Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 454 1981.
tråden läst  
292896 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 43, 44, 45
 
   
2QIK4U
Stockholm





Här sedan: 01 Feb 2006
Inlägg: 98
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 06:19     Citera

En tanke:
Gjut av karossen.
Sälj karossen och få in några kronor på den i vart fall- från någon annan optimist
Gjut en ny i glas/kolfiber - Du kommer ändå vilja göra det ändå innan Du är klar och sen kan Du tillverka hur många delar Du vill alltefter Du krockar
Spar arbete i länga loppet

SEn kommer Du behöva betydligt fler meter rör- typ 90 meter till


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lennart Mäkinen
Hjälsta





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 13933
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 07:19     Citera

Det är inte ofta jag haft anledning att hålla med Hoffman, men här har han faktiskt rätt.


_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 08:02     Citera

Att det går åt mer än dom 18 metrarna rör som ligger är jag medveten om, men för att kunna hålla familjen nöjd och samtidigt bygga sig framåt så köps det lite åt gången.

Vad det gäller karossen så täcker inte värdet ens delar av vad materialet för att gjuta formar och sen delar kostar så den får vara kvar som grund. Visst att visa delar blir i glasfiber ändå. Skulle bilen hamna i räcket blir det det karossvagnen ändå.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2QIK4U
Stockholm





Här sedan: 01 Feb 2006
Inlägg: 98
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 09:12     Citera

Det är inte ofta Mäkinen har kurage att erkänna att Hoffman alltid har rätt *blink*

TS: Tänk på hur många timmar Du får vara med familjen istället för att kapa ut karossen.... Din fru kommer gladligt sponsra de kronorna om Du hjälper till med barnen samma tid istället.
Mina råd baseras bara på att jag vart där Du är och jag får oftast lära mig på mina misstag.
För ett år sen visste Du inte att detta skulle ta denna vändning. Efter ett år i Ditt nya garage kommer Du vilja bygga som Dina grannar,,,lr så har Du blitt knäckt.
En annan ide då: Varför inte slänga/sälja Porschekarossen och låna gjutformar av ett par kompisar och gjut en Corvette C6 kaross?? Du står ändå i ett "vägskäl"


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 11:06     Citera

Familjen är med i garaget. Sen tror jag att sponsringsbudgeten från frugan är nådd för en bra tid framöver iochmed att hon sponsrade med växellådan.

Vad det gäller karossen vill jag faktiskt inte ha en Corvette kaross eftersom jag tycker att dom är skitfula (förutom C2an). Viktmässigt så är karossen så pass lätt att jag inte bryr mig med det den delens vikt. Grund konstruktionen på karossen och chassiet kommer att passa bra tillsammans.

Den här bilen väger in på ca 1050 kilo i utförandet på den övre bilden med dubbla 35 gallons soppatankaren jäkla massa extra kylare och så.



Alla bygger inte på samma sätt. Jag bygger som det passar mig och min målbild.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2QIK4U
Stockholm





Här sedan: 01 Feb 2006
Inlägg: 98
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 11:41     Citera

Klok kille!!

Din målbild känns inte densamma som för en månad sen....

Keep up the good work!


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
mhelin
Västerås





Här sedan: 28 Jan 2011
Inlägg: 613
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 17:08     Citera

Blir spännande att se framöver upplägget med bur & kaross


_________________
Magnus Helin
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
964RS
Skåne vid havet





Här sedan: 01 Dec 2003
Inlägg: 2834
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2017 21:12     Citera

...och sen är det så kul att ha en i mångas ögon "folkvagnsporsche" och sen dra ifrån en värstingbil.

Helt rätt kör vidare på 924an! thumbs up


_________________


964RS & 944 KULRÄSERN
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Okt 2017 20:21     Citera

Visst är det kul med dom gamla folkaporscharna


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sweanders
Malmö





Här sedan: 13 Feb 2004
Inlägg: 6959
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Okt 2017 20:52     Re: Citera

J.Schuman skrev:
Visst är det kul med dom gamla folkaporscharna


Finns inget bättre, men jag föredrar dem iofs med halv V8. Även om en Chevroletmotor är väldigt tilltalande.

Jag tycker att det är kul att se att du bygger efter ditt eget huvud och att du delar med dig. Trist med förståsigpåare som berövar dig erfarenheten av egna misstag.



_________________
Anders Hansson


"Don't put the power on until you know you never have to take it off." - Jackie Stewart
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Okt 2017 20:55     Re: Citera

sweanders skrev:
erfarenheten av egna misstag.


Dom avhjälper jag delvis genom att meka med speedlab

Men visst kommer det att bli lite egna misstag under byggets gång som jag absolut inte kommer att försöka att mörka Hur ska man annars hitta lösningen på misstagen


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sweanders
Malmö





Här sedan: 13 Feb 2004
Inlägg: 6959
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Okt 2017 21:02     Re: Citera

J.Schuman skrev:
sweanders skrev:
erfarenheten av egna misstag.


Dom avhjälper jag delvis genom att meka med speedlab

Men visst kommer det att bli lite egna misstag under byggets gång som jag absolut inte kommer att försöka att mörka Hur ska man annars hitta lösningen på misstagen


En del saker är väldigt givande även om man misslyckas.


_________________
Anders Hansson


"Don't put the power on until you know you never have to take it off." - Jackie Stewart
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Okt 2017 14:33     Citera

Nu börjar vi komma iordning i nya garaget, så snart ska det börja hända lite granna igen. Men förutsättningarna för att få ihop bilen finns där nu.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Okt 2017 18:06     Citera

Ojdå...



Idag så har då som synes varit en destruktiv dag. Hela buren åkte ut, golvet skars ut och efter det så började funderingarna på hur nya ramen ska monteras. Allt som allt en klart produktiv dag.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 454 1981.
tråden läst  
292896 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 43, 44, 45

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.3083   |||   Client render time:
 




o