Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 52, 53, 54 >> 22 besök idag (355710 totalt) |
Då har lite testning börjat för nästa säsong. Var på Sviestad med lite annorlunda settning fram. Har minskat den statiska cambern från 3,5 grader till 2 grader men ökat castern från 8,5 grader till 10 grader för att få mer dynamisk camber. Hoppas detta ska ge något mer fäste men framför allt minska problemet med att mönstret på innerhjulet äts upp på insidan alldeles för fort (en diffbroms skulle ju hjälpa till och det kommer nog en bara ekonomin kommer på plats igen).
Allt kändes bra till en början men efter ett tag så började det knarra och knaka lite oroväckande om framvagnen när jag laddade på och körde riktigt fort så det blev lite mer av semesterkörning istället för säkerhets skull. Väl hemma igen så åkte bilen upp på lyften för att försöka lokalisera ljudet. Det tog inte lång tid innan jag hittade problemet. Värmen från bromsskivorna hade gjort gummit på spindellederna hårt och sprött så det hade gått hål på det. Det var inte mycket fett kvar och fullt med skräp också så det var inte konstigt att det lät lite. Det var dock inget märkbart glapp. Beställde nya med expressfrakt så att bilen är "fit for fight" igen till helgen då det bär iväg till Gelleråsen med BMW sportklubb och Audi ClubSport. Ska även fixa lite värmeskydd till spindellederna också. En bild från Sviestad med mig i passagerarstolen och lillesyrran bakom ratten som provade på lite. Hon var riktigt duktig och tyckte att det var fantastiskt roligt så man vet aldrig.hon kanske dyker upp på banan fler gånger. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Bara den högra spindelleden levererades....den vänstra fanns inte ens i Sverige utan måste tas från Tyskland. Det här innebär att Gelleråsen på lördag kanske måste ställas in
Finns det någon som har en vänster spindelled till en TT mk2 liggande? Chansen är väl mikroskopisk men man måste ju fråga. Alternativet är byta båda till Golf mk5-6 spindelleder...någon som har två såna liggande? Håller alla tummar. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Är det någon special spindelled? Ser att ABR i Sundbyberg har leder hemma till TT mk2 quattro annars. Borde gå att få till en serviceinriktad bildelsbutik i Stockholmsområdet imorgon?
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Inget special, dom är orginal. Det låter ju fantastiskt, slår ABR en signal imorgon. Dom ligger bara runt hörnet från jobbet. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Fick tag på spindelleder till båda sidorna Satte igång med jobbet och det var verkligen dags för nya.
Packade bilen och gjorde klart för Gelleåsen....men när jag backade ner från lyften och ut ur verkstan så hördes det välkända knakande/knäppande ljudet fortfarande. Då jag fortfarande inte vet om det är något alvarligt eller inte så vågar jag inte chansa och åka iväg till Gelleråsen. Risken finns ju att jag blir stående någonstans och det är ju inte så kul. Så istället för Gelleråsen blir det fortsatt felsökning på lördag. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
_________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Visst blir det Mantorp. Har inte hittat något fel, faktiskt. Har efterdragit allt i framvagnen och hoppas på en tyst sådan på lördag. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Hej. Från vilken Audi kommer kylaren ifrån. Mvh Jocke _________________ Joakim Lundius |
||||
Hej. Från vilken Audi kommer kylaren ifrån. Mvh Jocke _________________ Joakim Lundius |
||||
Hej. Från vilken Audi kommer kylaren ifrån. Mvh Jocke _________________ Joakim Lundius |
||||
Här har det inte skrivits någor på länge och det är inte så konstigt för det har inte heller hänt så mycket (när det gäller bilen asså...). Nu börjar det dock röra lite på sig i vinteridet....och detta har inhandlats:
...ny koppling blir det den här säsongen...en spec B Fortsättning följer... _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Har fortsatt med inventeringen och skulle beställa nya friska bromsskivor för säsongen. Jag har ju ECS-tunings stage 5 kit på bilen även om kittet kanske inte är ett rent race-kit så har det funkat bra. Tro då att jag blev mäkta förvånad när jag fick till svar att dom inte har slitsade skivor längre utan bara hålborrade. Tror att jag har haft mailkontakt med varenda en på det företaget...men icke sa nicke...inte ens skivor utan varken hål eller slitsar kunde dom sälja... ...så nu har jag beställt... ...så jag får riktiga grejor rakt igenom. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Spec B = good shit , åker med den i min golf R funkar klockrent Mkt nöjd med den,
Dessutom har jag också skaffat Stoptech bromsarna, hmm undra om det är du som har gatspec på din räcer eller jag som har rejs spec på min "gat" golf. Jag gillar din TT fint bygge. Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||
Jag hoppas på Spec B. Har ju hållit lite koll på din bil också och nu ska ju Roxnäs också köra DSG i Skodan. Kul att du gillar min Frisörbil...den är ju faktiskt både tävliningsbil och gatbil...än så länge...besikting ska ske senast september. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
|
||||
Det blir nog 4-kolvs ok och 355x32 skivor. Det är det dom har som är anpassat med bl.a kolvstorlekar för TT:n. Jag har i alla fall ställt frågan till StopTech angående sexkolvsok till TT:n. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Kanon om det fungerar med 6-kolv. men byter du ut orginal huvudcylinder som vi pratade om till separata cylindrar så är det inga problem och då kan du byta ut pedal till mer "riktig" pedal samt bromsvåg finns att köpa "bolt-on från Supercopa. Det är klar, svårt med "gatbil" då kanske |
||||
Här har det inte skrivits mycket den senaste tiden. Tyvärr så har det varit annat som har prioriterats under våren men så är livet ibland. Det kommer tråkigt nog inte heller bli något tävlande i Roadsport denna säsong utan enbart lite banträffar. Nog om det...nu till bilen...
Kopplingen är bytt. Mattias på Stertman lägger sista handen på bilen så den är klar när som helst. Leverans av nya bromsarna gjordes för ett tag sedan och det ser bra ut... ...så nu ska grejerna bara monteras. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 52, 53, 54 >> 22 besök idag (355710 totalt) |