tack och på återseende.

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Som glad åskådare idag, fick man se MYCKET trevliga bilar och trevlig körning, men framför allt var det det stora antalet rejsa-folk som bidrog till den goda stämningen thumbs up . Alltid kul att snacka skit i depån...


Nästa säsong ska jag också vara med och leka

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



http://slclive.tauzero.se/kval.php

Kollade just på tiderna och ser att en 944 i gatbilsklassen ligger och kör flera 1,20.xx varv. Stämmer verkligen det? GRYMT imponerande i så fall. thumbs up (imponerande även med rejsbil iof)

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Ska också tacka SLC för ett bra upplägg, proffsighet av sällan skådat slag
Drabbades av Perra's oflyt med sin motor vilket är sånt som händer (ingen skugga faller över dig Perra, kul att träffas förresten!), får tacka för att min prikära situation (satt i Leca-kulorna) hanterades så bra av banpersonal och bärgare:up:
Kul också att göra nya bekantskaper

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
kelimutu
Lidingö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 34



Grymt kul dag, jag var en av de långsammaste men hade ack så kul, försökte inte vara ivägen så mycket för alla Porschar... kör svart Mazda RX-7 T2 -91 och till min stora glädje så är väghållningen grym, med Dunlop Super Sport Race som verkligen duger för en banträff "på kul" men kanske inte i andra sammanhang.
Mycket trevligt folk med roliga bilar, bra stämning i depån och bra "gentlemens agreement" på banan, vid nåt tillfälle var väl nån omkörning väl aggressivaste laget (jag släpper ändå gärna förbi då jag vet min begränsning!), men på det stora hela så var det otroligt vettig nivå på det hela, trots att GT2:or körde samtidigt som Citroen BX16 och lite annat.... men vika bilar det finns, Kensons Ulltima var kul att se, liksom alla GT3:or och de riktiga racebilarna förhöjde stämningen helt klart!
Nu väntar ladan för OKo och vintersömnen... men snart är det sommar igen!

Tack till Linus Pålsson som agerade instruktör i passagerarsätet under 3 av 4 pass och lärde mig mer om spårval och bromspunkter, vilket gjorde att varvtiderna ganska snabbt trots allt sjönk, men det finns mycket kvar att lära!

_________________
Henrik Barckman, Kelimutu kör svart RX-7
Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 391



Tack från mig också!

Tyckte det var lite väl många som körde över sin/sin bilsförmåga dom första HALA passen...Men så är det, alla har vi väl lätt för att hetsa upp oss lite

overall: grymt event, väldigt kul att se tävlingsbilarna, vilka ljud

_________________
Kristoffer Lidbrandt

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Jag hade riktigt kul idag, tog en sovmorgon eftersom jag förstod att det skulle vara blött på morgonen efter gårkvällens "monsunregn".

När jag körde så tycker jag att alla skötte sig exemplariskt bra på banan,(kanske var jag som körde som en buffel?) det var ju rejäl skillnad mellan vassaste och slappaste i prestanda.

Hade några goa varv bakom LIDS när han tillslut powerdriftade sig ut ur parisen som om inget hade hänt, snyggt jobbat.
Hade även några varv ihop med en snabb boxter som kändes som att den kunde ge mer än han visade.

Kul att träffa både nya och gamla bekantskaper från rejsa, och thanx slc för i år vi ses till våren.
/Magnus Lohm
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Kanon event, otroligt bra flyt ingen dötid,nöjd med dagen ska åka på fler SLC event nästa år ,ingen som har lite bilder??

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Henri
Stockholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 43



Tack för en perfekt dag! Lite halt i början men det blev ju bättre. Det var trevligt att bli bekant med några härifrån rejsa.


Jag har några bilder som jag kommer att lägga upp. Tyvärr är jag en sådan amatör att jag glömde ställa om ISo:n på kameran så de är en aning gryniga. Jag skall försöka lägga upp dem ikväll.

_________________
Henri Taipale
BMW M3 E90 -08
Nissan 350z -06
Ford Focus RS -03 *såld*
Renault Clio Sport -01 *såld*
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 156



Fantastiskt kul dag och bra arr. Gillar verkligen att det blev så mycket effektiv körtid, första gången för mig med SLC men det blir fler gånger.
Kul blandning av bilar som körde!

_________________
Anders Bronäs
www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin.
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack Fredrik och alla inblandade

Hade hur kul som hellst
Första gången på Mantorp för mig och bilen , måste säga att banan är väldigt underhållande särskild startkurvan , vilken fart man kan ha i den helt sjukt .

Sticker ut näsan lite och säger vad sakta alla porschar körde när det vart blöt men när det hade torkat upp då fick alla bråttom
Var kul att försöka hänga på GT3-a det skilde inte så mycket

Synd att Patriks Volvo gav upp på tredje passet för det var den enda bilen som höll jämt tempo med min, bättre tur nästa gång Patrik

Räkna med mig nästa år med Fredrik


Kul med "5 varv jämnast tid" man blev ju femma i allafall

_________________

--VVTS--
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack Fredrik och alla inblandade

Hade hur kul som hellst
Första gången på Mantorp för mig och bilen , måste säga att banan är väldigt underhållande särskild startkurvan , vilken fart man kan ha i den helt sjukt .

Sticker ut näsan lite och säger vad sakta alla porschar körde när det vart blöt men när det hade torkat upp då fick alla bråttom
Var kul att försöka hänga på GT3-a det skilde inte så mycket

Synd att Patriks Volvo gav upp på tredje passet för det var den enda bilen som höll jämt tempo med min, bättre tur nästa gång Patrik

Räkna med mig nästa år med Fredrik


Kul med "5 varv jämnast tid" man blev ju femma i allafall


Har en minnesbild av två Volvos som kör tätt, ser ut att köra om det mesta i det hala, båda jagar uppför Krönet, den ene skjuter en ordentlig eldsflamma på gassläppet inför snabba vänstern, såg riktigt coolt ut

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack Fredrik och alla inblandade



Sticker ut näsan lite och säger vad sakta alla porschar körde när det vart blöt men när det hade torkat upp då fick alla bråttom
Var kul att försöka hänga på GT3-a det skilde inte så mycket



Då sticker jag ut hakan tbx...

Har väl med att göra att en del av dom porscharna du syftar kostar som 32 av din volvo.....(volvo ca 40k, 997 gt3 1,2) sen en annan viktig parameter är att din bil driver där fram vilket gör det till en barnlek att köra i regn jämför med att ha en pannkaka hängades bakom hjulen.. så folk tar det nog lite försiktigt...Sen va det ju kankse bra för det va ju massa folk som körde lite väl när det va fuktigt, va jag såg va det bara en Porsche som va av på morgonen och han körde upp ur gruset själv igen..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Eventet va hur bra som helst som vanligt

Jag började morgonen lungt och ökade tempo hela dagen, hoppade morgonens regn körning då mina däck är riktigt dåliga

Hadde ett person ästa på 1,29,2 innan på Mantorp och det tog inte lång tid innan jag va nere på dom tiderna, efeter ett par pass låg jag på stadig 1,27or och ett sista varv med lite mer attack gav mitt nya person bästa på 1,26,7

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Supramannen skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack Fredrik och alla inblandade



Sticker ut näsan lite och säger vad sakta alla porschar körde när det vart blöt men när det hade torkat upp då fick alla bråttom
Var kul att försöka hänga på GT3-a det skilde inte så mycket



Då sticker jag ut hakan tbx...

Har väl med att göra att en del av dom porscharna du syftar kostar som 32 av din volvo.....(volvo ca 40k, 997 gt3 1,2) sen en annan viktig parameter är att din bil driver där fram vilket gör det till en barnlek att köra i regn jämför med att ha en pannkaka hängades bakom hjulen.. så folk tar det nog lite försiktigt...Sen va det ju kankse bra för det va ju massa folk som körde lite väl när det va fuktigt, va jag såg va det bara en Porsche som va av på morgonen och han körde upp ur gruset själv igen..



Rickard detta var ingen pik
Jag skrev det mest på skoj

Sen att dessa bilar kostar 150X min Volvo vet jag med men ger man sig ut på bana så ska man ha i åtanke att nån gång så kommer det hända en olycka " kanske" , detta har alltid jag i bakhuvudet och min bil är värd mycket i mina ögon precis som din är i dina

Men som jag skrev så hade jag skitskoj

Hur går det med avgastemgivaren som du skulle få hem?

_________________

--VVTS--
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Maciek Matwiejczuk skrev:
Supramannen skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack Fredrik och alla inblandade



Sticker ut näsan lite och säger vad sakta alla porschar körde när det vart blöt men när det hade torkat upp då fick alla bråttom
Var kul att försöka hänga på GT3-a det skilde inte så mycket



Då sticker jag ut hakan tbx...

Har väl med att göra att en del av dom porscharna du syftar kostar som 32 av din volvo.....(volvo ca 40k, 997 gt3 1,2) sen en annan viktig parameter är att din bil driver där fram vilket gör det till en barnlek att köra i regn jämför med att ha en pannkaka hängades bakom hjulen.. så folk tar det nog lite försiktigt...Sen va det ju kankse bra för det va ju massa folk som körde lite väl när det va fuktigt, va jag såg va det bara en Porsche som va av på morgonen och han körde upp ur gruset själv igen..



Rickard detta var ingen pik
Jag skrev det mest på skoj

Sen att dessa bilar kostar 150X min Volvo vet jag med men ger man sig ut på bana så ska man ha i åtanke att nån gång så kommer det hända en olycka " kanske" , detta har alltid jag i bakhuvudet och min bil är värd mycket i mina ögon precis som din är i dina

Men som jag skrev så hade jag skitskoj

Hur går det med avgastemgivaren som du skulle få hem?


Jag skrev mitt inlägg med glimten i ögat jag med, gav bara en liten förklaring på varför folk kanske tog det lite lungt med sina baktunga dyr gripar

och efter en olycka händer så lätt så kanske dom inte körde som 18åringar i regnet

Ps: den va restad bör komma snart hoppas ja

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Supramannen skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Supramannen skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack Fredrik och alla inblandade



Sticker ut näsan lite och säger vad sakta alla porschar körde när det vart blöt men när det hade torkat upp då fick alla bråttom
Var kul att försöka hänga på GT3-a det skilde inte så mycket



Då sticker jag ut hakan tbx...

Har väl med att göra att en del av dom porscharna du syftar kostar som 32 av din volvo.....(volvo ca 40k, 997 gt3 1,2) sen en annan viktig parameter är att din bil driver där fram vilket gör det till en barnlek att köra i regn jämför med att ha en pannkaka hängades bakom hjulen.. så folk tar det nog lite försiktigt...Sen va det ju kankse bra för det va ju massa folk som körde lite väl när det va fuktigt, va jag såg va det bara en Porsche som va av på morgonen och han körde upp ur gruset själv igen..



Rickard detta var ingen pik
Jag skrev det mest på skoj

Sen att dessa bilar kostar 150X min Volvo vet jag med men ger man sig ut på bana så ska man ha i åtanke att nån gång så kommer det hända en olycka " kanske" , detta har alltid jag i bakhuvudet och min bil är värd mycket i mina ögon precis som din är i dina

Men som jag skrev så hade jag skitskoj

Hur går det med avgastemgivaren som du skulle få hem?


Jag skrev mitt inlägg med glimten i ögat jag med, gav bara en liten förklaring på varför folk kanske tog det lite lungt med sina baktunga dyr gripar

och efter en olycka händer så lätt så kanske dom inte körde som 18åringar i regnet

Ps: den va restad bör komma snart hoppas ja


Ja då är vi på samma nivå

När givaren dyker upp så kan du bara skicka den .

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2007-10-12 SLC-Gatbilar
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (22556 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande